Dat gebeurt altijd als er zo mensen komen aanwaaien en anderen eerder weggaan. Ben ook eens met een veel te hoge rekening achtergebleven, dat doe ik dus ook niet meer. Zet het bonnetje anders in een groepsapp?
Ja maar zelfs als je dat doet gaat het mis. We gingen een keer met collegaâs naar een all-you-can-eat formule, dus iedereen had een vast bedrag voor het eten & deel van de fooi. Men hoefde dus alleen maar bedrag van de drankjes over te maken.
En (hopelijk) onbewust vergeten mensen dan toch die ene koffie achteraf of hoeveel colaâs ze hebben gedronken. En als je met een grote groep bent en je schiet het voor, dan baal je wel.
Nouja ik lees hier op het forum ook vaak dat mensen zeggen ik houd niet van mijn agenda zo ver van tevoren vastleggen, en dat is natuurlijk ook prima legitiem dus misschien hebben die 2 gewoon toendertijd toegezegd met de gedachte van âik zie tzt welâ en daar wil ik ook niet te hard over oordelen. Maar ja het effect op mij is dan wel dat mijn leuke avond me door mijn neus geboord wordt en daar erger ik me dan aan.
Uiteindelijk zijn we wel met zân vieren gaan eten, en was het echt heel gezellig en lekker gegeten. Dus mijn ergernis was eigenlijk om niks (gelukkig dus eigenlijk).
Ik kan me voorstellen dat mensen niet houden van dingen vastleggen hoor maar dan moet je dat communiceren. Als dat voor die persoon zo werkt dan kun je dat gewoon (op tijd) aangeven lijkt me en niet zeggen 6 april is goed ik ben er. Zeker als je letterlijk met mensen een datum afspreekt, zoân aanwaaiborrel is natuurlijk anders.
Fijn dat je een leuke avond hebt gehad, soms is het ook gewoon wel zo waardevol met de mensen die zich wel inzetten, zo moet je t ook maar zien denk ik dan soms ![]()
Namen met een Ăš of een Ă©. Denk aan CĂšline, zo onnodig doe gewoon niet.
(Ja dit ligt natuurlijk aan mezelf dat ik dit irritant vind)
Fonetisch staat hier dus Celline, ja prachtig idd
Sowieso namen die beginnen met een c. Kies gewoon een s of een k.
Lol haha, ik vind eigenlijk alleen bij de naam Chloe een C mooier staan.
KlĂšr of Claire? Hahaha dat wist ik het wel.
Oja claire met een k kan ook echtniet. Denk dat er niet eens 1 bestaat.
Ooit was op egf ook een namentopic. Het leek wel een wedstrijd wie de meest belachelijke namen kon verzinnen. Ook heel veel ierse namen ertussen waarvan ik bijna zeker weet dat niemand ook maar enig idee had hoe je het moet uitspreken. Echt van die tieners die een beetje speciaal willen doen haha zo sneu.
Oeps
Net als dat hamsteréééééén van de AH. Ik kan dat niet anders lezen dan hamster111111.
Oh inderdaad want die streepjes staan er verkeerde kant op ![]()
Ik zou Sjarlotte anders wel erg lelijk vinden.
Bij het klemtoonteken staan de streepjes altijd die kant op. Raar maar waar.
Sjarlotje ![]()
Ja eigenlijk zouden we gewoon het klemtoon symbool van fonetisch schrift ook aan moeten houden in normale geschreven taal. Hamsterâen!
Dit zou ik wel fijn vinden want ik hoor nooit klemtonen tot iemand het (bewust) verkeerd uitspreekt. Dus dingen zoals ideeën of drieën heb ik gewoon uit mijn hoofd geleerd (niet de beste voorbeelden)
Veel nieuwe spellingmethodes in het onderwijs gaan ook uit van uit het hoofd leren, omdat het voor kinderen (vooral als ze meertalig zijn) lastig is die klemtoon goed te horen. Overigens leren ze dan wel de anderen uit het hoofd, waar geen extra e bij komt. Dat zijn er veel minder namelijk.