Zo is mijne ook exact. Ik heb al meerdere keren met tranen in m’n ogen opgehangen en gedacht er wat van te zeggen, maar toch niet gedaan. Niet ook alkmaar toch?
Nee ook niet in de buurt.
Ja ik vind het ook lastig omdat ze inhoudelijk haar werk wel gewoon doet. Dan vind ik een klacht indienen ook wel weer te zwaar odzo. Überhaupt heeft het weinig zin om zoiets bij zo iemand zelf aan te kaarten denk ik, ik zou het dan denk ik tegen de huisarts zeggen als je daar een afspraak hebt.
Maar dit is toch gewoon haar baan doen? Als ik bel sta ik altijd in de wacht omdat het zo druk is, en na mij zijn er nog meer dus ze willen door, door, door. Ik zie niks geks aan dit gesprek?
Tenzij je echt iets heel ernstigs hebt snap ik ook wel dat ze een beetje koeltjes doen want mensen bellen al heel snel en willen dan vanalles en zijn dan nerveus en gaan ratelen en willen ook nog even naar dit en dit laten kijken, idk mijn huisarts en assistent zijn ook altijd van “kom tot de kern” en je in de rede vallen maar het heeft een doel en reden.
Opzich zou ik een afsluiting als ‘Tot dan, dag.’ beter begrijpen dan ‘ja’.
Zo sluit je over het algemeen toch geen telefoongesprek af?
Misschien wel maar aan het eind van de dag heb je toch gewoon je afspraak en je bent te woord gestaan, maakt het dan echt uit of iemand zegt “nou beterschap en een fijne dag” of gewoon zegt “ja” als bevestiging en weer door.
Ik zou het amper opmerken tbh
Volgens mij heb je mijn posts niet goed gelezen. Ik zeg toch tot 2 keer toe ook dat ze inhoudelijk haar werk prima doet? En ik zeg ook dat een deel van haar werk ook is dat ze mensen telefonisch te woord staat en wat dat betreft is ze gewoon incapabel. Ik zeg ook dat ik begrijp dat ze het druk hebben. Het is niet meer dan normaal dat je mensen gewoon even groet aan de telefoon als je ophangt, en als het nodig is om iemand in de rede te vallen kun je dat ook op een normale manier doen (ik onderbreek u hier even want…).
Ik las het wel goed, ik snap alleen niet hoe je hier om kan huilen bijvoorbeeld.
Nou ja, een beetje empathische communicatieskills horen toch ook gewoon bij die baan lijkt me. Empathie staat ook echt de efficiëntie van een gesprek niet in de weg. Als iemand je bedankt, dan kun je daarop toch gewoon “graag gedaan, fijne dag verder.” antwoorden in plaats van alleen “Ja”.
Vanwege de combinatie van me enorm zorgen maken om mijn zieke kind en dan zo kortaf en snauwerig te woord gestaan worden en in de rede gevallen worden waardoor ik het gevoel kreeg dat ik helemaal niet gehoord werd en soort van tegen dovemansoren praatte. Dat was enorm frustrerend en het maakte me radeloos omdat ik nergens heen kon met mijn zorgen.
Ik ga er verder ook niet meer op in, ik vind die vrouw echt incompetent wat betreft dat deel van haar werk en daar erger ik me aan, dat kwam ik hier delen. Heb echt geen zin om me nu te gaan verantwoorden over of mijn ergernis wel of niet terecht is. Prima dat er ook mensen zijn die hier geen moeite mee zouden hebben, fijn voor die mensen maar ik heb dat wel.
Ik begrijp het hoor… Heb dat ook bij de assistente van mijn huisarts. Ik snap dat ze niet altijd zin hebben om aardig te zijn na de vele telefoontjes, maar het kan geen kwaad om even het gesprek normaal af te sluiten
Afhankelijk van vuilheid van je was, hoeveel was + hoeveelheid water en hoeveelheid zeep past je wasmachine zich aan. Ik vind het juist fijn dat dat gebeurt zodat je was er wel schoon uitkomt. En soms is het dus ook sneller klaar dan in het begin is aangegeven.
Je zou kunnen proberen je wasmachine iets minder vol te doen en/of de hoeveelheid wasmiddel wat te minderen.
Misschien had die assistente gewoon even een error. Ik sluit ook wel eens een telefoongesprek raar af, omdat ik afgeleid ben of 100 andere dingen aan mijn hoofd heb. Zolang ze niet expres onbeschoft is zie ik het probleem niet.
Dan heeft ze iedere keer dat mijn vriend of ik haar spreken een error
Ik snap je ergernis volkomen hoor. Ik heb ook wel eens bij een huisartsenpraktijk gehad en dat was zó naar. Had toen een periode voor het eerst veel last van blaasontstekingen en op een gegeven moment een nierbekkenontsteking. Was toen helemaal kromgebogen naar die praktijk gelopen met m’n potje urine en toen was die mevrouw weer zó bot en onaardig en onsympathiek dat ik huilend aan de balie heb gestaan.
Ik vind dat je best mag verwachten dat mensen in zo’n functie een beetje vriendelijk en warm zijn eigenlijk je voelt je vaak verrot/onzeker over je eigen gezondheid of misschien dat van je kind/naaste, wees gewoon vriendelijk. En dat hoeft ook niet te betekenen dat iemand extra tijd aan je kwijt is, vriendelijk en efficiënt is prima mogelijk.
Oh ja en tuurlijk kan iemand z’n dag eens niet hebben maar jij hebt deze ervaring consequent.
Mijn collega’s drinken de hele godganse dag koffie, maar als ik een keer een blik redbull open trek dan krijg ik daar opmerkingen over.
Tyf op.
Nouja, die hond heeft dus ook stress over jou tegenkomen dus op zich juist wel aardig! Ik heb ook een hond uit het buitenland en ze gromt/blaft meestal niet tegen mensen maar wel bijna altijd tegen honden. Ik probeer het zelf te vermijden maar zou het juist wel vriendelijk/fijn/aardig vinden als mensen met honden uit de buurt mij zouden herkennen en ook de andere kant oplopen als ze ons zien haha
Hebben ze de hond al lang? Bij eentje uit het buitenland of een met trauma’s kosten alle trainingen en situaties heeeel veel tijd en geduld. Het baasje en de hond ervaren ook veel stress op die momenten. Neemt niet weg dat het voor jou ook vervelend is natuurlijk En inderdaad wat @boonie al zegt: lief dat je vaak de straat oversteekt of wegloopt.
Ja dat kan, met veel geduld. Je kan een hond dingen leren negeren. Als ze wat ouder zijn moet je dat wel echt consequent blijven volhouden. En dat is vaak ook wel een beetje het probleem met mensen die “ah gossie zielig” een hond uit het buitenland adopteren.
Ik vind het goed dat je wegloopt. Als je bang bent dan moet je jezelf en de hond echt niet in zo’n situatie forceren.
De verontwaardiging op dit forum is altijd zo selectief. Er is ook gewoon medisch personeel dat haar werk niet goed doet en dat heeft soms ook serieuze gevolgen, ik snap niet waarom dat een verboden terrein is om over te praten/klagen. Als iemand het structureel niet kan opbrengen een beetje normaal met patiënten te communiceren vind ik je inderdaad niet erg geschikt (capabel) voor je vak, want het is een groot en belangrijk onderdeel er van. En los daarvan noemde Junebug nog specifiek dat ze inhoudelijk haar werk goed doet maar op het dit specifieke deel van haar werk incompetent is.
Ja, en één van die competenties is dus communiceren volgens het Beroepscompetentieprofiel Doktersassistent. "Als doktersassistent ben je constant in contact met patiënten, artsen en andere medische professionals. Daarvoor heb je natuurlijk communicatie skills nodig. Niet alleen duidelijk kunnen communiceren, maar ook goed kunnen luisteren naar de zorgen en behoeften van patiënten zijn essentiële vaardigheden.
Door empathisch en begripvol te zijn, help je patiënten zich op hun gemak te voelen en bouw je vertrouwen op."
Oh mijn irritatie ook. We mogen geen energy drinken in het pand vanwege de patiënten ‘want die mogen het ook niet’. Vind ik al een kul argument maar oké. En dan m’n collega’s die gerust 10 koffie in 4 uur drinken maar dat is dan normaal ofzo? Laat mij lekker m’n incidentele blikje drinken.