Waar erger je je aan? #19

De Klarna advertenties/advertorials in podcasts vind ik echt tenenkrommend. En met name de ‘argumenten’ die ze benoemen.

Zoals een influencer die deze maand hoogstwaarschijnlijk bakken met geld binnenhengelt maar toch blij is met ‘achteraf betalen’ omdat ze haar kerstcadeaubudget al had overschreden.

Of - en dit vond ik eigenlijk veel erger - een podcast (waarin 1 van de 2 schrijfster is met o.a. een column in de NRC, je denkt toch dat je dan een beetje kan nadenken) waar beargumenteerd wordt dat Klarna zo handig is als je bang bent dat je kado er niet op tijd is. Want dan kun je hetzelfde cadeau gewoon op meerdere plekken bestellen zodat een van de pakketjes vast wel op tijd is. En de rest kan je dan vervolgens ‘gewoon’ retourneren, want je hebt er toch niet voor betaald.

17 likes

Herkenbaar! Ik ga zelf ook altijd met ov, ik heb ook geen auto. Ik had laatst met een vriendin afgesproken op een plek waar zij makkelijk met ov kon komen en ook tot laat terug en ik lopend of met ov. Kwam ze met de taxi en op de terugweg ging ze ook met de taxi want ov was zoveel gedoe :upside_down_face: Zij is altijd degene die perse met de auto moet. Ze is dan wel weer een type die omrijdt om mij thuis te brengen.

3 likes

Ik zou me echt niet over de prijs van een taxi heen kunnen zetten.

2 likes

Nee ik ook niet. Vanaf haar huis naar de locatie was het zeker €25-€30 enkele rit. Terwijl het met ov echt max €6-8 retour is.

1 like

Ik woon absoluut niet in een onveilig dorp/stad maar ik wil savonds alleen op stap met de auto omdat ik me met het openbaar vervoer niet veilig voel. En dan zit ik gewoon niet lekker omdat ik dan persé om een normale tijd naar huis wil.

1 like

Ze zouden overal kosten moeten rekenen voor retourneren. Gebeurt al meer dan vroeger maar echt, als ik een webwinkel zou zijn zou ik het echt niet gratis houden.

12 likes

Dat de voorste plukken van mijn haar de hele tijd tussen de scharniertjes van de poten van mijn bril blijven zitten. Dan hangt er een lok haar voor mijn gezicht die ik dan wegveeg, en dan breek ik meteen allemaal haren af omdat ze vastzitten in mijn bril. Mega irritant (en ook pijnlijk want het trekt ook aan mijn hoofdhuid).

10 likes

Niet echt :frowning: als het hier ochtend is is het daar avond. Gelukkig ga ik volgende week op vakantie dan heb ik zelf ook afleiding.

2 likes

Ja die laatste heb ik ook gehoord in de shitshow. Wat done teaf ben je dan he jezus zeg

5 likes

Done teaf hahah

19 likes

:joy::joy::joy::joy::joy: ja woord van t jaar

2 likes

Waar is die fucking zon! Ik zie afgelopen weken op social media vaker de zon schijnen en hier lijkt hij nooit te schijnen! Ik ben er klaar mee!

11 likes

Mooi metaforisch :yum:

Heb echt dezelfde vraag… Zag wel veel vroege ochtend foto’s met zon. Toen sliep ik nog

2 likes

Nou het hangt wel samen! De zon brengt wat instant geluk, ik kan het gebruiken.
Vorige week was het een paar keer dat ik dacht ohh de zon is er! En dan uur later was hij weer weg. Waarommmmm? En dan zag ik op instagram aan de andere kant van het land de hele dag berichten voorbij komen met “wat heerlijk die zon, ik heb hem gemist, genieten jullie er ook zo van?” WAARVAN??? 1X KNIPPEREN MET JE OGEN EN HET WAS WEER GRIJS

1 like

Ik vond dit ook tenenkrommend. Heb wel het idee dat het gewoon een script is van Klarna die ze voorlezen, maar dan nog is het insane.

4 likes

Ik heb dit altijd in mijn werk-Outlook ‘wil je dit bericht binnen normale werktijden sturen?’
Nee Outlook, flikker op, ik werk in een 24-uursbedrijf, laat mij lekker om 2 uur ‘s nachts mailtjes sturen :mad:

7 likes

Lol idd, een collega antwoordde ooit, de volgende dag tijdens haar eigen werkuren dus: ik werk niet om 20.00. Zo van, mail me niet om 20.00 / verwacht geen antwoord dat tijdstip. Maar mijn intentie is niet eens dat iemand meteen terug mailt. Mail lekker terug als je er zelf aan toe bent en laat mij ook mailen wanneer ik wil.

26 likes

Ik ben zo’n kleuter als het aankomt op innemen van medicijnen en vitamines. Zijn het ook nog van die grote capsules. :cry:
Nog 7 maanden te gaan. Pfff…

5 likes

Aan mijzelf en mijn ongeduldigheid. Ik ben aan het klussen met mijn vriend en nu is er weer een kit spuit die niet mee wil werken waardoor we weer langs de bouwmarkt moeten voor een nieuwe. Ik kan daar niet tegen, ik wil door!!!

2 likes

Alle trucs ten spijt krijg ik met alleen vloeistof nog geen hooikoortstablet doorgeslikt, maar met een beetje eten lukt het wel, ik gooi het vlak voor ik het eten doorslik bij in mijn mond en dan verstand op nul. Ik weet niet of dit jou helpt natuurlijk maar misschien heb je er iets aan.

1 like