Hier ook! Dit hele dorp is stinkend rijk en zwaar gelovig (Biblebelt). En hoe veel jonge stellen van begin 20 met meerdere kinderen in zon dik huis met meerdere autos voor de deur wonen. Snap je opeens wie de gebruikmakers van die jubelton waren.
Die hebben dan zeker Mattheus 19 overgeslagen bij het lezen van hun bijbel: “Jezus zei tegen Zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u dat een rijke moeilijk het Koninkrijk der hemelen kan binnengaan. Nogmaals zeg Ik u: Het is gemakkelijker dat een kameel door het oog van een naald gaat, dan dat een rijke het Koninkrijk van God binnengaat.”
De verwarming deed het onverwachts niet en nu is mijn pyjama niet optijd droog en moet ik (half, want ik heb de semi natte broek maar gewoon aangetrokken) naakt slapen ik snap echt niet hoe mensen dit fijn vinden
Ik snap hier niks van. De verwarming? In eind mei? En gaan slapen om 2u ‘s middags? Met een natte pyjama?
Ik moet hier heel erg om lachen, maar in Nieuw-Zeeland is het midden in de nacht en daar ben ik dus nu oh en het is hier ook semi winter
Maar ik had mijn kleding net gewassen en wilde mijn pyama dus snel drogen op de verwarming, maar toen kwam ik er dus net achter dat deze het niet deed en ik wilde al deze achtergrond info niet uittypen omdat ik al horizontaal lag en dat vind ik zo irritant typen.
Maar eh… wie doet dat dan? De werkgever? Belastingdienst? De kerk via een automatische incasso? Zonder dat je daar akkoord voor gegeven hebt? Ik vind dit heel ongeloofwaardig eigenlijk.
Edit: oh jij woont niet in NL denk ik? Alsnog benieuwd wie dan die inhouding doet.
Mij valt ook op dat refo’s veel geld hebben en ik denk altijd dat dat is omdat ze generaties lang sober leefden. Weinig uitgaan, geen verre vakanties. En daarnaast vaak jong begonnen met werken en dus sparen. En ik denk dat er ook relatief veel refo-ondernemers zijn (die vaak ook de hoofdprijs vragen als je kijkt naar meubelzaken, autobedrijven, kleding-en hoedenwinkels). Ja ik ken er veel maar ik boycot ze als oorspronkelijke refo allemaal.
Hahaha ohhhh
Ik vind het ook absurd hoor, maar het is wel echt waar En ik woon idd niet in Nederland, maar in Duitsland.
De Duitse kerkbelasting wordt op federaal niveau geregeld. In Noordrijn-Westfalen bedraagt de kerkbelasting 8% van de inkomstenbelasting. Iemand die bijvoorbeeld € 2.500 per maand verdient, betaalt over dat loon € 456 loonbelasting en € 41 kerkbelasting. Kerkbelasting wordt automatisch door de werkgever op je loon ingehouden.
Nederlanders die in Duitsland een dienstverband aangaan, weten vaak niet van het bestaan van de Kirchensteuer af, en geven vaak nietsvermoedend hun religie aan hun werkgever door. Dit leidt er soms toe dat Nederlandse grenspendelaars voor de Kirchensteuer aangeslagen worden. In dat geval kan de betaalde kerkbelasting worden teruggevorderd via de Einkommenssteuererklärung (aangifte inkomstenbelasting).
Ik had het ook niet helemaal goed, het wordt blijkbaar niet automatisch bij inschrijving gelinkt, maar mensen geven het zelf nietsvermoedend aan bij hun werkgever en moeten dan ineens belasting betalen voor de kerk. Hier
Heb net zelf mijn wimpers gelift, maar nu voel ik mn wimpers opeens zitten?? Ben mij nog nooit zo bewust geweest van mijn wimpers
Ik heb een hernia en kan helemaal niks, niet draaien in bed, zelfs m’n hoofd omhoog doen doet zeer. Ondanks maximale pijnstilling en ben het zo zat, en het is pas dag 1 vrij onhandig ook met een klein kind thuis
Ah nee dat is echt heel kut! Hopelijk knapt het snel iets op…
Ahh, sterkte, dat klinkt heel naar…
Ik had voor best veel geld sportkleding besteld, duurde al best lang voordat het verzonden werd. Toen heeft postnl het een paar keer uitgesteld. Vandaag werd het eindelijk bezorgd, 1 deel in een automaat en andere gedeelte thuis. Heb ingesteld dat het in mijn tuin mag als ik niet thuis ben. Had me echt verheugd om te sporten met mn nieuwe kleren.
Haal ik mijn pakket uit de automaat, is het artikel defect/mist een onderdeel en is daarmee onbruikbaar. Kom ik thuis, ligt dat pakket niet in de tuin. PostNL gebeld en die hebben contact opgenomen met de bezorger en die geeft aan het in de brievenbus bezorgd te hebben. Het zijn alleen 2 jassen, 2 sportbroeken, 1 fleece trui en een shirt dus nee het ligt niet in de gang helemaal kut dus.
Loop ik net naar huis zie ik een doos van die webshop bij de buurvrouw staan, is dat mijn pakket dat dus bij haar is aangeboden.
Ik ga me lekker van de domme houden en postnl mag me lekker 300,- gaan overmaken voor mijn pakket dat ze in de brievenbus bezorgd hebben. Maar niet heus
Idioot he? Heel vreemd dat zo’n stichting de gegevens uit de brp kan raadplegen en gebruiken.
Het is ook te gek voor woorden dat je telkens na een verhuizing weer een ander kerkgenootschap op de stoep hebt staan, alleen omdat (in mijn geval) mijn ouders mij als kind eens hebben ingeschreven bij een kerk.
Ik haaaat het ook zo dat al die bezorgers zo nonchalant zijn en alles kunnen flikken met die pakketten zonder consequenties.
Maar heb je dan wel je pakket meegenomen van de buren of staat het nog voor hun deur nu?
Ja ik ook! Maar überhaupt postnl en hoe nonchalant ze dan doen, is voor honderden euro’s wat dan dus eigenlijk kwijt is geraakt door toedoen van een of andere 18 jarige pipo. Die alleen een pakje over de schutting had moeten flikkeren en dan moet je maar rustig afwachten tot ze hun onderzoekje hebben verricht.
Nee het stond in haar gang! Heb het toen opgehaald
Ja, terwijl hoe moeilijk is het om gewoon op te schrijven waar je het dan wel bezorgd hebt?!