ik vind het kut dat ik geen gekookt ei lust. het ziet er soms zo lekker uit, vooral in ramen. ik wil het graag lusten maar ik krijg het gewoon niet weg zonder te kokhalzen. echt fomo
Is het een structuur of smaak ding? Als het structuur is kan je een (niet superzacht) ei bijvoorbeeld ook met een microblade raspen boven je ramen of avotoast. En als het een smaak ding is kan je ze misschien proberen te marineren in soyasaus met wat dingen (knoflook, lente ui, sesamzaad) en een nachtje laten staan en ze dan koud op je eten doen?
thanks ik denk vooral het eerste maar ik weet het eigenlijk niet zeker haha, want vroeger at ik het inderdaad wel eens geraspt maar dan kreeg ik het ook bijna niet weg. ik heb minder issues met de smaak want ik lust wel gewoon geklutst/gebakken/door ramen oid geroerd ei
Elke keer nadat ik planten verpot zit het hele huis vol kleine klote vliegjes.
Heb dit keer aarde bij een speciaalzaak gekocht ipv de intratuin, maar weer het zelfde verhaal.
Ga maar weer aaltjes bestellen
Ja soms probeer ik dat wel maar grote kans dat ze dan alsnog vragen: welleke? Ja het kokosbonkje gvd!
Ik herken je omschrijf heel erg, ik heb dit met ossenworst en haring en ondertussen echt fomo
Mijn huisgenoot die vraagt of ik anxious ben dat ik deze week zoveel aan het schoonmaken ben in huis. Vriendin ik kwam terug van vakantie en ons huis is gewoon goor, ik probeer hier wat herstelwerk te doen, haal niet meteen mân mentale staat daar bij :")
Ik was vorige week op vakantie en een cocktail die me lekker leek heette: slap me down and fuck me. Ik heb maar gewoon een sangria besteld
Irritant hè, heb ook het idee dat dit vroeger helemaal niet zo erg was. Ik vind trouwens de combinatie van die vangplaatjes en neemolie (in een sprayfles aanmaken met water) tot nu toe echt de beste werkende methode. Die aaltjes werken prima, maar zijn best prijzig en erg gevoelig
Ik erger mij aan de kosten van de dierenarts tegenwoordig. Kat voelde zich niet lekker. Even buik voelen, echo, urineonderzoek. Stond na een kleine twintig minuten weer buiten, bijna ⏠300 lichter.
Was gewoon verbouwereerd, had geen rekening gehouden met dit soort bedragen. Vorige week kwam de veearts langs voor de gebitsbehandelingen van twee paarden en dat was inclusief sedatie en voorrijkosten zelfs goedkoper dan dit korte bezoekje/onderzoekje voor de kat.
Edit: de kat is wel weer blij en knapte vanzelf weer op.
Zit je bij een kliniek dat in handen is van private equity (zoals klinieken van Evidensia)? Echt een drama.
Ik kwam toevallig laatst deze petitie tegen:
@Drosera Anicura is er ook zo eentje. Vreselijk
Nee, niet eens. Daarom was ik ook zo verbaasd. Had een afspraak gemaakt en moest daar nog 45 minuten wachten, want er liepen afspraken uit. Ik vertelde dat ik op een bepaald tijdstip weer in de auto moest zitten om de kinderen op te halen en de DA bood aan om de kat die nacht op te nemen, zodat ik niet de zorg voor hem erbij hoefde te nemen. Niet nodig, want ik ben verder gewoon thuis en hij was duidelijk niet lekker, maar ook niet doodziek. Dat âaanbodâ heb ik dus afgeslagen en ik wil niet weten wat ik had moeten afrekenen als ik daar wel argeloos in was meegegaan.
Ja, hier waren mijn ouders laatst met de kat. Het resultaat was 1500 euro voor een dode kat. Nou konden ze er weinig aan doen dat ze doodging, maar het voelde wel extra kut.
Mijn huisdierenverzekering heeft zich om precies deze reden al driedubbel terugbetaald.
Die kosten kunnen zĂł oplopen! Echt gekkenwerk.
Ah, dat snap ik! Voelt dan extra naarâšď¸
Oh dat is extra verdrietig. Wij hebben nog nooit hoeven te betalen voor de euthanasie van onze huisdieren bij de dierenarts. Heel menselijk en qua betalen valt er altijd wel wat te regelen. Ik stuur iedereen in mijn omgeving met huisdier ook naar hun. Hebben zelf namelijk ook meegemaakt dat er artsen zijn die dieren zien als verdienmodel ipv als maatje.
Is dit nog recent of al lang(er) geleden? Dit klinkt namelijk wel als een echte uitzondering. Heel fijn en coulant maar uitzonderlijk lijkt me.
Mensen die als je ergens op vakantie gaat je reels sturen of nieuwsberichten van iets naars wat daar is gebeurd, met de vraag of je het al gezien hebt. Ja Gerda ik weet dat er soms nare dingen gebeuren in andere landen maar wat heb ik eraan als je dat naar mij stuurt. Ik ga toch.
De laatste hond is nu 3 jaar geleden overleden. Weet niet of dit nog onder recent valt? En hoor af en toe bij betalen dat mensen met de dokter hebben gesproken. Dat is een soort code.
Wij zijn ook heel blij met deze dierendokter.