Waar erger je je aan? #19

Dat een oude werkgever webartikels heeft gepubliceerd onder mijn naam. Hoe de fuck dúrven ze. Ik verwacht al weinig kennis van journalistieke deontologie van de gemiddelde webredactie maar dit gaat toch voorbij alle grenzen van de redelijkheid.

Weer wat geleerd

Wel heel rot voor je trouwens. Ga je er werk van maken?

11 likes

Ja natuurlijk joh, potentiële werkgevers kunnen die troep gewoon vinden he. In mijn mailtje heb ik hen 7 dagen tijd gegeven om de nodige aanpassingen te doen, anders volgen er :sparkles: juridische stappen :sparkles:

21 likes

Vind ik nog ruimhartig

4 likes

Ga je voor Royke dan?

9 likes

Lag op bed, moest opstaan en ineens werkt m’n knie niet lekker. Yay voor hypermobiliteit die m’n leven moeilijk maakt. Ik deed niks en toch heb ik nu knie pijn. Gelukkig voelde ik het bij voeten op de grond zetten, zittend. Dus niet volle gewicht erop.

2 likes

Die gaat wel grondig te werk. Lees: hij zet een stagiaire in om screenshots te maken van zoekresultaten op pagine 532 van de Google zoekresultaten.

1 like

Je cyclus naar seizoenen noemen vind ik wel een beetje raar maar ik vind wel dat we wat andere termen kunnen rebranden.
Zat er gisteren over na te denken hoe stom het eigenlijk is dat schaamlippen zo heten. En de schaamstreek. Alsof een standaard deel van het lichaam iets is om je voor te schamen. Echt zo’n term uit de religieuze tijd vind ik dat.

Even offtopic maar ik ben echt al jaren niet op dit forum geweest en kijk sinds een week ofzo weer, en ik ben blij dat Dan het konijn er nog is :smiley:

9 likes

Ik vind het ook rare termen maar vind lippen ook raar en de optie die ik heb gehoord ‘vulvalippen’ vind ik ook niks, dus ik noem het bij de latijnse naam, labia. Klinkt het opeens stijlvol :’)

4 likes

Altijd fijn om je teen ofzo net te stoten voor je naar bed wilt. Kun je weer en zak ijs gaan halen en je slaaptijd korter zien worden :+1:t4:

2 likes

Eindelijk een dagje vrij en keek er naar uit om lekker te vegeteren om zo toch nog te genieten van het weer… kreeg gisteren diarree en nu ben ik ook nog ongesteld erbij :heart:

2 likes

In de hoek van ‘de seizoenen’ is dat allang gaande :slight_smile: labia (of lippen of vulvalippenen, klinkt vreemd maar is gewoon wennen) en pubisbot zijn de woorden die daar worden gebruikt!

Ja staat op, springt direct onder de douche om je kutdag te beginnen. Je haar is amper tegoei nat en de stroom valt uit omdat de wegenwerkers na vijf keer nog steeds niet weten waar de kabels liggen.

Top begin van een verschrikkelijke dag :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Het ding is: hier zit gewoon een logische uitleg achter die heel erg past bij de hormonale ontwikkelingen in je cyclus en wat je daarbij voelt. Vind het soms zo boeiend waar mensen wel/niet tegen ageren. Het branding/rebranding noemen is in mijn ogen niet echt accuraat, het is gewoon een populair wetenschappelijke uitleg van wat er in je lijf gebeurt.

16 likes

Het is toch best logisch om een natuurlijke cyclus in je lichaam te vernoemen naar de cyclus van de natuur. Groei, bloei, herfst en winter.
Zijn ook genoeg uitdrukkingen in die stijl “in de herfst van je leven” etc.

6 likes

Nee, als iemand zegt ‘… want ik zit in mn winter’ kan ik je niet serieus nemen. Noem het beestje gewoon bij de naam.

13 likes

Ik vind het een logische uitleg ja, om beter te begrijpen wat er allemaal met je lichaam gebeurt/wat daar de rol van is. Maar vind het wel een beetje onnodig eufemistisch om “ik zit in m’n winter” te zeggen ipv “ik ben ongesteld”. Geeft voor mij een beetje hetzelfde gevoel als dat de vloeistoffen in reclames voor menstruatieproducten nooit rood zijn maar altijd lekker steriel blauw. Maar goed als mensen graag zo over hun eigen lichaam willen praten moeten ze ook lekker hun gang gaan haha

18 likes

Hahaha Ja het is gewoon het nieuwe ‘ik heb mijn tante op bezoek’

Je mag gewoon zeggen dat je ongesteld bent of menstrueert babes. Ik vind het ook niet als winter voelen trouwens maar als een zomerse klimaatverandering bosbrand

34 likes

Ugh, dit is toch niks voor nederlanders. Doe normaal en je kan idd gewoon zeggen, ik ben ongesteld?! Mn vriend zei vorig jaar ‘are you on your mensies?’ Z’n zusje had dus gezegd dat hij dat moest zeggen. I.p.v are you on your period? Oh please echt :joy: hoe kan je iets nog zeikeriger maken.

1 like

Kwestie van wennen hoor

1 like