Waar erger je je aan? #19

Ik heb toch wel zo’n hekel aan het woord lieverd he, vind het gewoon vies klinken
Ik antwoordde niet op appjes,en toen zei een vriend, gaat het lieverd? Ik zei al zeg dat aub niet. Zegt hij ja ik mag dat zeggen ik ben toch gay. Wat is dat voor logica :confused: Sinds wanneer is dat een gay woord. Vind het eerder passief agressief vaak. Maarja dat ik dan gewoon mega geïrriteerd naar mn telefoonscherm kijk is ook niet bepaald normaal.

6 likes

Tweede (halve) werkdag en natuurlijk rijden de treinen niet naar huis en ik zit nu al in de vierde trein/bus terwijl het één rechtstreekse had moeten maar goed, met 2,5x de reistijd ben ik nu biiiijna thuis!!

Maar wtf de TEMPERATUREN in deze treinen en bussen :sob: elk nieuwe vervoersmiddel wordt het warmer en in deze bus is het denk ik serieus 28 graden? Ik heb alles dat ik uit kan doen uit en zit in m’n t shirt maar alsnog sweaty for life :hot_face: mn bosje bloemen is ook helemaal verlept

Waarom kan het niet gewoon steady 18-19 graden zijn in een bus/trein? Misschien 21-24 als het buiten ook boven die temperatuur en hoger is en mensen op hitte gekleed zijn

5 likes

Misschien ben je dan juist onherkenbaar!

7 likes

Ja breek me de bek niet open over de temperaturen in het OV. Kom je daar met je dikke winterjas binnen omdat het buiten -5 is, is het daar 22 graden. Echt voor niemand is dat comfortabel. Je staat vaak in de spits al zo ongeveer op elkaar, met je bepakking en alles.

6 likes

Ohja goeie. Wat een mooie positieve ombuiging van deze situatie :clap:t3:

13 likes

En als je dan in de zomer in je korte broek en hemdje instapt, staat de airco zo hard te loeien dat het voelt als -5.

4 likes

Ja, dat vind ik persoonlijk minder erg, maar is ook irritant. Zeker als je die trein dan uitkomt en tegen een soort muur van hitte aanloopt.

2 likes

Ik moet vanavond werken in het stadion tijdens NL - Spanje en met elke half dronken persoon in het oranje die ik nu al tegenkom, ga ik er met meer tegenzin heen.

Ik sta wel flex/reserve, dus ik hoop dat ik zo nog hoor dat ik niet nodig ben :crossed_fingers:t2:

2 likes

Ik ben laatst echt bijna gehemeld toen ik 50 minuten in een snikhete bus moest zitten met een dikke trui en honderd kilo bagage. Echt niet te begrijpen inderdaad :hot_face::hot_face:

1 like

In de vijver achter mijn huis zijn sinds kort ganzen en wat maken die een herrie vanaf 's ochtends vroeg.

3 likes

image

dit soort tassen met willekeurige steden erop. bijna nog erger dan de basic fit rugtas.

36 likes

De bewering dat een huis kopen “ ooo zo volwassen” zou zijn, nee mensen die huren kunnen makkelijk net zo volwassen zijn please

21 likes

Ugh en dat soort opmerkingen komen ook bijna altijd van van die 30-jarigen die nog bij mama wonen zodat ze kunnen sparen voor hun koophuis want “huren is geld weggooien” :roll_eyes:

9 likes

En die al vanaf hun 18e ‘Hun uitzet bij elkaar sparen’.

7 likes

Ik dacht dat dit iets van vroeger was, maar zie het nog steeds op TikTok?!

4 likes

Ja volgens mij zijn deze dingen net als alles uit de zeroes ook een comeback aan het maken.

Dan zouden sommige mensen ook nooit volwassen worden want niet iedereen kan of wil ooit een huis kopen :sweat_smile:

2 likes

Ik moet gelijk denken aan een juf die meedeed aan kopen zonder kijken. Die had het de hele tijd over een grote mensen huis. :pleading_face:

Ik zette een luisterboek via Podimo aan. Begint het net:
“Waarschuwing: verhaal bevat: ouderlijke verwaarlozing, emotionele mishandeling door een ouder, seksueel expliciete inhoud, grof taalgebruik, het overlijden van een familielid (wordt besproken, gebeurt buiten het echte verhaal) overspel (wordt begaan door een randpersonage, gebeurt buiten het echte verhaal).”

Nou laat dan maar, dit zijn toch spoilers van jewelste? Komen die trigger warnings door Gen Z?

Edit voor de passief-agressieve duimpjes: er zijn sites voor content warnings, en ik heb wel vaker boeken geluisterd en gelezen met contentwarnings. De podcast van Lily Allen geeft het ook van tevoren aan, als ze het gaan hebben over haar doodgeboren zoon.

Maar de details over wie wat gaat doen, vind ik too much.

6 likes

Haha, ik heb geen idee! Wel nieuwsgierig nu welk luisterboek dat is😄

5 likes