Moederdagposts waarin mensen eerst hun eigen geluk de wereld in smijten en dan zeggen dat ze aan alle zieligerds denken. Hier is mijn amazing familie, ik denk aan jullie saddo’s!!
Andersom is ook kloterig: eerst al het mogelijke leed opnoemen en dan gevolgd door ‘ik knuffel mijn kinderen vanavond nog een keertje extra’. Vind ik overigens ook van posts van influencers die na 2 keer diep ademen zwanger zijn en dan zeggen ‘ik weet dat dit een moeilijke boodschap is voor wie dit ook graag wil. Knuffel’. Nee, jij weet niks.
Hier heb ik zo’n hekel aan. En echt leuke, slimme mensen zeggen het ook.
Maar wat voor feedback krijg je dan?
‘We stellen voor dat u 2 pakjes per dag gaat roken, elke dag aan de sherry en lekker veel onder de zonnebank zodat u er ouder uit komt te zien en ook zo zal klinken.’
Mantelpakje aan dan ben je heel ‘volwassen’
Haha Weet niet meer precies wat de verwoording was (zeker niet dit) maar iets in de richting dat ik meer senior/“gewichtiger” over mag komen voor het werk dat ik doe.
Maar heeft dit per se te maken met hoe jong je eruit ziet? Want heel eerlijk, met 31 ben je toch ook vaak nog niet echt senior. Ik denk dan zelf toch wel aan minimaal 10-15 jaar relevante werkervaring, bedoelden ze dat misschien ipv dat je jonger overkomt dan je bent?
Er zijn gewoon (voor mij bekende) mensen die aan een vriendin van mij vragen waarom ik nog geen kinderen heb. Hoezo zou je dat doen?
Op de man (vrouw) afvragen is niet oké en vind ik ook vervelend, maar via via gaan vragen is ook raar/stom.
Op dagen dat ik moet werken kan ik voor mijn gevoel nog uren slapen zodra mijn wekker gaat, maar op dagen dat ik vrij ben dan ben ik ineens om 07:00 klaarwakker. Fijn.
Zondag heb ik gewandeld en gisteren had ik al een beetje spierpijn in mn kuiten. Dat is opzich al triest genoeg dat ik daar spierpijn van krijg maar vandaag is het niet meer normaal. Ik ben echt strompelend uit bed gestapt. Nu heb ik wel last van hypermobiliteit en misschien heb ik iets overstrekt maar sheehz, van een wandeling als een nou een marathon had gelopen…
Ik erger me eraan dat ik me verplicht telefonisch ziek moet melden en er niemand opneemt
Dat ik blijkbaar- na het kijken van Blackfish ( late to the party I know)- niet mijn woede kan uiten zonder dat mensen dan gaan zeggen “ kan je je dáár nu druk om maken? Er zijn momenteel echt wel ergere dingen aan de hand in de wereld.”
Ik heb mij wel een kwartier zitten ergeren aan een collega die elders in vergadering zit en zn trillende telefoon in ons kantoor niet opnam.
Kwam er net pas achter dat het mijn borstkolf is die afging in mn tas.
Ik had wit aan en kreeg spontaan een bloedneus die niet wilde stoppen. Laatst ook al op de fiets, gelukkig ben ik nu wel thuis.
Nou, lekker vaag.
Tuurlijk is echt “senior” iets anders, en die verwachting heb ik nu ook niet. Maar ik denk wel dat er iets inzit tussen een starter (zoals iemand van 24 op mijn werkplek zou zijn) of iemand met 10-15 jaar werkervaring.
Ik had achteraf wel beter door willen vragen waar dit nou precies in zit.
Medior is dat toch meestal?
Ik heb m’n AH bestelling niet aangepast en nu komt er morgen 16 liter melk binnen had het toegevoegd zodat het bestel bedrag behaald werd maar dus vergeten. Wat moet ik daar mee doen
Doneren aan een weeshuis.
Via de buurt-app uitdelen?