Waar erger je je aan? #19

ChatGPT stelde de volgende titels voor je voor. Blijkbaar mag ChatGPT jou ook niet.

• “Wokémon Master: Gotta Cancel ’Em All”
  • “Virtue Valyrian” – forged in the fire of righteous indignation.
  • “Barista of Bitterness” – serving up piping hot takes 24/7.
  • “High Priest of Performative Outrage” – sermons daily, donations optional.
12 likes

wokémon master gotta cancel them all klinkt wel echt spot on alsof een soort rare maga wappie het heeft verzonnen hahhaha

6 likes

Een collega vertelde een tijdje geleden dat hij een verjaardagskaart door AI liet schrijven, waarom zou je toegeven dat je dit simpele ding al niet meer zelf kan :sob:

4 likes

en @Zemraluani zag laatst deze tiktok en ik denk nu ook steeds WITCH bij dom AI-gebruik

ben er ook voor om een beetje te shamen want als niemand meer zelf nadenkt om informatie te vergaren zijn we nog sneller in een idiocracy

5 likes

ik zie ook vaak mensen het gebruiken als een soort therapie om dan tegen chatgpt te praten ipv een psycholoog. echt heel sneu maar lijkt me ook best gevaarlijk

3 likes

Yup!

1 like

Een oud-collega had opeens onze groepsfoto door ChatGTP gegooid voor zo’n Ghibli-stijl foto wat ik sowieso een verschrikkelijke trend vond, maar iedereen is daarmee ook nog opeens dunner en jonger dan in het echt? echt fucked

4 likes

ah jammer, ik kan dit niet lezen

@Chuckie ja dat is ook heel ironisch want dat is ongeveer alles waar hayao miyazaki op tegen is. volgens mij tekent hij zelf alles met de hand, frame voor frame

1 like

Ik ben ook wel echt ai hater eigenlijk, mensen die helemaal aangaan op AI zijn echt een apart slag mens waar ik weinig mee te maken wil hebben

21 likes

was het verhaal aan het typen dat @Keroppi al plaatst haha, inderdaad gevaarlijk.

snap overigens ook wel weer dat mensen met een depressie en die wellicht eenzaam zijn dat wel doen, want veel lagere drempel dan een echte psych, en je durft vast meer te vertellen. maar het is (zeker nu nog) zo onduidelijk hoe (en wat) zo’n bot dan advies geeft en waar dat op gebaseerd is, scary!

1 like

Ik ben wat aan het zoeken op videoland om te kijken. Maar ik vind dat geluid dat die maakt tijdens het zoeken naar wat leuks zo irritant dat ik geen meer heb om wat te kijken.

2 likes

Ik had laatst een discussie met een patient over een bepaalde ziekte want chatgpt zei dat het zo en zo moest. Oke dus je gelooft de arts en verpleegkundigen niet?

5 likes

Op mijn werk is iedereen echt fan en ik walg er zo hard van, deze middag werd er serieus geopperd dat GPT het duur raamcontract met een jurist best wel kan vervangen :nauseated_face:

4 likes

Iemand vond het net nodig om een rotje af te steken hier achter en nu lig ik klaarwakker in bed. Kutjoch.

4 likes

Lekker goed voor het milieu ook om zoveel ai en chat gpt te gebruiken… :roll_eyes:

3 likes

Sorry not sorry, maar mannen.
Er is een rape simulater online gekomen op steam… de omschrijving is letterlijk " No Mercy is a 3D choice-driven adult Visual Novel with a huge focus on Incest and Male Domination"

En mannen zijn het aan het verdedigen dat het spel echt niet weg moet op steam, want het is echt zo leuk. Laat staan de developer die rape schaart onder ‘het is een kink’.

4 likes

Wie zijn die mensen die dat soort dingen denken? Ik heb laatst tot twee keer toe meegemaakt dat mijn vriend een juridische vraag door chatgpt gooiden (we zochten naar hoe we een bepaalde bepaling moesten lezen) en het antwoord totaal onjuist was. Volgens mij zit dat ding er 40% van de tijd naast.

12 likes

Ja AI hallucineert soms ook gewoon dingen. Op mijn werk is de algemeen directeur heel erg pro chatgpt en heeft het ook geïntroduceerd op de werkvloer. Iemand ingehuurd om workshops te geven etc.

Maar hij zegt erbij “het is een mooie tool maar let op hoor, hij hallucineert soms dus als je beleidsstukken hebt gemaakt wel even goed nalezen of alles klopt!”

:slightly_smiling_face:

3 likes

Het team waarin ik werk heeft een zeer grote component als vergunningverlenende overheid dus juridisch werk pur sang :no_mouth:

Vanaf dit jaar is het ook verplicht om die trainingen te geven aan je werknemers als ze AI gebruiken. De foutmarge zal wel een van de redenen zijn!