Waar erger je je aan? #19

Oh hou op… ik kwam er zo achter dat glitteroogschaduw niet mag en moest het er snel afvegen. Ik zie er moe, ziek en getraumatiseerd uit in plaats van glamorous.

6 likes

Echt?! Glitteroogschaduw staat helemaal niet in de regels… (een pony mag ook overigens, ‘ogen en gezicht moeten helemaal zichtbaar zijn’ maar dat is meestal wel met een pony).

Volgens mij krijgen die paspoortfotografen gewoon een soort power trip hiervan ofzo

2 likes

Denk vooral dat ze er klaar mee zijn dat iedereen steeds maar terug gestuurd wordt omdat foto’s afgekeurd worden door de gemeente.

9 likes

IMG_0020

Jij op weg naar huis

48 likes

Ja grappig dat je dit zegt want ik zie heel vaak mensen klagen over hoe mensen met relaties of kinderen alleen nog maar daarmee bezig zijn maar ik heb die ervaring juist andersom met een paar vriendinnen die in de 30 nog single waren. En die vielen niet allemaal op mannen en ik vond het ook echt kut voor ze dat ze zo’n gevoel van haast en zelfs eenzaamheid hadden. Maar ik werd soms ook echt helemaal GEK van die continue jacht. In elke ruimte hyper gefocust op potentiële singles en wie er keek. En bij elke keer samen afspreken nog per se de stad in moeten, niet omdat we zin hadden om te dansen maar wie weet wie daar allemaal is. Idd zo onrustig en ik dacht dan soms ook hallo wij zijn toch samen iets aan het doen?? Ik ben wel blij dat die fase nu voor iedereen een beetje voorbij is en we het over wat anders kunnen hebben (mijn kind)(grapje)

20 likes

heel herkenbaar, terwijl ik zelf ook wel last kan hebben van die kokervisie op het vinden van een man/relatie. Had een vriendin die precies zo had wat jij omschrijft, een soort permanente fomo en het ophemelen van relaties, het voelde daardoor soms ook als we samen waren alsof ik niet genoeg was en wat wij samen aan het doen waren (want er was altijd een gemist feestje/mogelijkheid tot man, etc)

3 likes

ja in die zin gaat het deels ook verder dan hetero zijn en heeft het denk ik ook met de individualistische maatschappij waarin we leven te maken. dan lijkt een vaste relatie de enige optie die je hebt om je langdurig van een vangnet en verbinding te verzekeren, een beeld dat ons ook al van jongs af aan gevoed wordt.

terwijl als je heel ff die jacht op een relatie loslaat je juist de kans hebt om in je bestaande omgeving je banden en verbinding te versterken. voor wat spreek je met een vriendin af als je de hele avond met potentiële nieuwe mensen bezig bent, ik vind dat echt voor je (early) 20s. en ik weet wel dat het makkelijk gezegd is als je zelf een relatie hebt en dat mensen (ook zelf singles) soms echt te makkelijk doen over het verlangen naar een relatie, dat wil ik niet ondermijnen, maar het is voor omgeving soms echt niet gezellig en plaatsvervangend stressvol.

11 likes

Mensen (en dan vooral vrouwen) die geen ‘menstruatie’ of ‘ongesteld’ willen/durven zeggen. En dan dingen als last van mijn maandelijkse dingetjes” of “ja weer de tijd van de maand” gebruiken.

Hou toch op.

29 likes

Ik vind echt alles beter dan de vrouwen die ongi zeggen. Wat een afschuwelijk ‘woord’ is dat.

20 likes

Er stroomt bloed uit me :stuck_out_tongue:

Ja het kon in heftige fases wel voelen alsof ik altijd meteen naar de tweede plaats zakte als er ook maar de mogelijkheid op any dick or puss in de zaal was :joy:

Ik wil ook idd helemaal niet flauw doen @issa over wat daar allemaal achter zit want om persoonlijke en sociale redenen kan single zijn echt heel lastig zijn en ik snap dat je dan in een soort spiral terecht kan komen. Je moet ook niet over en weer gaan uithalen van, jij bent een saaie gesettelde trut en ik heb tenminste een spannend leven vs jij bent alleen maar wanhopig aan het doen en je dateleven is niet zo interessant als jij denkt. En dan stiekem elkaar erom verwijten. In een vriendschap probeer je elkaar te begrijpen natuurlijk. Maar ik vond de aanvang van de dertiger jaren daardoor wel vaak een test van vriendschappen als dingen zo op scherp worden gesteld. Ben wel blij dat we allemaal ff gekalmeerd zijn (over een aantal jaar de scheidingen ofc)

3 likes

Ik haat onderhandelen zo erg. Ik vind van mezelf dat ik het “moet proberen” maar ik word er mega zenuwachtig van en krijg twijfels als iemand niet meteen ja zegt. Ook ben ik dan random bang dat ze het aan iemand anders verkopen. Als iemand de gouden tip heeft om mentaal relaxed te blijven, let me know.

2 likes

Er is op werk nu verzocht om de voordeur niet meer via de intercom open te doen, maar even naar de deur te lopen en dan open doen voor een bezoeker. Wat echt een kleine moeite is, want ons pand is echt klein en vanaf elke kamer ben je in no time bij de voordeur. Los van de kleine moeite, vind ik het sowieso al logisch dat je even naar de deur loopt als je een bezoeker ontvangt, maar dat terzijde.
Vraagt er nu een collega of we geen ring deurbel op kunnen aanschaffen, want dan zie je voor je open doet. Wat dacht je er van dat je gewoon van je luie reet komt en die paar stappen naar de deur gewoon zet om open te doen.

5 likes

nee ik bedoelde ook niet dat jij dat deed, en ik snap het juist heel goed! ook dat naar de tweede plaats verschoven worden, een vriendin van mij is/was heel erg knap maar ook heel gevoelig voor aandacht en het is echt een naar gevoel als je samen bent en je staat continu alleen terwijl je vriendin bezig is met iedereen behalve jij (ook vaak niet eens echt leuke mensen en ook mensen die net als je vriendin 0 oog voor jou hebben?)

ga dan lekker in je eentje uit daaag, ik hoor je wel weer als je me wil zien om met mij te zijn.

4 likes

Iemand in mijn omgeving is zoooo eigenwijs en dat moeten ze zelf weten maar dan dat gedram terwijl ze geen gelijk hebben. Diegene heeft elke week een afspraak ergens en nu kon het een keer niet doorgaan. Dat gaf niet want ‘er zit nu maar een week tussen de afspraken’ Dus ik zei (ja dom want dan zit je ermee) ‘twee’
Het gaat er nu al een half uur over :sob:

2 likes

Ik ga over een paar dagen verhuizen en omdat de vorige huurder het niet naar wens van de verhuurder heeft achtergelaten zouden ze een schoonmaakbedrijf sturen. Dat bedrijf laat dus helemaal niks weten, ook niet na meerdere keren er achteraan gaan. Nu moet ik helemaal gaan haasten met zelf schoonmaken waar ik de komende dagen eigenlijk helemaal geen tijd voor heb en loop ik waarschijnlijk ook de schilder gigantisch in de weg. Had een hoop gedoe gescheeld als ze meteen hadden gezegd hier niemand voor te hebben :smiling_face_with_tear: En de vorige huurder heeft een sleutel achtergehouden. De verhuurder is daar achteraan, maar die hoort ook maar niks. Cilinders vervangen doen ze niet ‘omdat het nog nooit is misgegaan’. Vind dat niet echt een fijn idee, zeker omdat ze schilderkosten (en schoonmaakkosten als ze schoonmakers nog geregeld krijgen) op de vorige huurder gaan verhalen

2 likes

Cilinders mag je ook zelf vervangen.

4 likes

Ik realiseer me de laatste tijd dat ik in mijn volledige twintigerjaren extreem dick-centered was. Alles draaide om daten, leuk uitzien voor aandacht, uitgaan voor aandacht en mannen ontmoeten, etc. Herken veel in jouw verhaal!

Gek genoeg ben ik sinds ik een relatie heb (10 jaar) juist meer met mezelf bezig en heb ik die male-gaze losgelaten. Als ik nu single zou zijn denk ik dat ik echt 0 behoefte meer zou hebben aan daten. Heb genoeg gedate voor een lifetime. 🫠

5 likes

Kun je eventueel nog voorstellen zelf een schoonmaker in te huren en de factuur naar de verhuurder te sturen?

4 likes

Vind het superinteressant wat je hier en in je vorige past allemaal zegt. Heb je misschien tips qua boeken oid om te lezen over dit onderwerp?

2 likes