Waar erger je je aan? #19

Ik heb om de zoveel weken pulserende tinnitus en heb het nu ook alweer 3 dagen en het is zo irritant. Geen idee wat de aanleiding is, dacht eerst stress maar dat is weer gezakt en ik heb het nog steeds

Heb je last gehad van andere verkoudheidsklachten? Mogelijk heel mild?

Ik heb er altijd last van, maar normaal enkel als het helemaal stil is. Als ik last heb gehad van verkoudheidsklachten (hoe mild ook) is het altijd een paar dagen een stuk aanweziger dan normaal. Mega irritant

2 likes

Ja! Ben al bijna 2 maanden ziek waarbij recent influenza type A (cadeautje van mijn werk). Maar merk zo verder geen klachten m.b.t. mijn holtes ofzo

1 like

Zelf heb ik ook nooit last van mijn holtes, maar wel dus verergering van de pulserende tinnitus. Ben alleen geen dokter of ander medisch onderlegd persoon, enkel eigen ervaring.

Hopelijk is het snel weer weg/minder.

3 likes

Ja het zou heel goed de reden kunnen zijn, ik kijk het nog 1 dag aan en dan bel ik de dokter! Ik heb aan dit oor sowieso ook een gehoorafwijking door een vergroeiing in de gehoorbeentjes en ben altijd bang dat het dan daar aan ligt.

1 like

Andere mensen met make up: leuk. Ik met make up: alsof Bep brul mij heeft gesminkt.

2 likes

Hoe weet je zo specifiek het type influenza?

Mijn moeder heeft 50 jaar gerookt en is voor het eerst in haar leven nu ongeveer 3 maanden gestopt met roken. Ze is daardoor aangekomen en komt nog steeds aan terwijl ze niet teveel eet. Maar haar stofwisseling is veranderd door het stoppen met roken.

Nu denkt ze erover na om weer te gaan beginnen met roken omdat ze niet dik wil worden/zijn. Ik heb gezegd dat ik dat echt bizar vind dat ze dik zijn erger vindt dan roken en mogelijk kanker krijgen. Zegt ze dat er heel veel mensen zijn die geen kanker krijgen door roken en dat ze het niet normaal vindt dat ik zo tegen haar praat en nu is ze boos op me.

Wat is dat toch hè dat dik zijn voor die generatie het ergste is wat je kan overkomen?!

27 likes

Dan is Ozempic nog een beter alternatief

1 like

Ik weet het niet. Want ze eet al bijna niks. Dus ozempic gaat dan niet veel helpen. En ze heeft niet eens veel overgewicht nu hoor.

7 likes

Is getest door de GGD na een uitbraak in het verpleeghuis waar ik werk Eline A

11 likes

Wat knap van haar! Wel heel herkenbaar, mijn moeder paft ook al zo’n 50+ jaar en toen een vriendin ermee stopte had ze alleen commentaar op de extra kilos ipv hoe knap en goed het is om te stoppen…

10 likes

Ja zeker knap maar ja als ze weer gaat roken omdat ze aankomt is het voor niks geweest.

1 like

Waarschijnlijk gekweekt omdat ze in de zorg werkt. Er is een griepgolf gaande in de verpleeg- en ziekenhuizen.

Oo lol je had t al gezegd @Karl_Lagerfeld

2 likes

Mn voortand blijft chippen ik word er helemaal niet goed van gewoon. Morgen weer een godsvermogen uitgeven bij de tandarts om t te laten fixen.

2 likes

To be honest wel heel erg herkenbaar. Toen ik gestopt was met roken vlogen de kilo’s eraan. Nu ik (helaas) weer begonnen ben is er 15 kilo vanaf terwijl ik inderdaad niet iets in mijn eet patroon heb veranderd. Ik wil heel graag uiteindelijk weer stoppen, maar ergens is het dan ook kut als alles er weer aankomt. En dat terwijl ik zelf niet iemand ben die veel bezig is met gewicht etc.

5 likes

Ja het lijkt mij ook heel rot om best veel aan te komen puur door het stoppen met roken. Maar vind het zo erg om om die reden, niet eens omdat je het roken mist, weer te gaan beginnen met roken. Omdat het zo ongezond is en ze in 1e instantie acuut stopte met roken omdat ze last kreeg van haar longen.

3 likes

Ja het zou wel mega zonde zijn, vooral als ze ook lichamelijke klachten kreeg. Het is al mega knap dat ze nu 3 maanden gestopt is!

2 likes

Maar deels kan je dat wel zelf ondervangen door meer t bewegen. An sich kom je door puur stoppen met roken over het algemeen niet 15 kilo aan, ook al denk je dat je niet veel anders doet.

Ik heb denk ik ruim 10 jaar gerookt, als het al niet langer is. Mijn metabolisme was ook naar de klote, maar gewoon meer bewegen en bewuster eten heeft wel geholpen.

Wel zeker respect, stoppen is echt heel lastig, maar het fitte gevoel (ook als daar wat kilo’s bij zitten) en het vrij kunnen ademen is zoveel waard. Ik ben nu denk ik bijna 10 jaar gestopt, maar mis het trouwens nog steeds. Als ik oud genoeg ben voor mezelf en het me niet meer uitmaakt begin ik denk ik ook weer.

10 likes

Ik heb ongeveer 15 jaar gerookt en ben nu 9 jaar gestopt en heb dan mazzel want ik ben destijds niks aangekomen.

5 likes