Ik bewijs al dat niet iedereen dit doet voor het algoritme
Dat mensen nu massaal hun foto’s bewerken in een of andere Japanse ai manga ghibli (?) style met één van die ChatGPT dingen of grok ofzo en dat kost tering veel energie en is gewoon het jatten van iemands kunst en het zijn allemaal dezelfde vervelende lelijke mannen die dat doen, echt zo vermoeiend.
Doe gewoon niet.
Dat energieverhaal is wel achterhaald inmiddels.
Pestobiefstukkoffieaiexpert
Jouw man heeft zeker ook zo’n ding gemaakt? ![]()
Nee, maar lekker boeiend, ik vind het gewoon irritant dat bij het gebruik van AI altijd dat energiestuk erbij wordt gehaald terwijl dat een nutteloos argument is en dat er best wel betere argumenten tegen AI-gebruik te bedenken zijn, zoals wat je zegt over kunst stelen.
Een dispuut? Haha sorry ik heb geen idee waar het over gaat.
Hahahaha jezus ik was helemaal in de war. Maar ja zo heet dat nou eenmaal.
Ik dacht echt even dat ik aan geheugenverlies lijdde en dat mijn man een studentendispuut had gestart en ik dat vergeten was.
Heb je een bron?
De Etos pure & organic tampons hebben nog zo een strookje wat je lostrekt.
Het een sluit het ander niet uit, hè.
Eén april grappen die nu al online gezet worden, wanneer is die onzin eigenlijk begonnen? Die gewoon op de dag zelf.
En elke keer weer die kut marketing grappen. Hihaho een verticaal scherm bij de Pathé. Leuk hoor! NOT!
Klopt helemaal. Mijn buren hebben er geen last van en ik vind het gewoon bizar als katten niet naar buiten mogen.
Halsbandje heeft ze overigens wel om: ze krijgt genoeg eten dus ze heeft geen vogels nodig.
Ik weet niet of je nu serieus bent of niet, maar buitenkatten vangen op zich geen vogeltjes omdat ze sterven van de honger.
Nee dat weet ik. Maar dat jachtinstinct is er natuurlijk wel daarom. Hun doel is wel om eten te vangen.
Oorspronkelijk ja, maar de meeste buitenkatten doen dat nu omdat het gewoon een instinct en vermaak is. Hun brein is daar op geprogrammeerd, zelfs met volle maag.
Mijn kat heeft nog nooit een vogel gevangen want dat is nogal een kneusje, maar wel muizen. Daar eet ze geen hap van maar ze speelt er wel mee.
Ja nul argumenten maar ‘is toch bizar als het niet mag!’
@Banananana Sorry vergeten te reageren, maar één prompt is wel tien keer zoveel energie als een Google Search, en daarom klinkt het als veel. Maar in het grotere geheel zijn er wel betere manieren om energie te besparen dan geen ChatGPT gebruiken, je kunt beter mensen scheef aankijken die een airco hebben of de hele dag de tv aan of ik noem maar wat. Dit artikel spreekt me tegen, maar hieronder even uitleg waarom het per persoon niet zo erg is.
Maar wat ik wel vind is dat je ChatGPT niet moet vragen om dingen die je in een enkele Google search kan vinden. Dus ja daarom gebruikt het in z’n algemeenheid veel energie, omdat mensen van die enorm domme vragen stellen.
2,9 wH is dus 0,00029 kWh. Voor hetzelfde verbruik van een koffiezetapparaat per jaar (30 kWh, 5 minuten per dag) kun je ChatGPT honderdduizend vragen stellen. En dat is dan even het kleinste verbruik van een huishoudelijk apparaat dat ik kan vinden.
Met geen ChatGPT gebruiken ga je het klimaat in ieder geval niet redden.
Wil je serieus argumenten voor dat dieren buiten gelukkiger zijn dan in een kooi?
Kijk gewoon! En ja, áls je dan eens kijkt, dan zie je ook wel eens een kat met een vogel in zn bek. En dat vind ik ook zielig en heb ik ook liever niet, dus daar probeer ik maatregelen voor te nemen.Maar ik vind het nog veel zieliger als ik dode dieren op de weg zie liggen omdat wij zo graag auto willen rijden en daar maak ik me veel drukker om dan om zo’n kat.