Waar erger je je aan? #19

Dat nieuw en overig kun je uitzetten. Dat van de spam is idd klote, dat is goed bijhouden en dan valt het op een gegeven moment mee

1 like

Ik loop onderweg naar huis langs een basisschool en soms op een tijdsstip dat de kinderen bijna uit zijn. Dan krijg ik altijd een beetje van die gesprekken mee tussen ouders. Echt vreselijk.

‘Hoe gaat het?’ ‘Ja goed, druk druk druk. Net de eerste verjaardag van de kleinste gevierd. Aan het sparen voor een bakfiets’ blablabla.

11 likes

Haha. Ik wil best wel kinderen, maar dit is één van die dingetjes waar ik echt niet op zit te wachten. Geef mij maar die smalltalk gesprekken met hondeneigenaren als ik m’n hond aan het uitlaten ben :stuck_out_tongue:

6 likes

Same, ik wil ook kinderen maar no way dat ik mezelf daar zo tussen zie staan.

3 likes

Dit is precies de reden waarom ik echt compleet buiten de boot val op het schoolplein. Al die moeders klieken maar ik heb hier echt een allergie voor.

8 likes

Haha nee tot je zelf kinderen hebt, dan is dat gewoon wat is het is haha

5 likes

Maar het is toch logisch, als je bijv 5% van je collega’s echt leuk vindt en jouw type zijn, is niet ineens 100% van de ouders een match voor je.
Je hebt niks gemeenschappelijks met ze behalve dan dat je ook een kind hebt.
Met die andere ouders hoef je ook verder niks, jullie zijn niet samen een groep ofzo.

4 likes

Voor het eerst in lange tijd weer ingelogd op LinkedIn. Ik kijk misschien 2 minuten op de homepage en zie nu al zeker drie overlijdensberichten. Het gaat niet om accounts van overleden personen waarop de nabestaanden een mededeling doen, maar bijvoorbeeld van een levend persoon over een broer of kind etc. Tuurlijk is het erg en impactvol, maar vind dit echt verschrikkelijk voor op LinkedIn. Snel maar weer weggeklikt.

4 likes

De volgende borrel met onze vriendengroep is gepland op jaja 1 augustus! Meine guts waar is de spontaniteit gebleven

Doordeweeks? Neeeeeee.

4 likes

Gewoon een keer spontaan de groep uitnodigen. Je ziet wel wie er dan kan. Niet iedereen hoeft te komen

5 likes

Dat heb ik inderdaad ook direct voorgesteld. De laatste keer dat we een uitje drie maanden vooruit planden zaten we ook met zijn drieën i.p.v. met zijn zevenen omdat iedereen toch nog last-minute afhaakt.

2 likes

Heel eerlijk zou ik ook nooit een echte borrelavond doordeweeks plannen, want ik ben na 3 wijntjes al teut en dan zit ik de volgende dag met een kater op kantoor :joy:

9 likes

Toen ik nog kantoorwerk deed vond ik dat eigenlijk nooit zo erg! Vooral in de zomer heerlijk tot het donker werd terrassen en dan de dag erna brakkig werken. :grimacing:

7 likes

Ja het eerste deel hélemaal mee eens, maar de volgende dag toch echt altijd spijt haha.

2 likes

Ik ben van LinkedIn af vanaf het moment dat echt een verschrikkelijk project werd geëvalueerd als een geweldig evenement (terwijl er intern allemaal interventies zijn gedaan om schade te beperken) en ik daar gewoon niets van wilde weten. Soms mis ik wel dat ik een beetje kan gluren bij mensen, maar nog geen gevoel dat ik er terug op moet.

3 likes

Als mensen je overduidelijk negeren. Je hoeft van mij echt niet elk appje direct te beantwoorden, maar als we in een gesprek zitten over een datum prikken om iets af te spreken reageer dan en laat mij niet een paar dagen op ongezien. Ik weet dat je de hele tijd op je telefoon zit maar nu weet ik gewoon even niet of ons etentje wel of niet doorgaat. Heb nu echt drie mensen die een bericht op ongezien hebben staan over iets afspreken of wat anders. Ook dingen die ze zelf hebben voorgesteld.

Ik ga nu gewoon andere plannen maken en hun ook negeren, het is graag of niet. En als ze zeggen oh maar ik dacht dat we op die dag hadden afgesproken dan zeg ik gewoon ja je had mijn appje genegeerd dus ik had geen bevestiging gekregen.

Afgelopen weekend ook weer, zou met een collega naar een museum gaan. Appt ze 1,5 uur vantevoren dat ze toch niet kan omdat ze zo gestresst is van alles wat ze nog moet doen voordat de werkweek begint. Had haar in de ochtend nog een bericht gestuurd met leuk dat we elkaar vanmiddag zien, ik had al zo een voorgevoel dat ze ging afzeggen. Vervelend voor je troela maar ik had mij al klaargemaakt en nu heb je mijn plannen ook verziekt. Als je dat nou op tijd had gezegd had ik wat anders gepland.

4 likes

Dit bedoel ik niet raar hoor, want ik weet niet hoe je in het echt reageert op je vrienden in dit soort situaties. Maar kan het zijn dat de mensen om je heen zich niet helemaal durven te uiten (over wel of niet afspreken) omdat je er wat gevoelig op kan reageren?
Wel echt irritant als er last minute wordt afgezegd!

9 likes

Je zou ook gewoon even open/duidelijk kunnen communiceren en uitspreken dat je het niet fijn vindt dat er nu geen zekerheid/definitieve afspraak met tijdstip gemaakt is. Of ze even willen reageren zodat je weet waar je aan toe bent.

17 likes

Het is de toon die de muziek maakt. Je bericht is zoals altijd weer zo boos en naar. Terwijl, als je dit vervelend vind je toch gewoon normaal een berichtje kan sturen met goh, vind het echt jammer dat je hebt afgezegd ik was al helemaal klaar. Of goh, we proberen iets te plannen maar ineens hoor ik dagen niks meer en dat vind ik vervelend. Is er iets & zullen we nog even doorplannen want ik heb zin om je te zien? Het werkt echt averechts om alleen maar elke keer weer te denken fuck you op alles
 en zoals ik in het vriendentopic al zei, als vriendschappen je meer moeite kost dan het je oplevert is het soms tijd om te laten gaan.

23 likes

Ik ken haar andere berichten niet, maar het is toch wel vervelend als je iets aan het plannen bent en men reageert dan niet meer? Ik zou het zelf ook vermoeiend vinden als ik er steeds nog achteraan moet omdat de ander niet reageert.

12 likes