Waar erger je je aan? #19

Pff ja therapietaal. Er is net een boek uitgebracht dat heet Taal grijpt altijd in; op zoek naar woorden in de psychiatrie en is geschreven door Bram de Ridder. Ik ben er nog niet begonnen maar heb hem al in huis om te lezen. Misschien vind je het ook wel leuk om te lezen.

3 likes

maar dit kan oprecht toch wel een traumarespons zijn?
niet dat het woord niet vaak uit context gebruikt wordt maar vind dit nou wel weer wel dingen die er onder vallen

het is een voorbeeld

1 like

Er wordt niet gezegd je hebt een trauma dat kan zich zo uiten eventueel. Er wordt verkondigd heb je deze 10 signalen dan heb je een trauma. Beetje net zoals je een druk, onoverzichtelijk, chaotisch persoon kan zijn zonder dat je ADHD hebt. Maar als je ADHD hebt kan het zich eventueel zo uiten.

3 likes

Ja dat kán, en dan is het onderdeel van een groter geheel. Maar op social media wordt het dan zo gebracht van: “Heb je ook last van X…? Wist je wel dat dat een traumarespons is!!” Alsof iedereen die dit doet onbewust getraumatiseerd rondloopt. Terwijl het in de meeste gevallen “normaal” gedrag is, dingen waar we allemaal wel eens mee worstelen.

12 likes

Ik erger me aan de linnen broek die ik gekocht had op Vinted die echt enorm see through is en ik dus eigenlijk niet aan kan terwijl ik er ook al twee weken op heb gewacht.

Dat ik net voor de 2e x in een maand tijd wordt onder gescheten door een kut duif

1 like

Brengt geluk!

Heb twee salons benaderd met vragen over hairextensions maar ze nemen beide niet de moeite om te antwoorden. Zijn bijna een week verder (zijn niet op vakantie ofzo) en geen antwoord.

2 likes

Ik hoop t maar, deze had namelijk echt iets verkeerd gegeten denk ik :sweat_smile:

2 likes

Ik heb serieus al meer dan 3 weken geleden perzikken gekocht en ze zijn nog steeds keihard wtf

1 like

Waar heb je ze bewaard?

3 likes

Inmiddels op 3 verschillende plekken haha heb ze zelfs buiten in de zon gezet. Ik vrees dat ze nooit rijp worden. Nu liggen ze gewoon in een schaal binnen.

4 likes

Owh haha nee dan ligt het daar niet aan. Als je ze direct in de koelkast legt rijpen ze vaak slecht verder, maar dat is niet aan de orde :sweat_smile:

4 likes

Ik heb wel eens gehoord als je bananen bij onrijp fruit legt, het dan sneller rijp wordt. Kan je eventueel nog proberen.

9 likes

Dacht dat dat appels waren ipv bananen

Oja dit zegt mijn 60+ collega ook na haar cracker met smakeloze kaas. En dan in de middag steekt ze stiekem nog 3 plakken ontbijtkoek in dr mik.
En dan tegen mijn lunch zeggen: zoooooo jij neemt het er wel van he?!

6 likes

Oooh ik haat dit, hou je sneren bij je Marie Louise en laat mij normaal lunchen

8 likes

Het zijn zowel appels als bananen haha (en nog wel meer fruitsoorten). Die bevatten allemaal meer ethyleengas en daardoor rijpen ze zelf sneller en kunnen ze ander fruit laten rijpen.

5 likes

Dat heb ik best vaak met perzikken, echt jammer. Die worden ook niet meer rijp dan, dat gaat echt van onrijp naar beschimmeld!

1 like