Ik ken een vrouw die zo heet. Waar Roos, Madelief en Margriet gewoon normaal zijn als vrouwennaam, kreeg ik bij Gerbera toch wel echt een error.
@issa en @Vlek bedankt voor het kijken!! 🩷 en waar waren jullie? Dan weet ik waar ik morgen niet naar toe hoef te rijden
agga
Ik vind hyacint ook echt een lelijke naam en hortensia ook.
Ik ken ook een Gerbera. Haar zus heet Hyacintia. Hun ouders willen bijzondere namen en houden van bloemen.
Edit: oh en ken ook nog een Hedera maar dat vind ik nog best oke.
Jeetje, heel bijzonder ja.
Ik ken een vrouw met de naam Candida.
Zo zielig. Ik snap niet dat sommige ouders niet lijken te denken aan het welzijn van hun kind en in plaats daarvan alleen hun ‘creativiteit’ op de voorgrond plaatsen.
Ik ben het helemaal met je eens dat een kind Candida noemen geen goed idee is, maar het is geen creatieve naam - juist een hele oude (denk aan Candide van Voltaire). Candidus betekent “glanzend/licht” in het Latijn en geeft daarom zijn naam aan de schimmel, niet andersom.
Ja maar je kunt niet ontkennen dat als je de naam Candida hoort dat je dan niet aan schimmel denkt maar aan de echte betekenis. Als ouder mag je er heus wel aan denken dat als iemand de naam van je kind hoort ze meteen denken aan een schimmelkut.
Als het iemand uit een Spaanstalig land is vind ik het wel een vrij normale naam, als het een Hollandse boerentrien is die zo heet vind ik het wel raar
Ja dat is toch ook precies wat ik zeg haha, je kind Candida noemen is mijns inziens geen goed idee, maar het is zeker geen nieuwe/creatieve naam!
oh leuk moment om weer een keer te benoemen dat ik iemand kende die haar kind heeft vernoemd naar een concentratiekamp
close maar ander kamp. en ook 1 letter net anders, anders mocht het niet. die vader zag het een keer staan en vond het wel mooi klinken
Treblinka?
Ik erger me aan de uitdrukking “ ik kom bij je in de lucht”, (als in: ik kom er nog op terug). Collega’s zeggen dit nu ineens vaak tegen elkaar. Ik krijg er de kriebels van
Iemand wilde laatst weer eens iets tegen me aan houden goorlap
Mijn interimleidinggevende is helemaal van de soft power, blauwe mensen en ondertussen naait ze iedereen erbij en als ik iets niet trek zijn het mensen waarbij ik agressiever lijk dan ik ben omdat zij zachtaardig doen.
Hahah! Gingen jullie er vervolgens over sparren en daarna aftikken?
Theresien?