Waar erger je je aan? #19

Oh gewoon zoeken op @username

7 likes

Waarom ben ik zo slecht in zoeken? :sob:

1 like

Ja echt cryptisch en vond niks zeker alles verwijderd

21 likes

Mensen hebben vannacht mn fiets op de grond gesmeten en mn achterwiel is helemaal verbogen. Kan er nu niet meer op fietsen :triumph:

1 like

Er is nu niets te vinden, maar zo kan je normaal gesproken wel zoeken!

1 like

Als ik op insta scroll, zie ik de tijd (en batterijduur etc) niet meer bovenin m’n telefoon. Echt super irritant en achterlijk om je zo te stimuleren langer te blijven scrollen, word er boos van.

2 likes

en ook geen context geven als er naar gevraagd wordt :sob::joy:

6 likes

Had helemaal zin in een broodje gezond, was het een vieze kleffe hap. Haal de volgende keer wel weer bij de bakker.

3 likes

Simon van Teutem, vond z’n eerste artikelen nog wel leuk om te lezen, maar nu met dat boek en z’n hele Correspondent presence wordt ik ook wel moe van al dat intellectuele student-aan-Oxford gebeuren, wordt gebracht als een soort wunderkind ofzo.

2 likes

:pray:

Ik had laatst ook een discussie met mijn vriend over deze nieuwe telg, want hij vond het wel goed dat het nu ging over al het ā€˜talent dat wegsijpelt naar de zuidas’. En als ik zoiets hoor kom ik echt Luther stylo met 95 dingen waarmee ik het NIET eens ben. Ik ken heel veel slimme mensen en die hebben allemaal nooit bij zo’n kutkantoor willen werken. En de mensen die daar zitten zijn toptalenten in wat precies?? Echt weer zo’n jochie dat een enorme theorie baseert op de 5 mensen om zich heen.

22 likes

Ahahahaha ik ga out om dit artikel.

En inderdaad, ik vind het wel een bepaalde persoonlijkheid (iemand zoals hij…) die op de Zuidas gaat werken en ik ken heel veel slimme en getalenteerde mensen die gewoon voor de publieke sector werken.

2 likes

Ik herinner me ook ooit een crowdfunding actie voor zijn collegegeld aan Oxford ofzo? Hahah want dat was zijn droom en blijkbaar had hij geen beurs gekregen oid.

Zegt wel genoeg over je eigen stijve voor titels en instituties, my man

3 likes

Het is ook zo’n onzin dat de wizkids zogenaamd allemaal op een universiteit van 10.000 pond per jaar zitten ipv dat ze slim genoeg zijn om te redeneren dat je daar niet heen gaat als je voor gratis tot 3000 euro ook aan een top 100 uni kunt studeren.

50% van de Nederlanders die naar oxford gaan is dom, maar statusgeil. N=2. Ken ook nul leuke slimme mensen die met plezier langdurig op de zuidas werken.

Laatste edit: ik wacht met smart op het volgende boek dat beschrijft hoe kut het gaat met Hi I am Wrukker Bwrekmans Amerika avonturen. Vorige is al veel te lang geleden.

11 likes

Oh my GOD heb je zijn interview met trouw gelezen afgelopen weekend?? Mister fundraiser

3 likes

Ik ken deze hele persoon niet, maar na wat te googlen kom ik nu tot de conclusie dat door de Correspondent niet te lezen je heel wat van dit soort figuren kunt negeren.

edit: ik heb net de inleiding van zijn boek gelezen en dat las als een humblebrag linkedin post

4 likes

Ja tot ie begon te bazelen over dat Margaret Tatcher wel een punt heeft, daarna heb ik nog even tevergeefs gescrold naar het moment dat ze het gingen hebben over de autocratie die Amerika in rap tempo aan het worden is. Moet trouwens steeds denken aan zijn stappenplan voor de democraten

2 likes

Ik werk aan een specifiek onderzoeksinstituut dat gelieerd is aan deze uni en geef daardoor les aan een aantal master programma’s en begeleid paar PhD studenten van deze uni en ik kan je vertellen dat ik het merendeel inderdaad omhoog gevallen pseudointellectueeltjes vind. Ze kunnen vaak heel goed debatteren en zijn verbaal sterk, maar vallen qua toegepaste skills en conceptdenken vrij regelmatig door de mand. Ik heb ook lesgegeven in Rotterdam en vond studenten daar minstens zo goed zoniet beter. Net nog een essay van een master student zitten nakijken waarvan ik dacht ???, gewoon niet kloppende dingen en duidelijke AI.

11 likes

Ik werkte een tijd lang samen met iemand die bijna identiek op hem leek en zich hetzelfde gedroeg als Simon en het was echt verschrikkelijk

Altijd super elitair en tegelijkertijd zich quasi-simpel kleden, expres in een hele oude auto rijden, overal en nergens discussies aanzwengelen zonder naar de andere persoon te luisteren en zich heel moreel verheven voelen omdat hij zich geen zuidas ventje voelde (maar dat atm wel was). Omg zo vermoeiend zulke mensen. Doe gewoon normaal

4 likes

Heeeeeele rake beschrijving. Incl de oude auto.
Beetje hoogopgeleide die cosplayt als working class.

2 likes

Ik moet zo in een totaal ander gebouw zijn voor werk. De mate hoe slecht ik daar op ga vind ik ruk.