Op Pinterest staat nu ook al bij heel veel foto’s “door AI aangepast”. Ik wil realistische ideeën voor m’n interieur ga eens kijken of ik het uit kan zetten
Klopt, onze zorginstelling heeft een paar ‘gemoedsbezwaarden’ dus de kerk betaald de medische kosten.
Ja ik word hier ook gek van! En dan staat het grotendeels bij de afbeeldingen die overduidelijk met AI zijn gegenereerd, niet eens bij. Je kan het helaas niet uitzetten, maar je kan wel je algoritme trainen. Dus niet op de afbeeldingen klikken als het ook maar enigszins AI lijkt, en als je er wel op hebt geklikt, deze pin rapporteren of verbergen. Daarnaast alle AI afbeeldingen die je tot nu toe hebt gepind verwijderen. Ik krijg het nu steeds minder tot niet! Misschien wist je dit al maar wellicht heb je er wat aan
Ja vind het ook echt jammer dat mensen de kerk als instituut zo verpest hebben en het geloof zo misbruikt hebben. Ik heb hier al eerder gepost dat ik er graag naar toe ga af en toe, en ik vind dat mijn kerk ontzettend veel goede dingen doet. Dit soort verhalen maken dat dan weer helemaal kapot.
ja zo bizar dit. ik heb lang in een katholiek land gewoond, daar kreeg je gewoon elk jaar de ‘kerkbelasting’ per brief. m’n ex betaalde dat dus nooit, want hij gaat niet naar de kerk dus waarom zou je (zijn woorden). kwam er opeens een brief van een strafrechtadvocatenkantoor, met een pittige aanmaning dat hij ff €600,- moest dokken aan de kerk. dus hij had uiteindelijk uitgeschreven bij de kerk, kreeg hij een persoonlijke brief van de bisschop dat ze het erg jammer vonden blabla, maar ook dat ze hem erop wezen dat hij dus dan geen begrafenis in het dorp mocht want niet meer welkom in de kerk, en of hij wel wist wat hij deed, ook voor het eventuele huwelijkse leven en toekomstige kinderen. + een datum waarop de pastoor bij ons thuis zou komen voor een gesprek om hem ervan te overtuigen toch bij de kerk te blijven
vond dat zo raar allemaal. hij heeft die advocaat toen een brief gestuurd dat hij uit de kerk getreden was, en niet ging betalen en toen niks meer gehoord en daarna gingen we uit elkaar dus geen idee of hij dit ooit nog heeft moeten betalen
maar vind het zo vreemd dat in zulke landen de kerk zo’n grote (financiele) invloed heeft.
Ik ben atheïst en dus niet echt thuis in de bijbel of een ander boek waar een vorm van geloof in staat omschreven. Ik moet zeggen dat ik ook niet de behoefte voel om die ineens wel te gaan lezen omdat dit niet mijn interesse heeft. Kijk ook niet naar the passion want het kan me gewoon niet bekoren.
Blijf erbij dat wanneer je mensen gaat stalken, dwangsommen etc want dat bedoel ik met “dit soort praktijken” het meer lijkt op een sekte. Dat iets al 1500 jaar zo gaat, wil niet zeggen dat het dan maar normaal moet zijn voor een kerk om zich zo te gedragen naar hun medemens.
schattig ben je soms hahaha
Dit is de reden dat ik al bij een van mijn verhuizingen tijdens mijn studententijd bij de gemeente heb aangegeven dat mijn adres geheim is en niet mag worden verstrekt aan derden en kerken. Als het goed is kun je dit aangeven bij inschrijving en anders kun je ernaar vragen. Bij volgende verhuizingen gaat die geheimverklaring automatisch mee.
Dat is veel minder gedoe dan je uitschrijven bij de kerk en (indien je ingeschreven staat bij een RK kerk) uit het doopregister etc. Zo heb je geen last meer van SILA die je gegevens blijft volgen en verwerken.
hè nee dat zeg ik toch helemaal niet. jij doet alsof de kerk door uitzonderlijke acties in het heden slecht te boek komt staan, terwijl die slechte naam helemaal niet uit de lucht komt vallen omdat een aantal kerken zich in het nu geheel tegen verwachting in sektarisch gedragen. de kerk heeft zich vanaf de start al niet anders gedragen en dit soort dingen zijn gewoon bevestiging daarvan.
kunnen ze alsnog een steun voor een andere groep mensen zijn en ook goede dingen doen, maar dat betekent niet dat het oneerlijk is dat ze een slechte naam hebben.
Ik geef je alleen even een verduidelijking van wat ik bedoel. Omdat je dat uit je reactie te zien niet helemaal had begrepen.
Er zijn meer geloven bij gekomen dan katholiek en christen. Sommigen gaan met hun tijd mee en leggen mensen niks op. Anderen zijn blijven steken in de middeleeuwen.
Lol denk dat jij het niet helemaal begrijpt maar oke
Omdat mijn mening en kijk hiernaar afwijkt van dat van jou?
ja sorry ik denk idd dat jij mij niet zo goed begrijpt. het maakt niet zoveel uit voor ‘de naam van de kerk’ of er ook Christelijke mensen zijn die anderen niks opleggen of Christelijke mensen die zo ethisch mogelijk geloven. de insteek van het geloof en de kerk blijft hetzelfde. die zijn niet in de Middeleeuwen blijven hangen die zijn gewoon zoals de kerk als instituut van origine is.
ik denk dat jij het misschien eerder hebt over hoe er naar praktiserend/mensen die opgegroeid zijn als Christenen word gekeken en dat die niet direct beoordeeld moeten worden op de naam/acties van de kerk en daar ben ik het wel mee eens. of ja misschien heb je het daar niet over maar wil ik zelf wel even verduidelijken dat ik niet probeer te Christen bashen.
@kleinmeisje Je ouders hebben je ook niet laten dopen als baby? Ik kan me niet goed voorstellen dat je geregistreerd staat bij de SILA als je nooit bij een kerk bent ingeschreven. Je had dit al gevonden, denk ik?
Ik ben 100% zeker niet gedoopt en heb dit ook meegemaakt. Grappig genoeg juist toen ik terugverhuisde naar het dorp waar ik geboren en opgegroeid ben. Nooit ingeschreven bij de kerk, nooit gedoopt, maar toen ik als 20-plusser terugkwam was ik ineens een parochielid en kreeg ik brieven van de kerk (waarin ze altijd om geld vroegen )
Mind you: mijn ouders, wel gedoopt maar geen actieve leden, krijgen deze brieven dus niet! In hefzelfde dorp. Ik gok omdat ze al heel hun leven hier wonen en er dus nooit iets is getriggerd bij de administratie van de kerk.
Ja klopt! Nee, ze hebben me nooit laten dopen, anders was het inderdaad goed te verklaren.
Hier wordt die kerkbelasting van je bruto salaris ingehouden als je bij een kerk ingeschreven staat. Heb zelf gelukkig dat probleem niet, maar een paar vrienden die uit katholieke regio’s komen en vanuit traditie gedoopt zijn, maar helemaal niet gelovig, en die werden na verhuizing hierheen automatisch als katholiek ingeschreven en dan werd er dus ook automatisch een percentage van hun bruto salaris ingehouden voor die belasting totdat ze zich uitschreven
Het slaat toch echt nergens op dat je zélf aan moet geven dat je adres niet aan anderen gegeven mag worden, wat een onzin zeg
Ik woon in een dorp waar ook veel Gereformeerden wonen en op de een of andere manier wonen de meest streng gelovigen in een hele groot huis met dikke bak voor de deur. Ga dan bijna geloven dat “wie goed doet, goed ontmoet”. Bijna dan.
Eerder een gevalletje de kat knijpen in het donker