Waar erger je je aan? #19

Ja ik ontdooi het bij voorkeur eerst maar als dat niet lukt gooi ik de meeste dingen gewoon zo in een koekenpan op laag vuur. Gaat dan meestal om dingen als bolognesaus/curry/stoofpot/stamppot en werkt eigenlijk altijd prima. Soms gooi ik er een klein scheutje water bij.

3 likes

Heb mijn vriend afgezet in den bosch bij een feest en ga nu zelf werken, daarna hem weer ophalen. Maar weer totaal vergeten dat ik een elektrische auto heb en opeens nog maar 10%

Dus sta nu te snel laden ergens. Ben de enige die aan het laden is, gaat er iemand aan de andere kant van de lader staan :angry: flikker toch op man. Al die stations zijn leeg.

5 likes

Is toch op gewoon bloedirritant. Je maakt een afspraak met meerdere mensen en tuurlijk mensen kunnen ziek worden of iets belangrijks tussendoor krijgen (dat vind ik oprecht prima, te begrijpen). Maar meestal is er gewoon iets anders/leukers op hun pad gekomen en springen ze daarin zonder daar over te communiceren tot je ernaar vraagt ‘oh sorry’. En zit jij met een shit gevoel en een wasted avond. Ik vind dat gewoon beetje egoïstisch en puberaal.

20 likes

Ja dit herken ik zo erg. Met een vriendin van mij is het altijd zo moeilijk om een afspraak te maken, vaak kan ze pas 8 weken later. De een na laatste keer heeft ze afgezegd omdat ze ziek was, oké dat kan. Nieuwe afspraak gemaakt 8 weken later en dan zegt ze 2 dagen van tevoren af omdat ze verkeerd gekeken heeft en al een andere afspraak had staan.

3 likes

Ging gistermiddag wat drinken met collega’s en er waren af en toe collega’s die weg gingen en/of later aanwaaiden. Allemaal beetje chaotisch. Bedoeling was dat iedereen z’n eigen drankjes dan even ging afrekenen. Uiteindelijk bleven collega en ik over met een veel te hoge rekening :roll_eyes: Overduidelijk dus mensen geweest die niet of (veel) minder hebben betaald. Zo irritant, we zijn toch allemaal volwassen inmiddels. En ik vind het ook stom van mezelf dat ik me er dan niet 123 overheen kan zetten (ga ik nu wel doen)

8 likes

Zou samen met een vriend naar een feestje van een andere vriend, uur reizen, wel chill om samen te gaan want ken daar bijna niemand verder dus voelt wel beetje ongemakkelijk in mn eentje.

Zit nu net in de trein, appt die vriend ‘was al de hele dag niet zo lekker maar wilde het even aankijken, maar voel me toch te slecht dus ik ga niet’ :upside_down_face:

Vind dat altijd zo’n kutexcuus om last minute af te zeggen. Als t echt het geval is app je toch 's ochtends ‘voel me niet zo lekker dus weet niet zeker of t lukt vanavond, maar ik kijk even hoe het loopt en hou je op de hoogte’

39 likes

Er is hier in de straat iemand vuurwerk aan het afsteken :roll_eyes:

Sowieso zijn babymerels echt ten dode opgeschreven als er roofdieren in de buurt zijn omdat ze eerst het nest uit gaan en een paar dagen later pas leren vliegen :cry:

3 likes

Dat gebeurt altijd als er zo mensen komen aanwaaien en anderen eerder weggaan. Ben ook eens met een veel te hoge rekening achtergebleven, dat doe ik dus ook niet meer. Zet het bonnetje anders in een groepsapp?

Ja maar zelfs als je dat doet gaat het mis. We gingen een keer met collega’s naar een all-you-can-eat formule, dus iedereen had een vast bedrag voor het eten & deel van de fooi. Men hoefde dus alleen maar bedrag van de drankjes over te maken.

En (hopelijk) onbewust vergeten mensen dan toch die ene koffie achteraf of hoeveel cola’s ze hebben gedronken. En als je met een grote groep bent en je schiet het voor, dan baal je wel.

Nouja ik lees hier op het forum ook vaak dat mensen zeggen ik houd niet van mijn agenda zo ver van tevoren vastleggen, en dat is natuurlijk ook prima legitiem dus misschien hebben die 2 gewoon toendertijd toegezegd met de gedachte van ‘ik zie tzt wel’ en daar wil ik ook niet te hard over oordelen. Maar ja het effect op mij is dan wel dat mijn leuke avond me door mijn neus geboord wordt en daar erger ik me dan aan.
Uiteindelijk zijn we wel met z’n vieren gaan eten, en was het echt heel gezellig en lekker gegeten. Dus mijn ergernis was eigenlijk om niks (gelukkig dus eigenlijk).

7 likes

Ik kan me voorstellen dat mensen niet houden van dingen vastleggen hoor maar dan moet je dat communiceren. Als dat voor die persoon zo werkt dan kun je dat gewoon (op tijd) aangeven lijkt me en niet zeggen 6 april is goed ik ben er. Zeker als je letterlijk met mensen een datum afspreekt, zo’n aanwaaiborrel is natuurlijk anders.

Fijn dat je een leuke avond hebt gehad, soms is het ook gewoon wel zo waardevol met de mensen die zich wel inzetten, zo moet je t ook maar zien denk ik dan soms :hugs:

2 likes

Namen met een è of een é. Denk aan Cèline, zo onnodig doe gewoon niet.

(Ja dit ligt natuurlijk aan mezelf dat ik dit irritant vind)

1 like

Fonetisch staat hier dus Celline, ja prachtig idd

4 likes

Sowieso namen die beginnen met een c. Kies gewoon een s of een k.

1 like

Lol haha, ik vind eigenlijk alleen bij de naam Chloe een C mooier staan.

Klèr of Claire? Hahaha dat wist ik het wel.

6 likes

Oja claire met een k kan ook echtniet. Denk dat er niet eens 1 bestaat.

3 likes

O moet je eens in het namentopic kijken. Denk dat sommige geboortekaartjes er een uitspreekinstructie bijvoegen.

3 likes

Ooit was op egf ook een namentopic. Het leek wel een wedstrijd wie de meest belachelijke namen kon verzinnen. Ook heel veel ierse namen ertussen waarvan ik bijna zeker weet dat niemand ook maar enig idee had hoe je het moet uitspreken. Echt van die tieners die een beetje speciaal willen doen haha zo sneu.

1 like