Zouden ze bij ons ook moeten doen, maar ja, nog teveel oude stempel hier (waaronder de directeur), dus thuiswerken is sowieso niet echt de norm bij ons. Ik heb nog collega’s die nooit thuiswerken bijvoorbeeld, terwijl het de helft van de tijd zou mogen.
Ik heb een hooikoortstablet genomen vanmiddag want werd helemaal gek. Maar ben nu zo duf en moe, zombie modus aan. Hoe doen mensen dit. Heb misschien nog liever mijn niesaanvallen en hoofd vol snot dan dit.
Door het pilletje 's avonds te nemen
Zorgen dat je het via de huisarts krijgt, dat is een nieuwere generatie waar je veel minder suf van wordt.
Goed idee! Thanks!
@Huismus zal die optie ook nog open houden, thanks. De vorige keer wilde huisarts mij niet testen op allergie, dus heb helemaaal geen zin om terug te gaan. Heb eigenlijk ook geen idee dus of het hooikoorts is, of misschien huisstofmijt. Dus dit is gewoon experiment lol.
Ik hoefde ook niet getest te worden en kreeg alsnog medicatie! Die neem ik voor het slapengaan en werkt dan rond 20:00 uit, ik mag een halve bijnemen indien nodig. Werkt echt top!
Er zijn er een stuk of 6 vrij verkrijgbaar, ik raad patiënten altijd aan om alles eens uit te proberen, soms bevalt de ene veel beter dan de ander. De werking is van allemaal ongeveer even effectief.
Ik ben ook niet getest gaf gewoon aan ik slik nu al zolang deze pillen van de drogist. Eerst werkte het wel en nu niet meer. Ik heb al huisstofmijtallergie en deze klachten zijn nieuw voor mij onder andere niet op het terras kunnen zitten zonder te tranen en mijn ogen uit willen krabben. En toen zei ze dit lijkt mij ook hooikoorts noem even al je klachten op en dan schrijf ik de juiste medicatie daarvoor voor. Mocht het niet werken dan mag je terugkomen. Kreeg toen oogdruppels, neusspray en pillen. De oogdruppels gebruik ik dit jaar niet meer want op tijd begonnen met slikken in plaats van het weken aankijken.
Als het lukt zou ik bij een volgende afspraak wel om een test vragen nadat je merkt dat de pillen van de drogist helpen want ik heb nu geen idee voor welke pollen ik alergisch ben en zou dat wel chill vinden. Dan kan je ten minste rekening houden met nu moet ik beginnen en dan kan ik ongeveer stoppen. Als je pas in de middag de behoefte voelt om allergiepillen in te nemen dan lijkt huisstofmijt mij erg onlogisch. Ik heb er altijd het meeste last van net (2-3 uur) nadat ik wakker word omdat ik dan 8 uur stil heb gelegen. En dan is nog alles van mijn bed hypoallergeen, was ik mijn beddengoed wekelijks, mijn kussen en dekbed maandelijks en stofzuig ik dagelijks, lucht ik elke dag minimaal een uurtje en is het maar een lichte allergie.
Ja sorry, heb ook maar de halve context gegeven natuurlijk.
Ik had ze vandaag gehaald maar wilde het met wat eten innemen dus vandaar pas smiddags. Ik heb het hele jaar door niesaanvallen, ook binnen. Ik word meestal wakker met algehele verkoudheid en jeukende ogen. Heb altijd niesaanvallen tijdens stofzuigen. Dat wordt dan in de loop van de dag minder. Vandaar dat ik aan huisstofmijt dacht.
Maar dit jaar, vanaf het voorjaar, lijk ik toch ook echt extra klachten te hebben. Nog meer jeukende ogen, nog meer niezen, kriebel in keel, keelpijn, en lijkt buiten eeger te zijn. Zo erg had ik het eerder nog niet gedurende de dag.
Dus ja wat ik heb, ik weet het niet. Misschien heb ik nu een stempelkaart op allergie.
Maakt me eigenlijk ook minder uit, zolang medicijn maar werkt (dat lijkt nu wel zo te zijn. Heb nog geen niesaanval gehad vandaag). Ga het morgenavond opnieuw nemen, want ik viel bijna om.
Mijn man neemt ook allergiemedicatie (wel via huisarts), maar hij heeft altijd de eerste twee, drie dagen wat last van dat suffe gevoel en daarna al veel minder. Na een week merkt hij er niks meer van (wel van de werking gelukkig, maar niet de vermoeidheid). Misschien heb je dat ook.
Ik kan zelf niet tegen Cetirizine, daar wordt ik ook een zombie van en kan dan alleen nog maar slapen eigenlijk, ook als ik het 's avonds in nam en dat werkte dan zo de volgende dag door. Nu heb ik via de huisarts Desloratadine, hier heb ik geen extra vermoeidheidsklachten van. De eerste paar dagen wel een beetje vermoeid, maar dat trok daarna weg en nooit zo erg geweest als Cetirizine.
En er zijn nog meer soorten, bijvoorbeeld Fexofenadine. Die kun je ook evt. halen bij een drogist. Maar als het via de huisarts kan worden voorgeschreven, is het meestal vergoed. Dat scheelt wel als je het lang slikt.
Zelf heb ik gewoon mijn klachten omschreven in een berichtje aan de huisarts, gezegd dat ik er erg veel laat van had en dat ik dacht dat het hooikoorts was. Toen heb ik het gewoon voorgeschreven gekregen.
Het geluid van nagels knippen. Ik ga hier zo slecht op.
Pray for me, dat is precies de soort die ik vandaag heb gehaald en heb genomen.
Ik en mijn gezin hebben geen vermoeidheid van cetrezine.
Dat ik dit weekend 4 kinderverjaardagen heb in die bloedhete tuinen. En een wedstrijd in een bloedhete gymzaal.
dit pareltje op Linkedin inclusief selfie:
Ik ben door het operationele team uit mijn functie gezet. En dat voelt zuur, ook al weet ik dat het voor de goede zaak is.
Uit mijn functie als “liefste mammie van de wereld” binnen de firma Familie, om precies te zijn.
Huh? Oprotten naar facebook met dit soort shit
Ja echt irri, dan zie je een scherpe analyse van nieuwe rechtspraak waarna deze geit zo een triest verhaal komt posten. Het ging uiteindelijk over dat ze alle gsm’s, tablets and computers uit huis heeft verbannen voor de kinderen. Hopelijk krijgn die kinderen snel een pleeggezin toegewezen.
Misschien dan toch een ander soort proberen of voor het slapen ik reageer er heftig op, maar dat heb ik wel vaker met medicijnen. Is natuurlijk persoonlijk!
Ze moet zichzelf de toegang tot internet verbannen, is voor iedereen beter