Waar erger je je aan? #19

Jaa vroeger ging ik speciaal naar de Aldi voor die draaiverpakking.

Over zielig gesproken

9 likes

Ja. Katten zijn verantwoordelijk voor het uitsterven van zo’n 60 diersoorten. Das pas zielig.

12 likes

Sinds ik bij een vogelopvang werk en zie hoeveel vogels er binnen komen door katten en overlijden wil ik geen kat meer (wilde ik altijd heel graag). Doe je kat op zijn minst een belletje om!!

Plus dat loslopende honden in het broedseizoen ook echt niet okee is.

13 likes

Dat is weer mishandeling voor de kat.

Gewoon je katten lekker binnen houden :slight_smile: Of buiten alleen in een kooi zodat ze wel kunnen bewegen maar geen dieren kunnen doden.

2 likes

Ik denk serieus dat veel katteneigenaren dat simpelweg niet zelf bedenken, en dat ze dat wel een prima oplossing zouden vinden hoor. Zou zeker een verschil maken. Met roepen katten binnen houden krijg je alleen maar zure reacties, ik snap ook dat dat met sommige katten niet te doen is. ‘s nachts binnenhouden en een belletje om doen is voor iedereen prima te doen. Beetje constructief gesprek is er echt wel mogelijk, kom op

4 likes

Als je vogeltjes wilt sparen en je kat wel naar buiten wilt laten kan je ze een belletje om doen. Heb je alleen de poepoverlast nog.

Ik ken idd wel meer mensen die dit zeggen maar volgens mij is dat echt zwaar overdreven. Mijn hond heeft ook een halsband die tingelt en ze maalt er niks om.

4 likes

Maar het maakt toch niet uit of de eigenaren dat een prima oplossing vinden? Het is niet fijn voor de kat.

2 likes

(Bijna) doodgebeten worden is ook niet fijn voor een vogel, hè.

7 likes

Huh hoezo dat dan?

Heb me hier nooit echt in verdiept hoor, maar ik weet wel dat de kat die wij als kind hadden nooit iets ving behalve een keer een spin ofzo binnen, maar toen 't belletje van d’r halsband was gevallen en m’n moeder dacht “ik haal in het weekend wel een nieuwe” kwam ze meteen met een vogeltje aan zetten :") dus daar leek het wel goed voor te werken

een kat hoor het geluid harder dan wij als mens.

Maar daarom zeg ik ook, kat lekker binnen houden, of buiten laten in een grote kooi. Blijft de kak ook lekker op zn plek.

3 likes

Want overdag poepen ze niet?

1 like

Kattenbak binnen voor ‘s nachts?

3 likes

Ik bedoel meer, als je je katten overdag naar buiten doet kunnen ze toch alsnog bij iemand in de tuin poepen. Maar jouw 's nachts binnenhouden sloeg waarschijnlijk op geluidsoverlast en niet op poepoverlast.

1 like

Wow, ik vraag me al maanden af wat er mis is met die tampons want die krijg ik nooit opengedraaid :woman_facepalming:

En over de katten: ik zorg in ieder geval dat mijn katten rondom schemer niet buiten zijn want dan zijn de vogels het meest actief. Buren hier hebben allemaal honden dus daar durven ze de tuin niet in gelukkig.

2 likes

Sloeg op het uitmoorden van andere beesten

2 likes

Zijn katten het meest bedreigend voor vogels in de nacht dan, dat je het vooral belangrijk vindt dat ze in de nacht binnen zitten? Zien jullie dat met name ‘s nachts vogels aangevallen worden?

1 like

Nee overdag zou effectiever zijn, maar het maakt zeker een verschil voor vogels als het vroeg licht wordt.

2 likes

Een kat met een belletje leert zo te jagen dat het belletje niet afgaat. Het beste is een fel gekleurde band, dat valt meer voor een vogel dan een belletje.

2 likes

Moraal van dit verhaal, hou je kat gewoon binnen en laat hem uit aan een touwtje.

Mijn buren hebben hun hele tuin omheind met gaas zodat hun katten alleen in hun eigen tuin kunnen, dan ben je wat mij betreft een goede katteneigenaar.

11 likes