Waar erger je je aan? #19

En het erge is, dit is niet de eerste keer dat zo’n spel op steam staat.

1 like

Ik kon een x op google niet vinden wat een bepaalde afkorting in een bepaalde context betekende dus vroeg het chatgpt. Kwam die met een antwoord wat wel ok klonk. Dus ik vraag wat de bron is, zegt ie “bij nader inzien is het toch niet juist” oid lol

12 likes

Stelletje boomers natuurlijk heeft ChatGPT niet altijd gelijk :joy:

Klinkt alsof jullie wel een cursus ChatGPT kunnen gebruiken :thinking:

3 likes

Ja en als je vraagt op welke dag van de week een bepaalde datum in de toekomst valt gaat dat ook nog wel eens mis. Terwijl ik dat precies zo’n vraag vind die niet mis zou moeten gaan.

2 likes

Dat is ook precies een vraag waarvan je het antwoord gewoon in een kalender kan vinden toch?

Als je je verdiept in hoe ChatGPT werkt is het helemaal niet zo raar dat hij dit niet weet. Als je op het knopje ‘redeneren’ drukt lukt het hem soms wel beter trouwens.

7 likes

Ja het is een language model, geen rekenmachine, dus dat kun je ook niet verwachten. Het weet alleen wat het ooit heeft gelezen en dat is dus niet dat 18 februari 2036 op een vrijdag valt.

4 likes

Voor dat soort dingen gebruik ik altijd berekenhet.nl
Echt een handige site

2 likes

Ja, mensen hebben echt een verkeerde indruk van wat ChatGPT (of LLM’s in het algemeen) doen. Het is niet dat ze informatie “opzoeken”: het is simpelweg voorspellen welk woord na een ander woord zou komen in een bepaalde context, en zo een samenhangend verhaal maken. Daarin maakt het dus niet uit of de info “klopt”, omdat het gewoon taal genereert dmv logica.

22 likes

M’n buren die ALTIJD vragen als ze me zien wat de plannen zijn, of ik nog iets leuks ga doen, nog leuke tripjes gepland? Pff nee, ik heb de hele week gewerkt, ben kapot en ga genieten van m’n lange weekend door zo min mogelijk te doen. Alsof je altijd wat op de planning moet hebben?!

18 likes

Maar ook met die nieuwe informatie doen ze precies wat @zaatar zegt, voorspellen welk woord er na een ander komt (maar dan nog veel ingewikkelder ofc).

De toekomst voorspellen is iig niet mogelijk en ook geen andere dingen waar nou eenmaal weinig van op het internet staat (zoals specifieke juridische dingen). Ook rekenen gaat meestal niet helemaal top.

1 like

Maar wel scannen met je telefoon in je lidl app - hier tenminste - en dat vind ik toch een uitvinding. Echt top.

3 likes

Klopt, maar zelfs dan zoeken ze niet op maar genereren ze op basis van de informatie online een antwoord op basis van een taalalgoritme. Ze reproduceren niet.

3 likes

Gisteren ook voor het eerst met mijn man gedaan. Snap alleen hoe het zit met die coupons. Moet je die dan van te voren gaan uitzoeken?

Hoe doe ik dit?? Ik kan het in de app niet zo snel vinden

3 likes

Kan niet overal

3 likes

Ik kreeg het gisteren via de app in beeld dat ik ervoor kon kiezen. Maar toen stond ik al voor de winkel. Zie het nu niet staan. Misschien is het een locatie dingetje?

1 like

Door op het balkje ‘Lidl plus kaart’ te tikken en dan voor scan & go te kiezen. Als het niet beschikbaar is in je winkel kun je het wel kiezen, maar kom je daarna niet verder.

1 like

Ik gebruikte laast chatgpt om een lang verhaal in te korten. Meestal gaat het goed, maar dit werd een verhaal met allemaal zelfbedachte gebeurtenissen. Echt hallucinaties over de top.

Was uiteindelijk meer tijd kwijt aan het checken van de uitkomst, sindsdien doe ik het toch maar zelf :clown_face:

7 likes

Ik vind dit zo kut. Steeds met je telefoon lopen. Ik heb m’n boodschappen lijstje ook op m’n telefoon dus moet steeds switchen. Ik wil de handscanners terug.

6 likes

Dit is toch al vrij snel direct offline gehaald? Kwam het eerder al tegen op Reddit met inderdaad dat de maker zei dat het offline halen kinkshaming was

1 like