Ik heb nu al meer dan een week last van mijn rug dusdanig erg dat het in elke houding pijn doet en ook niet normaal kan lopen. Het wordt ook niet minder maar juist erger, maar heb een paar dagen terug de huisartsassistent erover gesproken en die zei ja als je na een maand nog steeds last hebt dan moet je weer even bellen. Ik word er gewoon zo moe van ondertussen straalt de pijn ook helemaal uit naar mijn been.
Heb je al gekeken of je voor de fysio een verwijzing nodig hebt? Volgens mij hoeft dat niet meer
Nee je hebt geen verwijzing nodig voor fysio maar ook voor fysio om nuttig te zijn moet er sprake zijn van langdurige rugpijn. En een week is vervelend maar geen langdurige pijn. Dus ik ga gewoon door met pijnstillers slikken en blijven bewegen en gewoon hopen dat het zo snel mogelijk over is.
Warmteband of warmtecreme kan ook nog helpen de pijn wat te verlichten https://www.kruidvat.nl/thermacare-rugpijn-warmtekompressen/p/1836423
Dat als ik verhuis naar een nieuwe gemeente ik automatisch word ingeschreven bij een kerk. Ik ben niet gelovig, heb me nog nooit ingeschreven bij een kerk (en mijn ouders ook niet) en ik wil dat ook niet. Vind het echt belachelijk dat ze via de gemeente mijn gegevens krijgen. AVG is tegenwoordig zo belangrijk maar dit kan wel?
Huh wat raar, heb dat zelf nog nooit gehad na tig verhuizingen. Is er iets misgegaan ofzo?
Dit heb ik ook gehad toen ik op kamers ging 15 jaar geleden. Er stond toen steeds een man aan de deur van de kerk, hij zei dat ik automatische als nieuwe inwoner ingeschreven was bij de kerk? Ik heb toen een e-mail gestuurd naar de plaatselijke kerk dat ze mijn gegevens moesten verwijderen en verder nooit meer iets gehoord.
Raar. Zou alleen moeten zijn als je ingeschreven staat bij een kerk. En ook dan is het al bizar dat je gegevens over een verhuizing automatisch worden doorgegeven, zonder dat je daarvoor toestemming geeft.
Dit is voor mij ook nieuwe informatie. Volgens mij is dit ook in strijd met de privacy wet. Zou de gemeente hierover contacteren. Al zou je bij een kerk ingeschreven willen staan is het toch aan jou of je de diensten wil volgen in je nieuwe of oude gemeente. Dus het slaat gewoon nergens op.
Ik had dat in mn vorige gemeente ook. Terwijl ik daarvoor 25 jaar in mn eerste woonplaats heb gewoond en daar nooit een brief oid heb gehad van een kerk en er ook nooit een voor mezelf heb bezocht. En nu dus weer, ik blijk in een register (Sila?) te staan oid, wat ik erg gek vind want na de vorige keer heb ik ook al aangegeven dat ik dat niet wil en mijn ouders of ikzelf hebben me dus uberhaupt nooit ergens ingeschreven. Vgm krijgen ze gegevens vanuit het brp als ik dat zo snel zie. Maargoed er is een optie dat je je niet inschrijft als actief lid en ook een dat je je uit de sila laat halen dus dat doe ik weer.
Als het over religie gaat kan opeens heel veel. Ik blijf dit een absurd fenomeen vinden.
Dit ook:
Welke gegevens registreert de SILA?
De SILA registreert een beperkt aantal burgerlijke gegevens: de geslachtnaam, voornamen, geboortedatum, adres, het naamgebruik (bijv. âEigen geslachtsnaamâ of âGeslachtsnaam partnerâ) en eventueel de geslachtsnaam van de partner, de begin- of einddatum van de burgerlijke staat en de overlijdensdatum alsmede voor welk(e) kerkgenootschap(pen) of genootschap(pen) op geestelijke grondslag u geregistreerd bent.
âbeperkt aantal gegevensâ
Ja we weten alleen de naam je huisdieren niet beperkt is dit.
Ben blij dat ik niet van die uitnodigingen krijg als @kleinmeisje. Als ik dat zo lees kom je er gewoon niet vanaf.
Ik krijg bij een verhuizing 1 foldertje van de dichtstbijzijnde kerk en dat is het, raar dat dit zo verschillend is.
Volgens mij heb ik dit wel eens eerder gepost maar toen wij in mijn huidige woonolaats gingen wonen kregen mijn vriend en ik beide zoân brief van de kerk. We lazen hem altijd wel en gooiden die altijd daarna meteen weg. Op een gegeven moment kwam er weer een brief en het leek een of andere aanmaning alsof we een betaling hadden gemist. Ik schrok er in de eerste instantie best van. We moesten een X bedrag over maken bla bla bla. Was het gewoon een weer een brief van de kerk waarin er precies in stond hoe veel wij per jaar verdienden en er heel dwingend werd gezegd dat we daarom die bijdrage moesten betalen. Daarna hebben we niets meer vernomen. Ik vond dat echt heel aso.
Wtf
Vind het altijd zo jammer als de kerk slecht te boek staat, omdat het voor de mensen die gaan echt een steun kan zijn en ze er met plezier en toewijding naartoe gaan. Maar met dit soort praktijken is het echt een sekte en geven ze zichzelf een slechte naam.
nja âdit soort praktijkenâ is natuurlijk niet het enige waardoor de kerk een slechte naam heeft, kan je 1500 jaar geschiedenis en de bijbel zelf op naslaan
In de kerk waar mijn moeder naartoe ging word je geshamed als je niet 10 procent van je salaris naar ze overmaakt. Rare lui. Gelukkig is ze daar weg.
Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige gelovigen dan niet verzekerd zijn, (voor zorg enzo) en dat de kerk dan medische kosten betaalt. Bijzonder wel!
Ja vreselijk. âJe tienden gevenâ. En dan ook nog met het verhaal dat het verdrievoudigd wordt als je aan de kerk geeft door de zegen die er dan op rust