Waar erger je je aan? #19

Ik zag gisteren op de site van een lokale stichting hier, zwervende Labrador opgevangen. De update; eigenaar is gevonden, hond loopt vaker weg en eigenaar niet in gelegenheid om dit te veranderen op korte termijn dus staat m af.

Echt wat bezielt je en waar is het mis gegaan in je opvoeding dat je dieren als wegwerp dingen ziet en geen verantwoordelijkheid neemt over je eigen beslissingen
:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

7 likes

Ik kan ineens niet meer slapen tijdens m’n ovulatie. Dus nu ben ik ongewenst wakker en naar het gesnurk van m’n man aan het luisteren, terwijl ik al stress over hoe ik de maandag moet overleven.

3 likes

Oh ja gisteren zag ik ook een advertentie voor een herplaatsing van een labrador van 10 maanden waar te weinig tijd voor was ivm kind van 2 jaar. Daar begin je dus willens en wetens en na 6-7 maanden geef je het op?
Ook bizar trouwens dat ze er 850 euro voor vroegen. Hoezo wil je hier nog een slaatje uit slaan dan? Of mis ik hier iets?

Pff vind het heel lastig dat ik mijn leidinggevende moet bellen omdat het vanwege mentale redenen even niet lukt om te werken. Ben vorige week namelijk ook al vrij geweest. Mijn leidinggevende is echt geen vervelend mens, maar ik kijk op tegen alles waar enigszins druk op ligt momenteel

6 likes

Waarschijnlijk hebben ze zelf iets van 3000 euro (oh of iets minder zie ik nu hieronder, maar rashonden zijn in ieder geval heel duur) voor de pup betaald en willen ze er net als een weinig gebruikte zgan fiets nog wat voor terug hebben :smiling_face_with_tear: Snap het ook echt niet.

3 likes

Lol ja een rashond is duur (volgens google kost een labrador pup ongveer 1600 euro) en als je je nieuwe niet naar wens eettafel wegdoet wil je er ook geld voor hebben. :woman_shrugging:

Echt zo verdrietig als mensen niet goed nadenken over wat een dier in huis nemen betekent en geen verantwoordelijkheid nemen. Tegelijkertijd, ook als je je er wel goed in verdiept kan het tegenvallen of op de een of andere manier geen goede match zijn, en soms is het wel beter om dat enigszins op tijd onder ogen te komen en een nieuw huis te zoek voor een dier dan het thuis te verwaarlozen :sweat_smile: Keek vanuit m’n vorige appartement uit op een drukke straat en daar tegenover woonde een gezin met jonge kinderen en die hadden op een gegeven moment ook een labrador pup. En dat was in het begin allemaal leuk en op een gegeven moment zag ik die hond 3 keer per dag met zo’n jong kind naar buiten komen en tussen de auto’s op straat poepen en weer hup naar binnen. Vind dat nog zieliger dan onder ogen komen dat je naïef bent geweest en een goede oplossing voor het dier vinden.

5 likes

Ja maar een pup is schattig en daarna is het gewoon een hond, dat vinden de kids natuurlijk niet meer leuk

Waar kan ik deze hond ophalen?
Arm beestje.

2 likes

Het is vaak andersom. Mensen vergissen zich vaak in hoe het is om een puppy in huis te hebben. Ik heb zelf ervaring met een labrador als puppy en dat vond ik echt niet grappig. Ik vond dat best wel intens en heel vaak niet zo leuk. En labradors staan er wel om bekend dat ze ontzettend eigenwijs zijn als ze nog jong zijn. En de mijne was gewoon een klein bijtend monstertje die totaal haar eigen plan trok. Maar dat is een periode waar je doorheen moet en daarna is het de beste hond ter wereld. Maarja, dan moet je dus wel door die periode heen en dat kan best lang duren en denk dat er best mensen zijn die daar het geduld niet voor hebben :frowning:

3 likes

Ja dat is ook precies wat ik bedoel hoor, mensen denken aaaa leuk een puppy en de kinderen vinden het ook leuk en schattig terwijl ze totaal niet weten waar ze aan beginnen :roll_eyes: dus dan mag die na een jaar weer weg. maar goed ik snap sowieso de charme van een pup niet echt

1 like

Aan hoe labiel ik ben door medicatie wissel.

1 like

Ik vind de ns zo’n schijtbedrijf. Ik had niet genoeg geld op mn rekening om mn rekening te betalen :sweat_smile: dus ze hebben het niet automatisch kunnen afschrijven. Oke oke I know dat ik dat gewoon moet betalen maar ze hebben echt een dreigmail gestuurd zo van:

“Maakt u het bedrag niet op tijd over? Dan zetten we stappen om dit bedrag bij u te innen.”

Dan denk ik sowieso al fuck u NS ik sta echt met heel grote regelmaat een half uur op Weesp te wachten omdat jullie treinen niet rijden en dan kan ik geen geld terugvragen omdat het bedrag te klein is (ja misschien voor 1 keer maar als het 8 keer per maand gebeurt is het best veel geld!!!) en toen ik een taxi moest nemen om thuis te komen omdat er om twaalf uur ‘s nachts geen ns bus was of kwam voor een uur lang en de klantenservice gewoon niet bereikbaar was kreeg ik ook geen geld terug!!! En jullie zijn een publieke dienst ik snap dat ik moet betalen maar die toon!!! Mag wel anders!!!

En dan wil ik nu betalen via de iDeal link die ik zou moeten kunnen gebruiken tot en met uiterlijk 18 maart werkt dus niet meer want die is verstreken ahhhh kutbedrijf

18 likes

Ik kreeg ook laatst een brief omdat mijn ovkaart verliep met een link erin om gratis een nieuwe aan te vragen. Die link was al verlopen voordat ik de brief had ontvangen. :v:t2:Blijkt bij heel veel mensen zo te zijn. En dan moet je ineens meer geld dokken of helemaal moeilijk doen bij de klantenservice. Hoe moeilijk kan het nou zijn…

4 likes

Ja omg dit is zo debiel

5 likes

Gelukkig raak ik die van mij altijd kwijt voordat hij verloopt

1 like

Hé ja dit had ik ook!

2 likes

Dat ik echt een dag voordat ik naar de diëtiste moet een kilo ben aangekomen die ik met veel pijn en moeite was kwijtgeraakt. Echt irritant. Ga het wel gewoon zeggen tegen haar dat het er echt af was haha

2 likes

Ik heb ook gewoon 2000 euro voor mijn tweede handsje betaald. Wel via de oorspronkelijke fokker. Eigenlijk belachelijk, want je zou denken dat het vorige baasje de kosten voor de dierenarts betaald heeft, maar kennelijk kreeg die al het geld terug?
Ach, hij is al het geld waard

1 like

Sunelia

Ik kijk op hbo een serie en er komt regelmatig een reclame voorbij van Sunelia. Maar die stem dat moet wel AI zijn want ze zegt Italie en geen Italië. Als je het dan met AI doet doe het dan goed.

1 like

Ik blijf mij verbazen over hoe makkelijk mensen een dier weer wegdoen. En dan ook nog zo’n debiele reden als dit. Je kan een kind toch ook uitleggen dat de kat dit niet wil. En dat hebben ze dan te accepteren.

1 like