Waar erger je je aan? #19

Als iemand mij met 33° gaat vertellen dat ze in haar “winter” zit, zou ik haar echt heel raar aankijken. Waarom moet hier nou weer een vage code voor zijn. Het is toch niet meer iets om je voor te schamen zoals vroeger?

3 likes

Ik heb allemaal collega’s die van alles merken. “Ik merk dat ik toch wat te veel taken heb” bijvoorbeeld. En ik weet niet wat het is, maar het stoort me enorm . Zeg gewoon dat je iets niet wil doen om plaats van alles maar te merken🫠

Het helpt overigens niet mee dat iedereen al rustig aan het afbouwen is voor het zomerverlof maar IK MERK dat dat voor mijn functie niet werkt en ik dus gewoon gas moet geven in 30 graden :sweat_smile:

6 likes

Nee en daarom juist die andere benamingen, omdat ‘on’ gesteld ook weer te negatief is en is ontstaan doordat vrouwen vroeger als half ontoerekingsvatbaar werden gezien als ze ongesteld waren (ook daarbuiten trouwens). Maar snap dat t misschien juist niet als een verbetering voelt, haha. Ik ben er inmiddels aan gewend dus voor mij klinkt t niet meer raar.

4 likes

Merk Rieker heeft best wel wat sandalen die ik met mijn platte/breed uitlopende voeten pas. Relatief betaalbaar.
Orthopedisch schoenmaker Wittepoel (Vnu Voetmax Orthopedische Schoenen) heeft oa merk Durea in assortiment met verschillende breedtematen. Kan lonen om eens te laten meten welke breedtemaat je nodig hebt. Zit je doorgaans wel in een iets hogere prijsklasse.

2 likes

Waarom niet gewoon menstruatie? Is dat niet een neutraal woord?

10 likes

Nee meisjesdingen moeten altijd opgeleukt

Ik stem voor ‘mijn geheime tuin staat in bloei’ en dan mag je alleen maar roze dragen

35 likes

On winter days we wear pink

12 likes

En maandverband noem je dan je grasveldje of bloembed?

8 likes

Disclaimer dat ik dat boek niet gelezen heb, dus daar niet kan over oordelen, maar die seizoenen in je cyclus worden ook vaak gebruikt in pseudowetenschappelijke onzin over hoe je zou moeten leven naar de fases van je cyclus. Zie Seed cycling etc. Niks mis met even iets zachter aan doen omdat je minder energie of pijnlijke krampen hebt, maar te veel influencers die programma’s of supplementen verkopen om je hormonen in :dizzy: balans :dizzy: te brengen, en vrouwen willen aanpraten dat je eigenlijk maar 1 week op vier in staat bent om in de gym gewichten te heffen.

12 likes

Ik heb de helft van het boek gelezen maar er staan inderdaad dingen zoals hoe je in de lente ruimte krijgt in je gedachten en in je gewrichten en dat zijn “ruimtes vol mogelijkheid” en dat je je potentieel dan kan benutten. En het gaat over “de superkrachten van de lente”.
De delen over welke hormonen invloed hebben over welk deel van je cyclus vind ik dan wel weer interessant.

Voor de nieuwsgierigen: het boek staat op de online bibliotheek

2 likes

Jaa goeie vraag! Vind ik wel maar ik heb het ook niet bedacht :stuck_out_tongue:
Wat ik ook veel hoor in dezelfde kringen is ‘ik bloed’ :nauseated_face: nou die mij dan die winter maar.

1 like

Dit hele gesprek hierboven doet me denken aan dat bij oma mijn kind niet mocht zeggen dat het moest poepen. ‘Dat noemen wij drukken’ :roll_eyes:

9 likes

Dit zegt mijn oma ook altijd! En die kwam pas op haar twintigste naar Nederland, dus ik snap het niet! Maar poepen is onbeleefd.

1 like

Toch bijzonder, want das helemaal niet gezond als je moet drukken :sweat_smile:

Sorry

10 likes

Ik zou er lekker schijten van maken :laughing: net zoals dat mensen het “nummer 2” noemen, krijg ik ook jeuk van

2 likes

Drukken eigenlijk ook. Je bent aan het ontlasten. Drukken is een handeling die je erbij kan gebruiken.

2 likes

Allebei herkenbaar! Ik zoek al heel lang een witte broek voor warme dagen. Laatst echt 5 winkels af geweest, alles schijnt door? Ik snap ook echt niet hoe dat dan verkoopt.

Ik heb komende week ook een bruiloft en zoek daarnaast nog wat jurkjes die voor mijn werk kunnen (ofwel tot de knie). Ook al heel veel aangehad, maar allemaal niet echt wat. Ik ben best wel ‘sprieterig’ gebouwd, dus alles wat wijd en lang is daar zwem ik in. En bij strakkere jurkjes lijken de ontwerpers altijd te denken: je wilt strak, dus dan vast ook kort! Zoveel leuke jurkjes overal nu, maar ik hoef echt niet iedereen mijn halve kont te showen als ik buk.

Ik heb ooit een zwierig jurkje van Realize gekregen en dat model staat me heel goed. De mouwen en lengte zijn ook geschikt voor mijn werk. Heb dit jaar via vinted nog 6 jurkjes met andere print maar hetzelfde model gekocht van dit merk :sweat_smile:.

jurk in kwestie

5 likes

Oh top dankjewel, zoiets zoek ik inderdaad! Ook met mouwen is fijn, want ik mag geen blote schouders (ik werk met patienten). Ik ga even kijken.

2 likes

Hier werd ik zo moe van tijdens die poop cruise docu. Preutse Amerikanen

5 likes