Alleen met een vork eten vind ik ook kut, maar wat is er mis met met vork en mes eten, dan schuif je zo met je mes het eten op je vork en steek je de volle vork in je mond (zoals het heurt ). Is niet zo heel lastig. Behalve rijst, rijst eet je met een lepel.
Ja fuck vorken. Ik snap ook nog steeds niet waarom Nederlanders rijst met een vork eten na een 350 jaar durende kolonisatie van Indonesiƫ.
Ik dacht dat een spork uitsluitend zo eruit zag
Nee want dan valt alsnog alles eraf.
Dan moet je hem recht houden
Ja klinkt als een skill issue
Zou kunnen hoor. Surinamers eten vaak dingen met een lepel en zo heb ik het thuis ook geleerd vroeger.
Ik zei āvind allebei niet echt een optie eigenlijkā en toen zei hij dat er over 5 minuutjes een andere tafel vrij kwam en toen hebben we daarop gewacht.
Maar toen zat ik daar vol in de zon en was het ook ruk. Maar toen durfde ik niet meer te zeuren
Ugh ik haat dat, maar ik ben ook altijd voor optimalisatie qua zitplezier. Moet me altijd inhouden om dan bij opmerkingen niet een heel gedetailleerde instructie te geven. Ik wil graag als leuke, easy going gast gezien worden, maar dat ben ik eigenlijk helemaal niet.
Maar je verdient toch gewoon samen dus dit is toch gewoon logisch.
Op zich is het echt prettig om geĆÆnformeerd te worden, want je hebt er gewoon geen recht meer op dus als je het niet op tijd stopzet moet je het later terugbetalen. Maakt voor de overheid niet uit hoor, of je het nu stopzet of straks in een keer terugbetaalt. Persoonlijk vond ik het een stuk kutter om zoān brief te krijgen met hey hoi we krijgen nog x bedrag euro van je want je hebt uiteindelijk november en december meer verdient waardoor je over het jaar te veel hebt gekregen om recht te hebben op deze toeslag, ook al had je het in januari tot en met oktober wel nodig!!
En ik denk niet dat je partner ineens recht heeft op toeslag, het punt is toch juist dat jullie verzamelinkomen nu dan te hoog is?
Ik denk dat dit tegenwoordig wel minder zo is. Ik ken niemand meer waar al het geld op ƩƩn hoop gegooid wordt. Wij doen beiden de helft van de hypotheek + samen inleggen voor leuke dingen. Voor de rest hebben wij gezegd: al het overige geld is voor jezelf, maar je eigen kosten ook.
Daar zal ik vast ook genoeg voordelen van hebben (hogere hypotheek kunnen krijgen samen), maar op dit moment vind ik het gewoon irritant dat mijn maandlasten omhoog gaan om wat hij verdient. Soms mag iets toch gewoon ook even balen zijn, zonder te hoeven nuanceren met van alles.
@boonie. Mijn man heeft niks doorgegeven qua lager salaris nog, ook allebei nooit bedacht dat dat dan moest/zou kunnen. Dus dan is ons inkomen lager dan waar zij vanuit gaan in die brief.
Maar veel stellen die ik ken leggen wel naar rato in dus niet perse 50/50 alles
Het is wel handig als je man dan ook zijn lagere salaris doorgeeft nu, dan maken ze bij de belastingdienst een nieuwe berekening en hebben jullie beide misschien wel recht op (een gedeelte van) de toeslag
Maar als je al een hypotheek hebt samen ben je ook al langer toeslagpartners dan sinds je geregistreerd partnerschap van een week geleden?.. Dat zou geen fiscaal verschil moeten maken.
Als de hypotheek op beide namen staat wel, mocht dat anders geregeld zijn hoef je geen fiscaal partner te zijn.
Ze zouden het allemaal wle wat simpeler mogen maken maar de insteek van de belastingdienst is niet om te hopen dat mensen het geld niet krijgen waar ze recht op hebben. Ze doen ook regelmatig iets om er voor te zorgen dat mensen er op geattendeerd worden als het lijkt dat ze wat mis lopen. Het systeem werkt nu eenmaal zo dat je zelf ook gegevens door moet geven en zelf je situatie in de gaten moet houden. Er is genoeg op de belastingdienst aan te merken maar nee wat je zegt is niet vrij aannemelijk en doet veel medewerkers te kort.
Dit dus. Ik krijg al jaren geen zorgtoeslag meer, maar vorig jaar werd ik er door middel van een brief toch op geattendeerd dat ik over 2023 200,- tegoed had. Binnen 2 weken stond het op mijn rekening. Ze zitten er echt niet om lekker mensen express geld af te nemen
Ik heb ooit iets soortgelijks gehad en sinsdien wilde ik niet meer naar het restaurant! (Tot @flalamingo kwam eten hahah)
Maar het was covid en je had nog shifts. Ik had binnen gereserveerd maar er was iets mis gegaan aan hun kant en ze hadden ons buiten geplaatst. Toen wilde ik binnen zitten want wij waren vroeg en er waren voor onze shift binnen nog plaatsen vrij, maar dat mocht niet!!! Buiten was wel overdekt met warmtelampen, maar het was ook winter en gewoon kut. Ben nog steeds boos!!!