Waar erger je je aan? #19

Rij je dan niet… te langzaam? Want met vijf kilometer per uur wil ik ook om je heen?

10 likes

Als auto rij ik dan voorzichtig en indd langzaam, maar dat komt doordat er elke keer een fietser besluit om voor me te gaan fietsen en zo een andere fietser in te halen :smiling_face_with_tear:

Op wat voor weg is dit? Normaalgesproken rij je in de auto toch een tempo dat houdt geen fietser bij

3 likes

Als je 5 kilometer per uur rijdt is het toch logisch dat fietsers je in gaan halen?

1 like

Maar de fietsers gingen haar niet inhalen. De fietsers haalde elkaar in en daardoor kon @Meja met haar auto alleen langzaam rijden vanwege de gevaarlijke situaties die de fietsers veroorzaakten

14 likes

Precies dit inderdaad @ZusjevanJoost

Het gebeurt vaak bij drukke straten in Rotterdam waar veel fietsers dezelfde kant op moeten

Deze ergernis zat me even hoog eergisteren maar we kunnen weer over tot de orde van de dag :sweat_smile:

1 like

Mijn verhuurder wil me uit mijn woning hebben omdat het dan makkelijker verkoopt. Ze kunnen me niet zomaar uit mijn woning zetten (vast contract), maar het woont ook niet heel prettig als je weet dat je “ongewenst” bent. Het zijn ook mijn buren namelijk, dus ik zie ze vaak.

Nu wil ik wel op andere woningen reageren, maar ik kan ook niet beloven dat dat überhaupt succesvol is en ik ben eigenlijk pissig dat ze me uit de woning willen zetten. Maar om op woningen te reageren heb ik vooraf al een verhuurdersverklaring nodig. Die ga ik sowieso wel krijgen als ik het vraag, maar ik ben ook een beetje zuur en wil het ze niet vragen omdat ik niet zomaar wil meebewegen.

Het is ook de tweede keer dat een verhuurder wil dat ik vrijwillig oprot omdat het ze financieel beter uitkomt en ik ben er eigenlijk allround heel boos over dat die mensen steeds het probleem op mij schuiven. Als ik verhuis ga ik natuurlijk wel een oprotpremie eisen, maar dan nog. Ik ben mijn vertrouwen in huren echt een beetje kwijt.

4 likes

Oprot premie moet je sowieso nooit zomaar genoegen meenemen, je zou er veel meer geld uit kunnen halen. En het is gewoon aso te verwachten dat jij zomaar even je huis uit gaat in deze klote woningmarkt, alleen maar zodat zij nog meer geld kunnen verdienen. Ik zou echt niet zomaar weggaan hoor, als ze je weg gaan pesten zou ik proberen er veel geld uit te halen. Hij verdient 20% meer aan het pand als jij eruit gaat, dus reken maar uit wat je hem oplevert in dat geval.

Edit: als het oncomfortabel wordt kun je ook zeggen dat je niet zelf gaat zoeken of niks kunt vinden, dat je evt bereid bent te vertrekken als hij een vergelijkbaar huis voor je heeft voor dezelfde prijs op een vergelijkbare locatie met vast contract. En dan een goede uitkoopsom eisen (wat uit zou kunnen komen op minstens de helft van 20% vd Woz waarde). Ik wens hem veel succes :fu:

52 likes

Ja tijdens het eerste gesprek gaf ik al aan dat ik wel bereid ben om te zoeken, maar gezien de woningmarkt kan ik niet beloven dat ik binnen een jaar iets gevonden heb. Omdat ik er ook niet financieel op achteruit wil gaan. Het enige antwoord wat ik kreeg was: “ik wil je er toch wel binnen een jaar uit hebben”. :smiling_face_with_tear: Zijn andere alternatief was dat ik het pand kocht, lol.

Maar ik ga sowieso niet reageren op een woning die ik niet zie zitten en ook niet mijn gemeente uit om plaats voor hem te maken. Bij mijn vorige verhuurder heb ik wel een goede vergoeding kunnen onderhandelen, dus dat moet nu ook wel lukken. “Gelukkig” heb ik daar ervaring mee :upside_down_face:

Het is dat ik nu een huurwoning heb gezien waar ik graag zou willen wonen. Anders had ik er (nog) niet echt werk van gemaakt. Kans dat ik die woning krijg is 1 op 5 miljoen natuurlijk, maargoed. Ik háát gewoon dit gevoel alsof ik iets fouts doe door gewoon te wonen in de huurwoning waar ik netjes voor betaal en voor onbepaalde tijd in mag wonen. En dan ook nog vriendelijk blijven want het zijn je buren + verhuurders die regelmatig iets moeten komen fixen hier.

2 likes

Je doet niks fout!!! je maakt gewoon gebruik van je recht en je hoeft eigenlijk helemaal niet te zoeken (ik snap dat je wel iets van zoekt momenteel, het is natuurlijk oncomfortabel weet ik uit eigen ervaring). Je huisbaas probeert gewoon vies gebruik te maken van je aardigheid. Hij is juist fout bezig zo, met hopen dat je gewoon ff netjes vertrekt zonder mokken of tegemoetkoming. Hij zou je op zijn minst meer tegemoet moeten komen. Anyhow, ik weet hoeveel energie het kost, het is lastig een afweging te maken tussen je comfort en kiezen voor je recht. Het kost bakken energie, maar ik praktijk kan hij je eigenlijk niks maken als je blijft zitten.

6 likes

Er is toch helemaal niet gezegd dat de eigenaar geen vergoeding wil geven?

Nee maar dat hoopt hij met deze eerste zet natuurlijk wel. Sorry ik ben verzuurd door twee huisbazen die mij ook hebben willen wegwerken (zonder succes godzijdank, ben blij dat ik heb volgehouden met al het gemanipuleer)

2 likes

Ja, ik weet 100% dat ik in mijn recht sta en dat het gewoon zijn probleem is waar ik in principe niks mee hoef. Maar inderdaad, het geeft gewoon onrust en stress. Dit speelt sinds januari en ik voel me echt al minder thuis in mijn woning.

Ik hoop gewoon dat ik op deze nieuwe woning reageer, dat ik een flinke vergoeding kan onderhandelen en dan lekker kan verhuizen naar een plek waar ik graag wil wonen met een extra smak geld op zak.

Ik ben inmiddels ook verzuurd hoor! Inmiddels dus de tweede keer dat het gebeurt en de vorige keer had ik ook echt geluk dat ik hier kon wonen (moderner en goedkoper dan mijn vorige woning). Die verhuurder stelde toen voor dat ik op de camping ging wonen?! En vergeleek mijn situatie met het stuk grond achter haar huis dat verkocht was en waar mogelijk een hoog gebouw gebouwd zou worden. Want dat had impact op haar uitzicht.

Ik haat verhuurders :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

ik heb dit al heel vaak gezegd maar ik erger me zooo aan al het ludieke AI gebruik en ik kan er niet omheen. overal waar ik kijk zie ik ‘hahaha ik heb aan chatgpt x of y gevraagd’ en dan zo’n stom plaatje of verhaal ofzo. en het gaat me niet eens om het milieu en het verbruik, ik vind het gewoon niet creatief en zo kk unfunny. en het feit dat het overal is gooit echt olie op het vuur haha

68 likes

Jouw ondertitel moet echt AI hater worden oid

7 likes

graag!

2 likes

Ik heb ook direct een hekel aan mensen die onder een bericht dan zetten “grok is this true?” Of ‘I asked chatgpt’. Echt gebruik je hersencellen, denk altijd we hebben hier met een mongool te maken.

17 likes

Ik was net bij een jubileum, waar de jubilaris een kaartje kreeg dat mijn collega door ai had laten schrijven :sob:

4 likes

Vooral al die AI actionfigures die iedereen van zichzelf laat maken :sob:

8 likes

ja dit ook voor de meest makkelijk googelbare dingen ooit, wil je jezelf zo graag dommer maken? snap dat het handig kan zijn blabla 3984 disclaimers voor mensen die niet lezen maar ik vind het voor ‘grappige’ en simpele dingen gewoon zo irrationeel kut

12 likes