Waar erger je je aan? #19

Misschien even langs de huisarts, medische oorzaak zoals schildklier oid laten uitsluiten?

6 likes

Nou ik moet sowieso langs ivm zwangerschapsdiabetes (ik moet daarvoor geloof 5 jaar lang ieder jaar prikken), dus misschien dit ook maar aangeven. Alleen … ben bang dat ze me niet geloven en denken dat ik stiekem gewoon repen chocola aan het wegwerken ben😬

2 likes

Mijn schildklier werkt al sinds mijn 8e te traag uit zichzelf en als mijn medicatie niet goed is ingesteld heb ik dat ook (niet afvallen ondanks calorietekort en bewegen). Dus zou zeker vragen of dat gecheckt kan worden!

4 likes

Mmm ja misschien moet ik het toch maar doen (maar waarom voelt het zo gênant haha).

2 likes

Ik kan me niet voorstellen dat een huisarts dat een rare vraag zou vinden (al heb je in elk beroep horken rondlopen natuurlijk). Wel handig als je toch al bloed moet prikken om dat meteen even mee te nemen.

3 likes

Als je je er te erg voor schaamt om recht voor zijn raap aan te geven dat je ook je schildklierwaardes geprikt wilt hebben, kun je altijd nog zeggen dat je een zo’n compleet mogelijk bloedonderzoek wilt en of ze dan voor de volledigheid ook de tsh willen aanvinken op het formulier. In het kader van “als ik toch moet, laat dan ook maar veel controleren”. Bij mij heeft geen enkele arts daar ooit een punt van gemaakt.

1 like

Dan jullie wel allemaal! Ik weet wat me te doen staat deze week, een belletje naar de huisarts.

4 likes

Ik weet niet hoe ik dit moet verwoorden zonder heel betuttelend of truttig te klinken, maar ik hoop dat je jezelf niet echt als “een en al vadsigheid” ziet, vind dat best verdrietig om te lezen (ook al is het hyperbolisch bedoeld).

27 likes

Vanuit artsenperspectief: je kan beter gewoon eerlijk zijn over waarom je iets wilt, je arts kan dan ook met je meedenken. Elke bepaling kost ook gewoon geld, daar zie je als patiënt niks van maar als arts denk je daar wel over na. Denk niet dat het snel geweigerd wordt hoor als je zegt dat je echt je best doet maar het niet lukt.

30 likes

Ik heb dit jaar het dakterras helemaal aangepakt incl. superveel leuke planten en potten en een klein moestuintje. En nu zit alles onder de luizen. Echt een enorme plaag rode en zwarte luizen. Wat een tyfuswerk.

4 likes

Nee zeker niet betuttelend maar ik voel het inmiddels wel echt zo. Het idee dat die fotos ook op andermans telefoon staan, ugh.

Dankjewel voor de toevoeging @Opheliac. Ik snap ook helemaal wat je zegt dat je daar als arts over denkt. Ik ben geen arts maar wel in de zorg en ik herken dus wel het stukje dat cliënt/patiënt niet altijd bewust is van bepaald zaken waar je dat als professional wel bent.

3 likes

Bestel lieveheersbeestjes larven, die doen het werk voor je.

6 likes

Ja, plus een arts kan dan ook nog eventueel verder met je meedenken als uit dat onderzoek niets bijzonders komt.

4 likes

Dat je op Bol bij externe verkoper handmatig facturen moet aanvragen. Ik wil gewoon mijn spullen voor werk kunnen declareren. Zo duurt het een eeuwigheid

1 like

Gvd ga ik speciaal naar de jumbo voor een specifieke soort chips issie uitverkocht :angry:

4 likes

My god ik zie net een instagrampost van over mijn lijk dat ze nog één iemand zoeken om te volgen voor het volgende seizoen, loopt iedereen Suzan en Freek te taggen?? Hoogtepunt is iemand die zegt dat het ook heel fijn zou zijn voor de fans om het zo een plekje te kunnen geven :sob: ik heb volgens mij nog nooit een heel nummer van Suzan en Freek gehoord en zelfs ik weet dat ze aangaven met rust gelaten te willen worden

30 likes

Mensen zijn zo knettergek my god

29 likes

‘Heel Nederland leeft met ze mee’
Als dat zou zijn, laat je ze met rust. Stelletje gekken.

9 likes

Kom het ook steeds tegen op mijn tijdlijn. Longarts zegt bla bla over susan en freek. Toch nog hoop voor… :nauseated_face:
Laat ze gewoon met rust.

Maar welke?

3 likes