Ik was net bij een jubileum, waar de jubilaris een kaartje kreeg dat mijn collega door ai had laten schrijven ![]()
Vooral al die AI actionfigures die iedereen van zichzelf laat maken ![]()
ja dit ook voor de meest makkelijk googelbare dingen ooit, wil je jezelf zo graag dommer maken? snap dat het handig kan zijn blabla 3984 disclaimers voor mensen die niet lezen maar ik vind het voor āgrappigeā en simpele dingen gewoon zo irrationeel kut
wokƩmon master gotta cancel them all klinkt wel echt spot on alsof een soort rare maga wappie het heeft verzonnen hahhaha
Een collega vertelde een tijdje geleden dat hij een verjaardagskaart door AI liet schrijven, waarom zou je toegeven dat je dit simpele ding al niet meer zelf kan ![]()
en @Zemraluani zag laatst deze tiktok en ik denk nu ook steeds WITCH bij dom AI-gebruik
ben er ook voor om een beetje te shamen want als niemand meer zelf nadenkt om informatie te vergaren zijn we nog sneller in een idiocracy
ik zie ook vaak mensen het gebruiken als een soort therapie om dan tegen chatgpt te praten ipv een psycholoog. echt heel sneu maar lijkt me ook best gevaarlijk
Een oud-collega had opeens onze groepsfoto door ChatGTP gegooid voor zoān Ghibli-stijl foto wat ik sowieso een verschrikkelijke trend vond, maar iedereen is daarmee ook nog opeens dunner en jonger dan in het echt? echt fucked
ah jammer, ik kan dit niet lezen
@Chuckie ja dat is ook heel ironisch want dat is ongeveer alles waar hayao miyazaki op tegen is. volgens mij tekent hij zelf alles met de hand, frame voor frame
Ik ben ook wel echt ai hater eigenlijk, mensen die helemaal aangaan op AI zijn echt een apart slag mens waar ik weinig mee te maken wil hebben
was het verhaal aan het typen dat @Keroppi al plaatst haha, inderdaad gevaarlijk.
snap overigens ook wel weer dat mensen met een depressie en die wellicht eenzaam zijn dat wel doen, want veel lagere drempel dan een echte psych, en je durft vast meer te vertellen. maar het is (zeker nu nog) zo onduidelijk hoe (en wat) zoān bot dan advies geeft en waar dat op gebaseerd is, scary!
Ik ben wat aan het zoeken op videoland om te kijken. Maar ik vind dat geluid dat die maakt tijdens het zoeken naar wat leuks zo irritant dat ik geen meer heb om wat te kijken.
Ik had laatst een discussie met een patient over een bepaalde ziekte want chatgpt zei dat het zo en zo moest. Oke dus je gelooft de arts en verpleegkundigen niet?
Op mijn werk is iedereen echt fan en ik walg er zo hard van, deze middag werd er serieus geopperd dat GPT het duur raamcontract met een jurist best wel kan vervangen ![]()
Lekker goed voor het milieu ook om zoveel ai en chat gpt te gebruiken⦠![]()
Sorry not sorry, maar mannen.
Er is een rape simulater online gekomen op steam⦠de omschrijving is letterlijk " No Mercy is a 3D choice-driven adult Visual Novel with a huge focus on Incest and Male Domination"
En mannen zijn het aan het verdedigen dat het spel echt niet weg moet op steam, want het is echt zo leuk. Laat staan de developer die rape schaart onder āhet is een kinkā.
Ja AI hallucineert soms ook gewoon dingen. Op mijn werk is de algemeen directeur heel erg pro chatgpt en heeft het ook geĆÆntroduceerd op de werkvloer. Iemand ingehuurd om workshops te geven etc.
Maar hij zegt erbij āhet is een mooie tool maar let op hoor, hij hallucineert soms dus als je beleidsstukken hebt gemaakt wel even goed nalezen of alles klopt!ā
![]()
Het team waarin ik werk heeft een zeer grote component als vergunningverlenende overheid dus juridisch werk pur sang ![]()
Vanaf dit jaar is het ook verplicht om die trainingen te geven aan je werknemers als ze AI gebruiken. De foutmarge zal wel een van de redenen zijn!