Waar erger je je aan? #19

Ik heb mijn e-mails van ov chipkaart gelezen, daar staan geen fouten in… Zeker dat dit niet een scam is?

2 likes

Dit lijkt niet alleen phishing, dit is het ook. De NS stuurt toch niet dit soort emails??

1 like

Nou, opgelost! Ik begon door jouw post te vermoeden dat de verzonden mail misschien een automatisch vertaling vanuit het engels was. Het blijkt nu dat google translate automatisch aanstaat en de mail na ontvangen probeerde te vertalen van ‘engels’ naar nederlands. Nog nooit gezien en het viel ook niet gelijk op. Hij heeft alleen gewoon nederlandse woorden vertaald, dus ‘zodra jouw OV chipkaart in huis is’ naar ‘je ov chipkaart in huis is groter’.

De onvertaalde mail is prima. Ik weet ook zeker dat het geen phishing is want ik had een seconde hiervoor een nieuwe OV kaart aangevraagd en dit was de bevestigingsmail.

Edit - heb de afzender voor ik hier achter kwam wel vriendelijk gemaild dat ik het een rare mail vond :grimacing: Nog niks op gehoord dus ik twijfel of ik het alvast rechtzet.

4 likes

Huh wat bizar! Goed dat dit niet echt zo verstuurd wordt though (haha)

1 like

Nee! Gelukkig niet. Maar ik drink wel ook gewoon netjes water tussendoor dus het is niet dat maag alleen vol zit met bubbels

2 likes

Ik ging om half 10 naar bed… het is 2 uur en ik slaap nog niet?! Whyyyyy

4 likes

De hondendrol die direct naast mijn voordeur ligt. Zo aso. Ik ben nog even mentaal aan het voorbereiden om het zelf te gaan opruimen :angry:

1 like

Miss zijn twee emmers water ook genoeg?

1 like

Ik weet niet waar deze kat woont maar zie nu dat 'ie zo’n tracker heeft, dus wil daar eigenlijk een briefje aan vastmaken en vragen of ze hun Lelijke kut kat binnen kunnen laten :slight_smile: Maar ik wil dat beest eigenlijk niet aanraken (en wss lukt dat ook niet)

5 likes

He getver. Zo onnodig ook. :nauseated_face:

4 likes

Haha met een nette boodschap zou de eigenaar dit zich toch echt moeten trekken, waarom moet jij ermee zitten dat gejank

3 likes

Daar gaat die hondendrol toch niet van weg? :sweat_smile:

Doet me denken aan een huisgenoot van vroeger die zijn hond in de tuin liet kakken en zei “dat regent zo weer weg hoor!”.

3 likes

Haha wat heeft een kat jou ooit aangedaan dat je er zo bang van bent??

5 likes

Haha ik ben niet bang voor katten :joy: ze moeten gewoon uit mijn tuin blijven en mij niet wakker maken met hun gejank.

7 likes

Een NIMBY PvdD’er; je ziet elke dag iets nieuws op dit forum :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Oh extreem emotionele reactie heb je dan.
Ik kan geen enkel dier bedenken dat ik een “lelijk kutbeest” zou noemen en niet durf - pardon, “wil” aanraken, behalve dan een spin of kwal. Want daar ben ik dus bang voor.

12 likes

:grimacing:

11 likes

Jemig wat een misselijke reactie

6 likes

Hoezo, ze bedoelt toch gewoon die kat in mijn profielfoto?

Mag ik hopen?

Anders sla ik haar op dr bek hoor en moet je zeker geen medelijden met mij hebben haha.

15 likes

Ik dacht dat dat jouw kat was en als katteneigenares ging dat mij erg aan het hart :joy:

21 likes