Waar erger je je aan? #19

Wat maakt het tijdstip hierbij uit?

3 likes

Aan al die mensen op mijn instagram die kerstliedjes gebruiken in hun stories.

2 likes

De winkels waren net open en er waren nog weinig mensen. Verwacht zoiets eerder als drukker is

4 likes

Ja maar ik heb die mail, ik krijg het niet terug betaald en dan? Kan ik blijven mailen met hallooo jullie hebben dit belooft. En dan :frowning: ? Het is niet dat ze dan ineens denken laten we het doen, aangezien ik al een half jaar met ze aan het mailen/bellen ben.
Het is gewoon geld die ik nodig heb voor mijn operatie. Dus ik ben gewoon echt boos. Want owee als ik iets niet binnen X termijn betaal.

4 likes

Oh op die manier, ja snap ik wel. Wel klote dat mensen niet gewoon van andermans spullen af kunnen blijven.

3 likes

Dan schrijf je een mail of brief die geldt als ingebrekestelling (weet niet of dat in nederland ook zo heet) met dat als ze je niet terugbetalen voor datum x, je verdere stappen zal ondernemen. En dan hopen dat het niet zover moet komen dat je echt naar een advocaat/de rechtbank moet stappen natuurlijk.

Ik weet niet waar het precies om gaat, maar is er niet ook een huurdersbond ofzo die je hierin kan bijstaan? Edit: wat @Trivia hierboven zegt dus, ombudsdienst inschakelen is ook een goede

Wel echt rot zeg, zo’n groot bedrag. Hopelijk krijg je het snel!

10 likes

Informeer even bij het Juridisch Loket en/of de huurcommissie. Je hebt echt wel een poot om op te staan hoor :heart:

2 likes

Info@boos.nl of info@kassa.nl in cc meenemen helpt ook al in mijn ervaring. Geen idee of die mailadressen echt bestaan trouwens

9 likes

Zoals anderen zeggen, lijkt het mij ook dat je gewoon een poot hebt om op te staan.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Anders hun even bellen voor advies over hoe verder, welke mail/brief je nog kan sturen etc.

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering kan je ook de Nationale Adviesbalie bellen.

Een brief, aangetekend!

2 likes

Of als je een vriend of vriendin hebt die rechten heeft gestuurd, vragen of die de brief wil opstellen en ondertekenen met ‘mr.’ :joy: deden wij altijd tegen onze klote verhuurder toen ik met vrienden samenwoonde

23 likes

haha dit zijn ook altijd de enige keren dat ik mijn meesterstitel gebruik

5 likes

Plus je krijgt het bedrag terug als ze je in je gelijk stellen.

3 likes

+rente over de tijd dat je het bedrag al had moeten krijgen. Had ik iig via het juridisch loket

2 likes

Ik mag een huis bezichtigen en moet vanaf vandaag tot en met 26 december papieren inleveren. Dude… Het is te hopen dat ik alles in orde krijg :smiling_face_with_tear:

Ik denk niet eens dat ik dat huis neem, maar ik wil hem wel bezichtigen

5 likes

Why not?

1 like

Het is best een prijzig huis. Dus ik weet nog niet hoe ik dit moet fixen.
Maar goed, misschien word ik verrast

Er was gisterochtend opeens een tijdvak vrij dus de appie is nu onderweg naar mijn huis! Ik had last minute een vriendin uitgenodigd voor 1e kerstdag en ik moet de frisdrank meenemen naar m’n ouders, dus dat bijbesteld.
(en voor 30€ aan nieuw vegan snoep)

8 likes

Gaat het om sociale huur? Als je de woning toch overweegt, krijg je meestal nog wel extra tijd als het om papieren gaat waarvan je afhankelijk bent van anderen (zoals papieren van de gemeente). Al het andere kun je gewoon downloaden van je werkgever en de belastingdienst, komt vast goed!

1 like

Dat er in t zkh maar 1 restaurant open is en we al 10 minuten wachten tot de koffie gemaakt is en we dan zo bijna geen tijd hebben om t op te drinken

Edit: en het was vies, na 3 slokken weggegooid

3 likes