Waar erger je je aan? #19

Hahahaha iedereen die me voor signal uitnodigt is 65+

Mn vader zit inmiddels met z’n hele gepensioneerde vrijwilligerswerk op signal, echt de early adapters.

17 likes

of hoge jordans die en vies en zo strak geveterd zitten dat de oogjes nog net niet tegen elkaar aan komen en de hele schoen strakgespannen staat :tired_face:

3 likes

Of drukken

5 likes

Ja, ze handelen totaal uit emotie en snappen de technologie absoluut niet

4 likes

Nee ze volgen allemaal hetzelfde artikel van De Correspondent; i.i.g. de bejaarden in mijn omgeving. Heb alleen vandaag al 3x dat artikel toegestuurd gekregen.

3 likes

En kunnen ze uitleggen waarom? Ik vroeg mijn vader uit oprechte interesse waarom Signal dan beter was dat Whatsapp en toen mompelde hij bozig iets vaags over algoritmes, hahaha.

Maar goed ik zit er nu wel op! Bij mij zijn het vooral boomers en mensen uit de kunstwereld (van alle leeftijden) die over gaan.

1 like

Ja dan sturen ze me dus een artikel van DC op, maar ik heb de mentale kracht niet om op zo’n zelfgenoegzaam toontje te lezen over hoe alles werkt in de wereld dus ik heb geen idee.

3 likes

Hahaha gelukkig kent mijn vader me goed genoeg dat ie mij geen Corrie artikel doorstuurt, dan word ik echt recalcitrant

1 like

Wel jammer dat je nu niet meer aan je signal contactenlijst kan zien wie er activistisch zijn haha

6 likes

Bij mij ook m’n ouders en hun vrienden idd. En mijn moeder probeert mij en mijn broertje ook over te halen. Als reden idd iets algoritmes maar ook dat Zuckerberg niet meer aan fact checking doet en ‘ons manipuleert’. En nu is men bang dat hun gegevens worden misbruikt want die zijn bij Meta veel minder beschermt dan bij Signal.

4 likes

Mijn Signal contactenlijst was sowieso al niet erg activistisch, maar voornamelijk IT nerds.

3 likes

Ahh ja dat kan ook natuurlijk. Sowieso zit mijn familie ook al heel lang op Signal dus die waren er ook nog haha, maar ik ken ook wel veel mensen die voornamelijk op Signal zaten omdat dingen rond acties vaker daar besproken/gedeeld worden dan op whatsapp fozo

1 like

Wat snappen ze niet aan de technologie dan volgens jou? Het is toch een ethische kwestie, ze willen niet bijdragen aan de oligarchische richting die de wereld op gaat? Meta verdient bakken met geld aan alle gebruikers en is in handen van iemand die ethiek niet bepaald hoog heeft zitten en Trumps voeten kust? Het is duidelijk dat Meta de wereld geen goed doet, op zoveel manieren.

25 likes

Alleen witte gen z-ers dragen die zo. Ik snap dat niet.

1 like

Vraag me dan ook af of diezelfde boomers ook allemaal gestopt zijn met Facebook?

1 like

iedereen die nog niet met Facebook gestopt is is zelf een boomer

5 likes

Ik kwam net gewoon een doos tegen van lululemon, die ik terug had willen sturen… retourlabels uitgeprint erbij en alles :confounded: wist het niet meer maar nu baal ik wel.

Maar wel heel blij met 2 nieuwe leggings die ik niet fijn vind, een mini (?) hardloopriem en een sport bh die me niet past :heart::heart:

5 likes

JA omg ik vind het zo extra vies klinken

4 likes

Hier ook veel oud collega’s (lees It-ers) en toch wel wat meer linksige kennissen en vrienden. Activistisch zou ik ze niet gelijk noemen nee.
Boomers ook weinig, had eigenlijk verwacht dat mijn linkse moeder alwel geswitched was.

Ik zie wel duidelijk dat een grote groep tussen de 20 en 30 niet over is en ook wat kennissen van vroeger (dorp, conservatief en wat rechtser) ook helemaal niemand op Signal zit.

Ik zit nu samen met een paar vrienden in een signalgroep en ik app met mijn vriend via Signal.

Ja het is een klein verzet en noem me boomer, maar ik vind wat er momenteel gaande zijn is in de VS met alle doorgeslagen technerd miljardairs best eng. En behalve stemmen, verder bewust zijn wat ik koop en met mensen praten of politiek en misschien een keer demonstreren kan ik niet veel uithalen voor mijn gevoel. Dus dan maar deze druppel op de hete plaat.

12 likes

Hahahah zet ze snel op Vinted/in het verkooptopic!!! Als ze mijn maat zijn wil ik de leggings best van je overnemen denk ik

2 likes