Waar erger je je aan? #19

krijg je nooit last van je maag van het koolzuur? ik hou ook echt van cola zero (ben nu overgestapt naar pepsi max omdat ik bds probeer aan te houden, minder lekker maar oké) maar als ik het te veel drink krijg ik altijd een geïrriteerde maag. maar misschien moet ik gewoon doorzetten en geen pussy zijn

2 likes

Zo werd ik een keer benaderd voor een functie bij het bedrijf waar ik al werkte, kon dat opmaken uit de omschrijving maar inderdaad doe niet zo moeilijk en geef gewoon alle relevante informatie

2 likes

Ja, want een geïrriteerde maag is toch niet zo erg?

5 likes

Zoek het aantal rare zinnen en taal- en spelfouten in de onderstaande mail. Het lijkt wel phishing zo :sweat_smile:

“Omvang we je kaart op de post hebben gedaan”
“Zo zie je altijd jouw, saldo reizen”
" Dit is een nieuwe manier van onnodig in het OV"
“Je kunt ook met je betaalpas of mobiel in- en zinvol zijn”

Wtf.

5 likes

“Je ov chipkaart in huis is groter” :joy:

3 likes

Weet je al OVpay? Dit is een nieuwe manier van onnodig in het OV

ik ga echt stuk hierom, dit is dus geen scam?!

5 likes

Is dit ook al AI? Wtf :joy:

2 likes

@Feather de singularity laat nog wel even op zich wachten zo te zien

Edit: het leest vooral als een slechte vertaling of niet-gecheckte autocorrect, maar dat kan ik beide niet plaatsen. Ongelooflijk dat zoiets als dit als standaardbericht wordt ingesteld

4 likes

In het genre “papa moet babysitten”

Applausje voor the bare minimum!!!

(Screenshot komt uit een Vlaamse krant)

27 likes

…Of je drinkt gewoon water als je anders last krijgt van je maag? Ik houd ook van frisdrank, hoor, maar het lijkt me niet handig om er 1,5 liter per dag van te drinken als je daar fysieke klachten van krijgt.

2 likes

ik drink alleen maar water en thee en echt 2x per maand ofzo frisdrank. ik vraag me gewoon af of dat koolzuur went.

3 likes

Ik denk het wel, maar als je er geen enorme behoefte aan hebt, kan je beter je huidige gewoonte volhouden, ook een stuk beter voor je tandglazuur. Ik heb zelf altijd blikjes in huis, dan drink ik er een als ik er echt heel veel zin in heb, zit je niet met zo’n open fles van 1 of 1,5 liter.

3 likes

Nee, niet als je er gevoelig voor bent en op de langere termijn waarschijnlijk voor niemand.

5 likes

Ik heb mijn e-mails van ov chipkaart gelezen, daar staan geen fouten in… Zeker dat dit niet een scam is?

2 likes

Dit lijkt niet alleen phishing, dit is het ook. De NS stuurt toch niet dit soort emails??

1 like

Nou, opgelost! Ik begon door jouw post te vermoeden dat de verzonden mail misschien een automatisch vertaling vanuit het engels was. Het blijkt nu dat google translate automatisch aanstaat en de mail na ontvangen probeerde te vertalen van ‘engels’ naar nederlands. Nog nooit gezien en het viel ook niet gelijk op. Hij heeft alleen gewoon nederlandse woorden vertaald, dus ‘zodra jouw OV chipkaart in huis is’ naar ‘je ov chipkaart in huis is groter’.

De onvertaalde mail is prima. Ik weet ook zeker dat het geen phishing is want ik had een seconde hiervoor een nieuwe OV kaart aangevraagd en dit was de bevestigingsmail.

Edit - heb de afzender voor ik hier achter kwam wel vriendelijk gemaild dat ik het een rare mail vond :grimacing: Nog niks op gehoord dus ik twijfel of ik het alvast rechtzet.

4 likes

Huh wat bizar! Goed dat dit niet echt zo verstuurd wordt though (haha)

1 like

Nee! Gelukkig niet. Maar ik drink wel ook gewoon netjes water tussendoor dus het is niet dat maag alleen vol zit met bubbels

2 likes

Ik ging om half 10 naar bed… het is 2 uur en ik slaap nog niet?! Whyyyyy

4 likes

De hondendrol die direct naast mijn voordeur ligt. Zo aso. Ik ben nog even mentaal aan het voorbereiden om het zelf te gaan opruimen :angry:

1 like