Zullen we stoppen over katten en vogels pff
Ik begin maar weer: Ik erger me kapot aan mezelf!! Dat ik nooit iets op tijd uit de vriezer haal, terwijl ik het dan extra heb gekookt zodat ik op drukke dagen minder hoef te stressen om het koken. Pfff en nu 1 bonk ijs en dan ga ik weer iets ongezonds en duur afhalen en geniet ik er niet eens van omdat ik dus zo baal van mezelf.
Maar echt, anders ga ik een keer janken voor jullie raam âs nachts.
Kan het bakje in een grotere bak met water? Dus in een ovenschaal met water oid? Dan is het nog op tijd ontdooid voor vanavond hoor.
Maar is het voor vanavond? Dan ben je toch ruim op tijd?
Heb het er nu instaan, hopelijk werkt het, maar in 2 u tijd is er niks veranderd. Ik moet gewoon de avond van tevoren vooruit denken.
Als het voor vanavond is dan ben je echt goed op tijd. Gewoon in een bak met water laten
Ik zou vanavond een etentje hebben met 5 oud collegaâs, met wie ik een tijd lang echt heel fijn en goed heb samengewerkt en het ook op persoonlijk vlak goed klikte. Had er echt zin in dus om elkaar weer te zien en bij te praten. Half december de datum voor vandaag al geprikt want gezinnen, kinderen, drukke levens etc, nouja allemaal prima. Ging ik 2 weken geleden eens appen om tijd en locatie af te spreken, toen zegden er nog 2 mensen af omdat ze toch iets anders hadden (echt jammer en niet hoe ik het zou doen maar ok ja prima helaas). Nu is er 1 al een week ziek dus komt misschien niet en stuurt iemand anders âja we kunnen het ook gewoon een andere keer doen hoorâ. Ik snap het allemaal (en weet dat sommige mensen gewoon niet zo van het afspraken verder vooruit maken zijn) maar ik vind dit ook gewoon zo jammer (en erger me aan het feit dat dit mijn zoveelste sociale afspraak is die gecanceld wordt terwijl ik er best nood aan heb momenteel). Plus nu weer een nieuwe datum prikken, dan wordt het waarschijnlijk september ofzo want ik moet eerst nog een baby krijgen en herstellen en die een beetje verzorgen en laten opgroeien enzo.
Ik vries alles in zakken in en als het haast heeft, hou ik een zak onder de koude kraan. Ontdooit echt prima snel.
Maar⊠wat is het voor iets? Ik haal het vaak genoeg er pas uit vlak voordat ik wil gaan âkokenâ/eten. Even in heet water laten staan en als het dan bij de randjes ontdooit is kiep ik het als een blok ijs in een pan met een heel klein beetje water erbij, en dan langzaam opwarmen. Dan is het makkelijk in een half uur klaar om te eten.
Ik voel me nu heel dom, maar ik gooi eten dat ik voorgekookt en ingevroren heb gewoon bevroren in de oven/magnetron/pan, doe ik iets verkeerd?
Nee hoor, doe ik ook. Dat is juist het gemak.
En bevroren ingrediënten mik ik soms ook gewoon bevroren in de pan tijdens het koken als ik vergeten ben ze te ontdooien ![]()
Ja ik ontdooi het bij voorkeur eerst maar als dat niet lukt gooi ik de meeste dingen gewoon zo in een koekenpan op laag vuur. Gaat dan meestal om dingen als bolognesaus/curry/stoofpot/stamppot en werkt eigenlijk altijd prima. Soms gooi ik er een klein scheutje water bij.
Heb mijn vriend afgezet in den bosch bij een feest en ga nu zelf werken, daarna hem weer ophalen. Maar weer totaal vergeten dat ik een elektrische auto heb en opeens nog maar 10%
Dus sta nu te snel laden ergens. Ben de enige die aan het laden is, gaat er iemand aan de andere kant van de lader staan
flikker toch op man. Al die stations zijn leeg.
Is toch op gewoon bloedirritant. Je maakt een afspraak met meerdere mensen en tuurlijk mensen kunnen ziek worden of iets belangrijks tussendoor krijgen (dat vind ik oprecht prima, te begrijpen). Maar meestal is er gewoon iets anders/leukers op hun pad gekomen en springen ze daarin zonder daar over te communiceren tot je ernaar vraagt âoh sorryâ. En zit jij met een shit gevoel en een wasted avond. Ik vind dat gewoon beetje egoĂŻstisch en puberaal.
Ja dit herken ik zo erg. Met een vriendin van mij is het altijd zo moeilijk om een afspraak te maken, vaak kan ze pas 8 weken later. De een na laatste keer heeft ze afgezegd omdat ze ziek was, oké dat kan. Nieuwe afspraak gemaakt 8 weken later en dan zegt ze 2 dagen van tevoren af omdat ze verkeerd gekeken heeft en al een andere afspraak had staan.
Ging gistermiddag wat drinken met collegaâs en er waren af en toe collegaâs die weg gingen en/of later aanwaaiden. Allemaal beetje chaotisch. Bedoeling was dat iedereen zân eigen drankjes dan even ging afrekenen. Uiteindelijk bleven collega en ik over met een veel te hoge rekening
Overduidelijk dus mensen geweest die niet of (veel) minder hebben betaald. Zo irritant, we zijn toch allemaal volwassen inmiddels. En ik vind het ook stom van mezelf dat ik me er dan niet 123 overheen kan zetten (ga ik nu wel doen)
Zou samen met een vriend naar een feestje van een andere vriend, uur reizen, wel chill om samen te gaan want ken daar bijna niemand verder dus voelt wel beetje ongemakkelijk in mn eentje.
Zit nu net in de trein, appt die vriend âwas al de hele dag niet zo lekker maar wilde het even aankijken, maar voel me toch te slecht dus ik ga nietâ ![]()
Vind dat altijd zoân kutexcuus om last minute af te zeggen. Als t echt het geval is app je toch 's ochtends âvoel me niet zo lekker dus weet niet zeker of t lukt vanavond, maar ik kijk even hoe het loopt en hou je op de hoogteâ
Er is hier in de straat iemand vuurwerk aan het afsteken ![]()
Sowieso zijn babymerels echt ten dode opgeschreven als er roofdieren in de buurt zijn omdat ze eerst het nest uit gaan en een paar dagen later pas leren vliegen ![]()