Waar erger je je aan? #19

Je rekening en termijnbedrag wordt bepaald aan de hand van je loopjaar. Het kan dus zijn dat je bv vorig jaar winter veel gestookt hebt en dat je toen zoveel verbruikt hebt dat je het qua euro’s niet meer goed kon maken en daardoor bij moet betalen. Maar misschien heb je de afgelopen 5 maanden bv juist veel minder verbruikt waardoor je “voor” loopt op de eurovoorspelling en je termijnbedrag dus omlaag kan. Energie verbruiken mensen voor 70% in de wintermaanden, dus dat heeft mega veel invloed.

Je kan meestal tussendoor je termijnbedrag checken trouwens, zeker als je een slimme meter hebt of elke maand het zelf invult kan je vrij nauwkeurig inschatten of je nog goed zit of dat je bedrag omhoog moet om geen naheffing te krijgen. Ik ben zelf toevallig bezig om voor m’n werk te ontwikkelen dat mensen een seintje krijgen als ze uit de pas lopen en niet in de problemen komen door een grote naheffing.

2 likes

Ja I know, we kregen ook in februari bericht dat we het maandbedrag moesten verhogen en dat hebben we dus gedaan, maar van mei 2024 t/m februari was het dus te laag. Het is een beetje ingewikkeld hier want het huis is een paar jaar verbouwd waarbij er dus nagenoeg geen stroom/gas verbruikt werd en het maandbedrag super laag stond. Toen gingen we hier uiteindelijk wonen en hebben we qua verbruik ingevuld wat we ongeveer in ons vorige huis hadden, er wel rekening mee houdend dat we hier nog enkel glas hadden en het verbruik dus (veel) hoger zou worden dan dat we vooraf hadden verwacht.
We komen gelukkig niet in de problemen omdat we het wel verwacht hadden dus wat dat betreft is er niks aan de hand, maar het blijft wel veel geld natuurlijk.

We zitten nu bij Oxxio en als ik ga vergelijken is die een van de duurste dus we gaan sowieso wel overstappen, waarbij we het maandbedrag dan alsnog hoger zetten dan dat zij aanraden + we hebben nu dubbel glas dus dat gaat hopelijk ook wel wat schelen komende winter.

2 likes

Ik ga nu sinds half maart gemiddeld 1 keer per week met de trein naar werk, en ik denk dat het letterlijk drie keer is voorgekomen dat ik gewoon de trein naar huis kon pakken volgens dienstregeling, er is bijna elke keer wat (en dan bedoel ik dus meerdere directe treinen die uitvallen of dusdanige vertraging dat ik een overstap mis en er minimaal 30 min langer over doe).

2 likes

Er is iemand in mijn trein hardop zangles aan het volgen ofzo? Of in ieder geval: uithalen aan het oefenen op verschillende hoogtes.

Waarom zou je dit in hemelsnaam in een (drukke) trein doen???

5 likes

Aandacht

8 likes

Het is mega druk op werk en nu heb ik ook nog (waarschijnlijk ook daardoor) een of andere kutfout gemaakt zodat ik alles weer opnieuw kan gaan doen :crazy_face: en ik kan ook alleen maar boos op mezelf worden hierom

1 like

Ik ging I Kissed a Girl kijken maar hoezo zijn er maar 8 afleveringen!? Wat een karigheid, Love Island heb je er altijd 1000 en hierbij 8? :triumph:

5 likes

Aan mezelf. Net een nieuwe lamp per ongeluk stuk gemaakt :sob:

2 likes

Ik sta al 35 min in de wacht bij de huisartsenpost, is dit normaal tegenwoordig? :woozy_face:

2 likes

Ja, helaas wel.

7 likes

We krijgen riolering in de straat (lol) en nu hebben die pipos al voor de derde keer kabels overgetrokken waardoor ik geen internet meer heb thuis. En dan moet je driehonderd mensen gaan irriteren in de hoop dat iemand initiatief neemt om dit snel te herstellen.

2 likes

Uiteindelijk 50 min, damn wist niet dat dat zo extreem was

2 likes

Ik ben op kamp met groep 8 en de groep is niet zo leuk dit jaar. Hebben we eindelijk alle kinderen aan het slapen, lig ik met twee snurkende collega’s op de kamer. Kan niet wachten tot het vrijdag is.

1 like

Ik heb met sparren een klap op mijn schouder gehad en die doet nu pijn. Ook precies de schouder aan de kant waar ik op slaap. Dat icm dat het veel te vroeg is om al in de trein te zitten maakt dat ik van mezelf een pistache brownie mocht halen bij de Starbucks. Nou niks pistache, was gewoon een blok spijs met groene kleurstof :cry:

1 like

Nog een nachtje!!

2 likes

Ik moet ongesteld worden en dan werkt mijn adhd medicatie voor mijn gevoel bijna niet. Ik heb nu een paar uur tijd vrij en veel dingen te doen. Ik moet kiezen maar ik kan niet kiezen want mijn hoofd werkt niet :smiling_face_with_tear:

1 like

Dat is ook echt zo! Keer ergens gelezen (geen bron sorry)

1 like

Ja klopt, oestrogeen werkt ongeveer hetzelfde als dopamine dus als die dipt in je cyclus kun je nog erger last hebben van ADHD-klachten. Je zou met je HA kunnen overleggen om rond je menstruatie je dosis te verhogen

2 likes

Ja ik heb gelukkig nu sinds twee weken een VS die mijn medicatie in beheer heeft die zelf vrouw is én adhd heeft en ze had het hier inderdaad over als optie.

Chat gpt heeft me nu geholpen gelukkig :smiling_face_with_tear::sweat_smile:

7 likes

Wij hebben gisteren de eindafrekening van het water gekregen. 800€ meer dan vorig jaar en geen enkele verandering in ons gebruik. :smiling_face_with_tear:

1 like