Waar erger je je aan? #18

Meevaller, ik mailde het vrouwen
zorgcentrum en krijg die 50 euro van hun terug. Snap niet hoe ze dat doen maar prima

7 likes

Muggen!
Ik heb vannacht denk ik 3 uur geslapen, omdat ik steeds wakker werd van de jeuk (die bitch heeft mijn kleine tenen geprikt? WTF?!) en wakker bleef van de mug die op mijn gezicht bleef landen. Ben echt niet tegen werkende vrouwen, maar fanatieke muggen kunnen de schijt krijgen.

1 like

Mensen die hun voeten niet fatsoenlijk optillen

17 likes

Ik heb me gister ziekgemeld en vandaag weer beter alleen ik ben eigenlijk nog niet fit genoeg om te werken maar ook niet ziek genoeg om me ziek te melden (vind ik) dus ik doe wat ik kan maar het is niet veel :weary:

2 likes

dan ben je nog ziek x

52 likes

Uitzieken is wat waard

2 likes

Mijn leidinggevende gaf me laatst de tip: je bent goed genoeg uitgeziekt als je je een beetje schuldig voelt dat je nog niet aan het werk bent.

6 likes

Ik voel me altijd schuldig als ik me ziekmeld dus ik weet niet of dit een goede graadmeter is :grimacing:

Maar ben de dag doorgekomen en nu lekker weekend

15 likes

Zwaar mee oneens haha. Inderdaad om wat @monkeyslut zegt. Denk dat best veel mensen zich wel een beetje schuldig voelen als ze zich ziekmelden, zeker als je in een sector werkt waar er vervanging moet worden geregeld. Zie je hier op het forum in elk geval heel veel.

10 likes

Daarentegen voel ik me nooit schuldig als ik niet werk, dus tot nooit dan?

19 likes

Haha god die is blijven hangen in de jaren '90 zeker, wat een idioot

6 likes

Dat ik opeens verplicht wordt om naast mijn nachtdiensten (hier voor aangenomen) ook dagdiensten moet werken :rage:

1 like

Niet als je je ziekmeldt terwijl je dat niet bent? Dat vind ik dan wel weer bijzonder.

En ja @GrumpyHarry daar heb je m weer qua beroepen waarvoor je vervangingen moet hebben, maar dat is bij mij niet het geval (en bij monkeyslut ook niet)

Ik vond het wel fijn advies, aangezien ze ermee bedoelt dat ze niet wil dat ik te vroeg weer begin nadat ik ziek ben geweest. Maar blijkbaar is dat impopulair haha!

3 likes

Staat er niets over in je contract dat je enkel nachtdiensten werkt? Of je ergens benoemd als " vaste nachtdienst binnen organisatie x?

Wel zuur, is het voor een bepaalde periode ( vakantieperiode) ?

1 like

Ja staat in m’n contract

Het gaat natuurlijk om de vakantie periode. Het zijn maar een paar diensten maar het sloopt me mentaal. Ik heb eerder dag en nachtdiensten gecombineerd en ging daar bijzonder slecht op.

2 likes

Ik meld me niet ziek als ik dat niet ben? En soms heb ik een dagje aan het eind van ziekte dat ik achteraf denk, ja had ik prima kunnen werken eigenlijk, maar daar ga ik me dan echt niet schuldig om voelen hoor.

6 likes

Dit was dan ook precies wat ze ermee bedoelde! Maar blijkbaar wordt “een beetje schuldig voelen” heel letterlijk opgevat. Snap ik achteraf ook wel hoor als het zo opgeschreven staat, maar zo bedoelde zij (en ik) het niet.

3 likes

Ja denk dat dit inderdaad een gevalletje ‘het is de toon die de muziek maakt’ is haha. Als je weet hoe je leidinggevende het bedoelt is het best goed advies inderdaad, als je achteraf gewoon denkt: Hm, had eigenlijk wel weer kunnen werken. Maar ik denk dat mijn vorige werkgever dit bijvoorbeeld heel anders bedoeld had. :sweat_smile:

3 likes

Aan het weer, maar daar is een ander topic voor. Maar vooral ook aan die klote naaktslakken dit jaar. Echt niet te doen. Ik liep net in onze straat en trof dit aan op een halve m2

Gewoon 8 van die beesten!! En volgens mij waren het er nog meer en zaten er ook een aantal op elkaar.

8 likes

Haha heb net uurtje met de hond gelopen en heb er niet overdreven ook echt meer dan honderd gezien. :nauseated_face: Vind ze ook smerig.

6 likes