Waar erger je je aan? #19

Er is toch helemaal niet gezegd dat de eigenaar geen vergoeding wil geven?

1 like

Nee maar dat hoopt hij met deze eerste zet natuurlijk wel. Sorry ik ben verzuurd door twee huisbazen die mij ook hebben willen wegwerken (zonder succes godzijdank, ben blij dat ik heb volgehouden met al het gemanipuleer)

2 likes

Ja, ik weet 100% dat ik in mijn recht sta en dat het gewoon zijn probleem is waar ik in principe niks mee hoef. Maar inderdaad, het geeft gewoon onrust en stress. Dit speelt sinds januari en ik voel me echt al minder thuis in mijn woning.

Ik hoop gewoon dat ik op deze nieuwe woning reageer, dat ik een flinke vergoeding kan onderhandelen en dan lekker kan verhuizen naar een plek waar ik graag wil wonen met een extra smak geld op zak.

Ik ben inmiddels ook verzuurd hoor! Inmiddels dus de tweede keer dat het gebeurt en de vorige keer had ik ook echt geluk dat ik hier kon wonen (moderner en goedkoper dan mijn vorige woning). Die verhuurder stelde toen voor dat ik op de camping ging wonen?! En vergeleek mijn situatie met het stuk grond achter haar huis dat verkocht was en waar mogelijk een hoog gebouw gebouwd zou worden. Want dat had impact op haar uitzicht.

Ik haat verhuurders :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

ik heb dit al heel vaak gezegd maar ik erger me zooo aan al het ludieke AI gebruik en ik kan er niet omheen. overal waar ik kijk zie ik ‘hahaha ik heb aan chatgpt x of y gevraagd’ en dan zo’n stom plaatje of verhaal ofzo. en het gaat me niet eens om het milieu en het verbruik, ik vind het gewoon niet creatief en zo kk unfunny. en het feit dat het overal is gooit echt olie op het vuur haha

68 likes

Jouw ondertitel moet echt AI hater worden oid

8 likes

graag!

2 likes

Ik heb ook direct een hekel aan mensen die onder een bericht dan zetten “grok is this true?” Of ‘I asked chatgpt’. Echt gebruik je hersencellen, denk altijd we hebben hier met een mongool te maken.

17 likes

Ik was net bij een jubileum, waar de jubilaris een kaartje kreeg dat mijn collega door ai had laten schrijven :sob:

4 likes

Vooral al die AI actionfigures die iedereen van zichzelf laat maken :sob:

8 likes

ja dit ook voor de meest makkelijk googelbare dingen ooit, wil je jezelf zo graag dommer maken? snap dat het handig kan zijn blabla 3984 disclaimers voor mensen die niet lezen maar ik vind het voor ‘grappige’ en simpele dingen gewoon zo irrationeel kut

12 likes

wokémon master gotta cancel them all klinkt wel echt spot on alsof een soort rare maga wappie het heeft verzonnen hahhaha

6 likes

Een collega vertelde een tijdje geleden dat hij een verjaardagskaart door AI liet schrijven, waarom zou je toegeven dat je dit simpele ding al niet meer zelf kan :sob:

4 likes

en @Zemraluani zag laatst deze tiktok en ik denk nu ook steeds WITCH bij dom AI-gebruik

ben er ook voor om een beetje te shamen want als niemand meer zelf nadenkt om informatie te vergaren zijn we nog sneller in een idiocracy

5 likes

ik zie ook vaak mensen het gebruiken als een soort therapie om dan tegen chatgpt te praten ipv een psycholoog. echt heel sneu maar lijkt me ook best gevaarlijk

3 likes

Yup!

2 likes

Een oud-collega had opeens onze groepsfoto door ChatGTP gegooid voor zo’n Ghibli-stijl foto wat ik sowieso een verschrikkelijke trend vond, maar iedereen is daarmee ook nog opeens dunner en jonger dan in het echt? echt fucked

4 likes

ah jammer, ik kan dit niet lezen

@Chuckie ja dat is ook heel ironisch want dat is ongeveer alles waar hayao miyazaki op tegen is. volgens mij tekent hij zelf alles met de hand, frame voor frame

1 like

Ik ben ook wel echt ai hater eigenlijk, mensen die helemaal aangaan op AI zijn echt een apart slag mens waar ik weinig mee te maken wil hebben

21 likes

was het verhaal aan het typen dat @Keroppi al plaatst haha, inderdaad gevaarlijk.

snap overigens ook wel weer dat mensen met een depressie en die wellicht eenzaam zijn dat wel doen, want veel lagere drempel dan een echte psych, en je durft vast meer te vertellen. maar het is (zeker nu nog) zo onduidelijk hoe (en wat) zo’n bot dan advies geeft en waar dat op gebaseerd is, scary!

1 like

Ik ben wat aan het zoeken op videoland om te kijken. Maar ik vind dat geluid dat die maakt tijdens het zoeken naar wat leuks zo irritant dat ik geen meer heb om wat te kijken.

2 likes