Waar erger je je aan? #19

Als het over toxic dieetcultuur gaat moet ik altijd denken aan de collega die elke dag vijf amandelen in een plastic zakje meenam. Echt zo treurig.

4 likes

ik zat altijd bij ace en tate maar daar zijn mn laatste 2 brillen voortijdig kapot gegaan (schroefje wat telkens los ging, bij 2x hetzelfde model) en ze zitten eigenlijk niet bij mij id buurt, dus ik dacht ik neem een lokale brillenboer

maar ugh

@Nefertiti was het een almond mom?

7 likes

Nee was geen mom maar wel 50+ haha. Ze waren allemaal zo, ook vrouwen die dan zeiden na de werklunch ‘nou pff ik eet de rest van de dag niets meer, ik zit zó vol’.

4 likes

Maar wat moet een ander met die informatie? Als je wat gegevens checkt kan het toch gewoon telefonisch wat raar

@Gelatelli

2 likes

volgens mij gaat het er meer om dat ze je dat niet zo willen vertellen omdat je dan met hun dure oogmetinginformatie bij de cheape brillenmensen een bril gaat bestellen

2 likes

Oh ja maar dan is het suf om het onder privacy weg te zetten want als je persoonlijk die info op gaat halen kun je ook ergens anders een bril kopen toch

Hoe dan ook raar gedoe

3 likes

Zijn het niet technisch gezien medische gegevens? Dat gezegd lijkt het me sowieso verstandig om een nieuwe meting te laten doen na 10 jaar.

3 likes

Dat laatste sowieso maar misschien is de bril dan wel tien jaar oud maar de laatste meting niet dat weten we natuurlijk niet

Bij de huisarts of ziekenhuis krijg ik ook gewoon informatie over de telefoon als ik wat vragen kan beantwoorden dus ja zou kunnen maar ik vind het wel erg strikt

Ik had vanochtend iemand met havermout. Dat zompige, plakkerige geluid elke keer als die lepel erin gingđŸ„Č.

2 likes

Ik heb vanochtend toast laten aanbranden. Ook bestwel flink. Brandalarmen gingen af. Maar nu kwam ik net thuis en jesus, ik had de deuren opgezet ramen. Maar echt zo’n heftige vuurlucht. Dat 1 stukje brood dat kan veroorzaken?! Gatverdamme

Los van dat je misschien ĂŒberhaupt niet op deze ‘tips’ zit te wachten vind ik het ook altijd van die open deuren? Bijna iedereen weet toch wel dat er in roomijs meer calorieĂ«n zitten dan in waterijs en dat mayo vet is?

Ben altijd benieuwd of er nou mensen zijn die dit lezen en denken wow goede tips zeg, wat een eyeopener!

3 likes

Ik denk dat je je hier echt nog over kan verbazen. Is toch niet voor niks dat al die “eetwissel” accounts en lazy fitgirl methodes en weet ik veel allemaal zo mega populair zijn. Ik hoor ook regelmatig van vriendinnen in de zorg die bijvoorbeeld dieetadvies moeten meegeven, dat “weinig zout en weinig vet” echt heel uitgebreid met voorbeelden e.d. uitgelegd moet worden. En dan bestellen die mensen daarna alsnog lekker fastfood via thuisbezorgd :joy::+1:t3:

1 like

Ik heb eens in de zoveel tijd dat de valuta in mn chrome op mn telefoon opeens op deense kronen staat??? En ik krijg het met geen mogelijkheid terug. Het verandert vaak vanzelf weer maar het is zo irritant.

1 like

Dat heb ik ook vaak, heel gek! Dan staat je locatie ineens op Denemarken, dat zie je dan helemaal onderaan de pagina en daar kun je dan ook je locatie weer updaten

2 likes

8 likes

Ik erger me nog meer aan het woord Lifehackie dan aan de post zelf :joy:

22 likes

Therapy speak appropriation!!!

Mijn aansluitende ergernis: “Grenzen aangeven” is een oplossing voor wie Ă©cht problemen heeft met zichzelf voorbij te lopen, niet voor elke rando die geen zin heeft om iets te doen. Zo creĂ«er je gewoon mensen die elk soort ongemak uit de weg gaan omdat comfort lonkt, terwijl ongemak zowat de prijs is die je betaalt voor een betekenisvol leven (geen enkel verhaal begint met “ik lag een keer in een dekentje Netflix te kijken
”)

57 likes

Net zo stoor ik me eraan dat alles tegenwoordig “traumarespons” is volgens social media. Echt de domste dingen kom ik tegen.

Niet weten wat je wilt met je leven > trauma
Veel op je telefoon zitten > trauma
Dingen persoonlijk nemen > trauma
Te hard rijden > trauma :joy:

Sowieso irritant hoe dat woord steeds meer gebruikt wordt voor alles wat even niet leuk was in het leven. Of elke opvoedstijl die niet even effectief was. Ja, vervelende dingen meemaken en dat die je enigszins vormen hoort er gewoon bij in het leven mensen, dan ben je niet meteen getraumatiseerd?!

30 likes

En mijn tegenargument:
Niet lullen, maar poetsen

Niet alles hoeft leuk te zijn. En dan doe je het maar even met flinke tegenzin

3 likes

Wauw revolutionair

14 likes