ik haat dat ook zo erg, altijd die focus op andermans relatiestatus. ik heb zelf een aantal single vriendinnen voor wie juist het daten echt hobby is. maar voor mij is het echt een nachtmerrie om in mijn schaarse vrije tijd met vreemden te praten of af te spreken. echt geen zin in. maar dan zijn er toch altijd mensen die je proberen te pushen om dat ook te doen ofzo? nee ik heb geen zin doe het lekker zelf maar laat mij met rust omg
Oh ja laatst zei een collega ook âmoet je niet voor de vrouwen gaan andersâ Echt belachelijk. Niet het idee om op vrouwen te vallen maar gewoon dat iemand dat oppert, alsof je altijd kan kiezen wat je geaardheid is.
Ja die kreeg ik daarna ook steeds, ik ben een dertiger, ik had het je echt wel laten weten als ik op vrouwen viel. Ik ben gewoon niet geĂŻnteresseerd in iemand daten, waarom mag dat niet gewoon?
Vind het ook leuk om vriendinnen te hebben die wel veel daten maar ik ben gewoon niet zo, het maakt me niet blij, ik heb er geen behoefte aan. Wat @Vuile_bitch zegt dus.
Zou wat zijn als je bij iedereen hun relatie(status) of geaardheid ter discussie gaat stellen.
Mensen voelen blijkbaar de noodzaak om bij singles een stapje verder te gaan.
@ZusjevanJoost @Zemraluani Helemaal mee eens! Ik vind het best denigrerend als mensen dat doen omdat ze er vanuit gaan dat een partner hebben (zoals zij) beter is dan geen partner hebben. Ik reageer niet meer aardig op dat soort opmerkingen omdat ik het gewoon zie als een belediging en arrogantie. Als ze aan mij vragen, is hij niet iets voor jou dan antwoord ik tegenwoordig met: ââMisschien niet iets voor jou? Is er iets aan de hand dat je geĂŻnteresseerd bent in andere mannen/vrouwen?ââ
En het meest denigrerende vind ik nog als ze dan vertellen wat hun vriend voor ze heeft gedaan en waar ze zoo blij en gelukkig mee zijn (bare minimum acties vaak) en hoe erg ze mij dat ook gunnen. Dank denk ik, joh een basic Jeroen die een keer voor je heeft gekookt nadat je er honderd keer zelf om hebt moeten vragen, dat hoef je mij echt niet te gunnen ik pas ervoor. Ik denk dat deze mensen superonzeker zijn over hun relatie en het daarom zo ongemakkelijk voor je proberen te maken.
Mensen die tijdens een Zoom call of podcast gaan eten, en zich daarvoor excuseren. Oh sorry als je mij straks hoort eten ik probeer het zo zachtjes mogelijk te doen. Ik heb een keer tijdens een Zoom call gezegd omdat iemand steeds ging eten en drinken toen ze sprak en het gesprek daardoor ook steeds onderbroken werd en ik superafgeleid, zullen we deze meeting herplannen als het je wel uitkomt. Ik vind het echt zo onprofessioneel, eet een cracker voor je meeting!!! Of drink als je mic uitstaat!!
Omdat dat mensen onrustig maakt. Ze hebben zich zonder nadenken gehouden aan de status quo van zo snel mogelijk een zo lang mogelijke relatie en als iemand anders dichtbij dat niet doet moeten ze onder ogen komen dat er ook andere opties zijn dan hun middelmatige Jeroen en hun middelmatige koophuis. En als er andere opties zijn, dan moeten ze opeens nadenken over of de keuzes die ze hebben gemaakt wel de beste voor ze zijn. En als je in een relatie met je middelmatige Jeroen zit dan weet je eigenlijk het antwoord al maar wil je helemaal niks aan je leven veranderen want eng. Dus dan maar jou lastig vallen dat jij echt wel waar ook een kopie van hun leven wilt. Zie je dat dan zelf niet?
Vraag me af of single mannen net zo vaak dat soort vragen krijgen of dat het toch alleen maar weer bij vrouwen gebeurt. Net zoals de vraag âwaarom je nog geen kinderen hebtâ.
Ik deel een kantoor met een vrijgezelle man en hij krijgt van andere mannelijke collegaâs heel vaak opmerkingen over zijn single bestaan, dus ja
Ik ben zo benieuwd hoe mensen zouden reageren als op de vraag waarom je geen kinderen hebt antwoord met: ik heb die van jou ontmoet
Mijn ervaring, met mannelijke vrienden, is dat er ook naar hun dating life wordt gevraagd. Maar kan mij niet voorstellen dat hun geaardheid ter discussie wordt gesteld, of dat ze de opmerking krijgen âdat er niks mis met ze isâ. Maargoed, dit is dus van tweede hand, ben geen man.
Mijn gevoel zegt dat de verhouding scheef is (in het nadeel van de vrouwen) maar ik weet wel dat single mannen veel gedoe krijgen als ze eenmaal de 25 passeren.
Mijn oom van 65 is nooit getrouwd, bewust kindvrij en heel lang single en die wordt al tientallen jaren gek van de onbeleefde vragen, koppelpogingen en opmerkingen. Ook werd er gespeculeerd over zijn geaardheid (hij is hetero). En mijn neef van in de 40 kreeg die vragen en opmerkingen ook tot hij zelf zijn geaardheid bekendmaakte en een vriend kreeg. @Kastanjeboom
Ja ik ben ook vooral een saaie hetero maar moet alles zo godverodmme heteronormatief in het leven.
Sad! Soms heb ik het gevoel dat we in de jaren 50 leven. Hoop dat je oom en neef zich er niet teveel van hebben aangetrokken.
@Zemraluani ik ben heel trots op mijn saaie leven, maximaal chillen.
Haha ja ik stel het ook zwart-wit want volgens mij hebben we eigenlijk allemaal een standaard leven, of je heet Eva zu Beck, maar ga niet doen alsof jouw standaard leven beter is dan mijn standaard leven.
Dat we een weekend weg zijn geweest met de familie en ik nu al voel dat dit een hele zware week gaat worden Ik ben alles behalve uitgerust.
Een collega vertelde mij dat ze vaak na vakantie op een donderdag weer begint want dan weet ze ik hoef maar twee dagen en dan weer weekend. Vond dat wel een hele goede tip.
Jaa met mijn eigen geplande vakanties doe ik dat eigenlijk ook vaak zo, ook omdat het doordeweeks vaak goedkoper is om bijvoorbeeld ergens in te checken. Maar ik had nu geen keus. Enige voordeel is dat de week één dag korter is.
Maar dit!!! Ik ben zoveel interessante nieuwe dingen aan het doen in mn leven maar dan wil 1 vriendin ALTIJD per se (en bijna alleen maar) weten wie ik atm neuk ugh
Ik zie zo tegen de komende paar dagen op, ik heb morgen een begrafenis die wel echt verdrietig is, dan is het ook nog op een plek waar ik niet zo makkelijk kom dus dingen regelen, ik heb deze weken heel veel drukte en gezeik op mijn werk, er zijn allemaal onhandige dingen in mijn agenda met allemaal gedoe met de woningbouw die uitgerekend nu moeten, EN ik verwacht elk moment mijn menstruatie en kon vandaag ivm Bevrijdingsdag ook mijn pijnstilling niet bij de apotheek halen die ik uiteraard niet op tijd had aangevraagd.
Gvd man mijn nek zit helemaal op slot van alle stress en gedoe laat me met rust