Waar erger je je aan? #19

Maar hing dit dan al bij de ingang? Vind het anders wel gaar als je alleen cash hebt en er bij de kassa pas achter komt

3 likes

Het klinkt niet alsof dat voor die entitlede dame die het bordje aan de kant schoof en eiste dat iemand haar boodschappen aan een kassa afrekende verschil had gemaakt. Sowieso zijn er anno 2025 lijkt me heel erg weinig mensen die niet een telefoon op zak hebben waar ze mee kunnen betalen als cash niet gaat. Zelfs hier in Duitsland zie ik in de supermarkt zelden mensen met cash betalen en dat wil wat zeggen :sweat_smile:

4 likes

Ook een zelfscan ergernis. In ā€œmijnā€ Delhaize (of allemaal?) kun je aan de zelfscan ineens alleen nog afrekenen als je een klantenkaart hebt. Dus als je niet al koopgegevens te grabbel wilt geven moet je veel langer aanschuiven aan de bemande kassa’s.

Ja dat heb ik gelezen, persoonlijk vind ik ā€˜personele onderbezetting’ geen excuus. Dan is er maar 1 iemand minder aan het vakkenvullen ofzo, dat diegene achter de kassa zit (of daarvoor opgeroepen wordt als het nodig is). Maar goed, mijn ergernis is dan ook supermarkten die geen normale kassa’s open hebben :sweat_smile:.

3 likes

Lang niet alle vakkenvullers kunnen zomaar de kassa overnemen

9 likes

Nee maar over het algemeen is er vaak wel iemand die van een andere afdeling het even kan overnemen. Die hebben vaak een algemene code om in te loggen. En zo moeilijk is kassa werk nou ook weer niet. Servicebalie is anders. Daar moet je meer doen dan alleen scannen en laten betalen.

1 like

Zou je hier niet gewoon met cash bij de zelfscan kunnen betalen? Kan hier in de AH wel.

4 likes

Hier ook bij een paar albert heijns maar niet alle filialen!

1 like

Ja dat is echt kut hoor. Laatst had ik toevallig mn pinpas niet mee en de app op mn tel werkt niet altijd. Kon ik dus mooi naar aan andere supermarkt. Zou ik echt erg vinden als dat bij mijn oma oid zou gebeuren

5 likes

Deze albert heijn heeft een zelfscan kassa waar je ook met brief en contant geld kan betalen? Dus dat lijkt me imo niet het probleem.

Niet overal

5 likes

Ah check! Maar dat kon ik niet direct uit je eerste post opmaken, niet elke ap heeft dat zoals @Luzarl zegt

2 likes

Oh, in de buurt waar ik woon en een paar dorpen er om heen hebben dit wel, dus ik ging er even van uit dat dit vanzelfsprekend was.

Dat de tram zo’n dom tringeltje heeft ipv een echte toeter. Als je in een auto zit en muziek aan hebt staan dan hoor je dat toch niet goed.
En er zijn echt aardig wat automobilisten die wel even denken nog snel voor de tram langs te kunnen. Lekker 3 seconden tijd besparen. Tot je het een keer niet haalt, en je wint het echt niet van een tram.

2 likes

Vliegende mieren, ik heb echt het idee dat ze nu al 3 weken rondvliegen.

Voorheen had zag ik ze maar een dag of 2

5 likes

Toen ik 7 jaar geleden bij de AH werkte kon je bonnen van de zelfscan uitdraaien en geven aan de servicebalie zodat mensen daar contant konden afrekenen. Geen idee of dat nu nog is, maar gebeurde toen best vaak.

1 like

Dat zegt idd heel wat. Ik vergeet nooit weer dat ik op het station in munster niet een broodje kon betalen omdat het alleen maar cash kon :joy: dat was in 2019 volgens mij.

Aan mijzelf. Ik had blijkbaar de gemeentelijke belastingen niet betaald, dus kreeg net bij de post een dwangbevel. Kosten voor dat dwangbevel waren 98 euro :dizzy_face::dizzy_face: zó zonde van het geld. Heb er wel direct bezwaar tegen gemaakt want volgens de brief zou ik begin juni een aanmaning hebben ontvangen (kost ook alweer 21 euro extra) maar die heb ik nooit ontvangen. Dus hoop dat ik nu de kosten voor het dwangbevel nog terug krijg maar ben er bang voor.

1 like

Ik heb dit ook een keer gehad en heb ze toen gebeld. Ze waren heel schappelijk en hoefde de kosten niet te betalen.

5 likes

Sinds ik in oktober een scheur in m’n enkelband kreeg zit er nog steeds vocht in m’n voet Ć©n zakt m’n enkel frequent door. Heel irritant.

1 like