Waar erger je je aan? #19

Ik weet het niet. Want ze eet al bijna niks. Dus ozempic gaat dan niet veel helpen. En ze heeft niet eens veel overgewicht nu hoor.

7 likes

Is getest door de GGD na een uitbraak in het verpleeghuis waar ik werk Eline A

11 likes

Wat knap van haar! Wel heel herkenbaar, mijn moeder paft ook al zo’n 50+ jaar en toen een vriendin ermee stopte had ze alleen commentaar op de extra kilos ipv hoe knap en goed het is om te stoppen…

10 likes

Ja zeker knap maar ja als ze weer gaat roken omdat ze aankomt is het voor niks geweest.

1 like

Waarschijnlijk gekweekt omdat ze in de zorg werkt. Er is een griepgolf gaande in de verpleeg- en ziekenhuizen.

Oo lol je had t al gezegd @Karl_Lagerfeld

2 likes

Mn voortand blijft chippen ik word er helemaal niet goed van gewoon. Morgen weer een godsvermogen uitgeven bij de tandarts om t te laten fixen.

2 likes

To be honest wel heel erg herkenbaar. Toen ik gestopt was met roken vlogen de kilo’s eraan. Nu ik (helaas) weer begonnen ben is er 15 kilo vanaf terwijl ik inderdaad niet iets in mijn eet patroon heb veranderd. Ik wil heel graag uiteindelijk weer stoppen, maar ergens is het dan ook kut als alles er weer aankomt. En dat terwijl ik zelf niet iemand ben die veel bezig is met gewicht etc.

5 likes

Ja het lijkt mij ook heel rot om best veel aan te komen puur door het stoppen met roken. Maar vind het zo erg om om die reden, niet eens omdat je het roken mist, weer te gaan beginnen met roken. Omdat het zo ongezond is en ze in 1e instantie acuut stopte met roken omdat ze last kreeg van haar longen.

3 likes

Ja het zou wel mega zonde zijn, vooral als ze ook lichamelijke klachten kreeg. Het is al mega knap dat ze nu 3 maanden gestopt is!

2 likes

Maar deels kan je dat wel zelf ondervangen door meer t bewegen. An sich kom je door puur stoppen met roken over het algemeen niet 15 kilo aan, ook al denk je dat je niet veel anders doet.

Ik heb denk ik ruim 10 jaar gerookt, als het al niet langer is. Mijn metabolisme was ook naar de klote, maar gewoon meer bewegen en bewuster eten heeft wel geholpen.

Wel zeker respect, stoppen is echt heel lastig, maar het fitte gevoel (ook als daar wat kilo’s bij zitten) en het vrij kunnen ademen is zoveel waard. Ik ben nu denk ik bijna 10 jaar gestopt, maar mis het trouwens nog steeds. Als ik oud genoeg ben voor mezelf en het me niet meer uitmaakt begin ik denk ik ook weer.

10 likes

Ik heb ongeveer 15 jaar gerookt en ben nu 9 jaar gestopt en heb dan mazzel want ik ben destijds niks aangekomen.

4 likes

Ik ook niet, is dat überhaupt bewezen dat het zo werkt? Kan me voorstellen dat je zonder het door te hebben meer snoep eet als afleiding.

1 like

Ja nicotine heeft wel effect op je stofwisseling, maar dan gaat het over het algemeen om 2 tot 6 kilo.

4 likes

Dat dit de zoveelste nacht is waarin ik niet kan slapen. Het begint ondertussen op mijn humeur te werken.

Wij hebben onlangs een huis gekocht en nu wordt er een nieuwe keuken in gezet. Drie mannen + mijn vriend die ook aan het klussen is in een andere kamer. Maar ze zijn gewoon allemaal aan het kreunen, inclusief mijn vriend?
Ik zit boven en het enige wat ik overal hoor is:
Eeeuhhhh!!!:hot_face:
Pffffffff😮‍💨
AAAAAHRGH😡
ugh :frowning:

8 likes

Heel stom inderdaad dat dat zo is. Ik hoop dat je moeder het stoppen volhoudt!
Mijn moeder moest een tijdje geleden voor een onderzoek naar het ziekenhuis en mocht de dag vóór het onderzoek voor het laatst iets eten met het ontbijt en dan moest dan ook nog eens iets licht verteerbaars zijn. Het was wel een serieus onderzoek, want was naar aanleiding van het darmkankeronderzoek (gelukkig is alles oké), maar haar reactie toen ze hoorde dat ze een dag vrijwel niets mocht eten was: “Hopelijk val ik dan wat af!” Zucht…

Werk doet mee aan de week zonder vlees, in de kantine heb je dus alleen maar vega/vegan opties. Helemaal prima, maar mensen zijn zo boos?!?!?!? Was net even afrekenen een vrouw van rond de 50 riep ineens door de tent “gaaaaaatverdamme jeeezus het is weer een vleesloze week, wat een onzin weer” dus ik keek de vrouw aan achter de kassa en ze vertelde dat ze dus de gehele week al boze medewerkers krijgt aan de kassa en dat ze het ook nog eens op haar afreageren :face_with_raised_eyebrow: Echt wtf. Ga dan lekker naar de appie om daar je eten te halen

25 likes

De stofwisseling wordt eerst iets trager (vergelijkbaar met 200 kc per dag) en dat hersteld zich wel weer! @ZusjevanJoost
Maar sommige gaan wel snacken/snoepen als vervanging van roken.

1 like

Ik heb een tuin met lage schuttingen en ik haat het. Mijn buren zitten continu buiten en ik voel mij dan zo bekeken. Geef mij privacy :sob:

5 likes

Kun je aan jouw kant niet iets ervoor plaatsen waardoor je minder inkijk hebt?

1 like