Waar erger je je aan? #19

Wat onnodig dit

17 likes

Ja als ik bij drie personen op eenzelfde moment op “gelezen” blijf staan dan zou ik toch eens goed in de spiegel kijken

1 like

Joh prima om niet te sugarcoaten, maar jij geeft gewoon een onnodige snauw en bent neerbuigend. Negeren kan ook.

14 likes

Ik erger mij gewoon in het algemeen aan hoe sommigen met andermans tijd omgaan. Ik ben echt geen beste vrienden met iedereen met wie ik afspreek, dat wil ik ook niet. Maar ik vind niet dat we last minute afzeggen moeten gaan normaliseren omdat iemand geen zin heeft of bedacht heeft of te veel stress. Ik vind dat dat veels te makkelijk wordt gedaan tegenwoordig, het gaat niet om waar je op iemands prioriteitenlijstje staat. Ik hoef helemaal niet hoog op het prioriteitenlijst te staan van mijn collega namelijk.

5 likes

Goed in de spiegel kijken? Wat zou jij concluderen als je in een gesprek zit met iemand waar het gaat om dat we iets willen doen, bespreken welke activiteit, wanneer ongeveer en wanneer het uitdraait op even bevestigen of het doorgaat maar ze nog even wat moeten checken en dan dagen niks laten horen. Moet ik dan concluderen dat ze niet met mij willen afspreken? Ben oprecht benieuwd want als ik niet met iemand wil afspreken maak ik geen plannen. (Dit is geen aanval van mij ik ben echt benieuwd).

2 likes

Dat laatste heb je gelijk in, maar ik mag mij er toch ook aan ergeren. Mogen we niet ook erkennen dat het ook kut is voor degene die wel zou opdagen.

Overigens als iemand echt ziek is of zwaar gestresst dan snap ik het maar ik heb de laatste tijd het idee dat mensen het wel heel makkelijk doen.

1 like

:raised_hands:t3:
En al helemaal als het een activiteit als een museumbezoek is die je prima in je eentje kunt doen. Even vijf minuten balen dat je plannen anders lopen dan je had gedacht, en dan gewoon alsnog naar dat museum

11 likes

Ze zijn jou niks verschuldigd he. Net zoals dat ze niet meteen hoeven te reageren.

En ik ben eerlijk gezegd altijd alleen maar trots op mn vriendinnen als ze dit eerlijk aangeven ipv een smoesje verzinnen. Goh ik heb geen zin, goh ik ben gestresst. Afzeggen is echt niet makkelijk voor veel mensen dus applaus als je het gewoon doet en owned.

14 likes

Ik denk dat er best al een kern zit in dat laatste wat je zegt, dat je denkt dat mensen het heel makkelijk doen en dus niet gestresst of gestrest genoeg - volgens jouw maatstaf - zijn. Ik denk dat veel van dit alles al verholpen zou kunnen worden met een eenvoudige “hey het viel me op dat
” - en dan is het nog maar de vraag of het iets is in jullie vriendschap of dat ze wellicht ĂŒberhaupt op dit moment overweldigd zijn. Ik denk dat je met open vragen en compassie verder komt in je vriendschappen dan met de hakken in het zand mensen negeren.

Het valt mij op dat veel mensen in mijn omgeving - inclusief mezelf - al best een periode snel overweldigd zijn en als gevolg hun plannen wat meer openlaten. Dat is niks persoonlijks en gelukkig heb ik vriendinnen die dat begrijpen en er zelf ook zo instaan. En mij is opgevallen dat ik juist die vriendinnen met compassie, dan tĂłch wel even wil zien op momenten dat ik een ander wellicht zou afzeggen.

3 likes

Nogmaals: waarom moet je iets concluderen als je ook gewoon ff kan vragen hoe het zit, en zeggen dat je het kut vindt wat diegene doet?

8 likes

Maar wat is er nou zo moeilijk aan om te zeggen: hey ik wil weten waar ik aan toe ben, zullen we nog een datum plannen?

Snap niet waarom er dan zo kinderachtig gereageerd moet worden met lekker wat anders inplannen en terug negeren.

11 likes

Dat nadat er gezegd is te gaan checken iets gebeurde waardoor iemand vergeet te checken en/of te reageren. Zoals een collega die wat vraagt waar je even druk mee bent of partner die vraagt of welke boodschappen er nog moeten komen.

Gebeurd bij mij zo vaak en dan appen we elkaar weer: nog kunnen kijken? En dan is er niks aan de hand en spreken we gewoon af.

6 likes

Moeilijk te zeggen want het overkomt mij nooit dat 3 mensen mij tegelijk laten hangen.

Ik heb één vriendin die dat wel eens doet als ze depri is, en dan laat ik dat gewoon gebeuren. Jammer van mijn tijd, maar zij heeft het erger dan ik op dat moment, dus boeie.

En ik heb wel eens een scharrel gehad die last minute regelmatig liet weten dat 't vanavond toch niet zou lukken, nadat ik dus al mijn hele onderlijf had geschoren en alles. Daar heb ik snel een einde aan gemaakt.

Maar drie mensen tegelijk? Ja dan zou ik mezelf wel afvragen wat ik fout doe ja. Want dan zijn zij niet het patroon, maar jij.

3 likes

Dat sommige (misschien nieuwe?) snackbar-medewerkers volgens mij niet weten wat een viandel is. Ik zeg expres al duidelijk articulerend VVVIE-andel. Maar al vaker gehad dat ik dan een frikandel krijg :frowning: En ik vind een frikandel niet echt lekker.

3 likes

Ik heb (heel laat) ontdekt dat een viandel niet overal in Nederland een bekende snack is. Misschien ligt het daaraan?

10 likes

Heb je een spraakgebrek misschien? :crazy_face:

Sorry ik heb echt nog nooit van een viandel gehoord :joy:

8 likes

Het is een Belgische snack

2 likes

Echt niet. Is uitgevonden door mora. Door mora en dus van ons.

28 likes

Oh, aan de hand van dat bericht las ik juist dat de viandel uit vianen komt en door mora is ontwikkeld :sweat_smile: Maar ik lees ook dat het een bekende snack is.

1 like