Waar erger je je aan? #19

Geen intercollegiale lijn = spoedlijn.

Maar tegenwoordig sta ik ook geregeld 10 minuten in de wacht op de collegalijn… Weet dat de praktijken overlopen dus dat het geen onwil is, maar het kost wel echt veel tijd als je dit voor meerdere patiënten op een dag hebt.

Heb ook 1 zo’n beruchte praktijk in de omgeving, dus als ik die naam al zie staan is het een diepe zucht haha

6 likes

Zo echt ja, waar slaat dit op?

1 like

Update: hij bood z’n excuses aan :joy:

43 likes

Dat ik zo’n last van m’n ongesteldheid heb…pfff

3 likes

Mensen die heel terughoudend zijn in het delen van gegevens/foto’s van hun nieuwe huis waardoor je het niet op funda kan opzoeken, saaaai, ben ik veel te nieuwsgierig voor.
(Dus ik ga nu zelf zoeken op basis van de beperkte informatie)

8 likes

Hahahahah ja dit! Ik besteed daar met liefde een avond aan om het huis te achterhalen

6 likes

Er word al 2.5week gesteenboord in huis aan overkant straat ook in het weekend. Aan andere kant huis, bij slaapkamer, word ook constant geklust (denk aan schuurmachine/zaagmachine/slijptol/steenboor). Ook in het weekend. Ik zit al dik 3 weken in de herrie en het stopt nooit. Ik ben elke dag steeds weg en elke dag een meltdown en trek dit niet

4 likes

Het gerecht wat ik net heb gekookt smaakt gewoon 10x beter dan hetzelfde gerecht in een restaurant vorige week… (goed voor mij nu, maar zo zonde van het geld vorige week)

3 likes

Wat heb je gekookt?

1 like

Ik heb een drinkfontein gekocht voor mijn kat maar moet naar de wc door dat gekabbel continu :joy:

4 likes

Zit er wel genoeg water in dan? Die van mij maakt alleen geluid als het water bijna op is

Ja wij hebben ook 1 praktijk waarbij weten dat wij niet spoed of collegiaal mogen kiezen, want dat is alleen voor andere artsen. Dus staan we tijden in de wacht bij de assistente over vragen voor kuurtjes of pijnstilling voor tehuizen. En dan moet zij alsnog doorverbinden met de arts zelf

2 likes

Al die cases die je moet maken in een sollitatieproces. Mag vrijdag weer drie uur ergens op kantoor zitten om mezelf te bewijzen :clown_face:

4 likes

Ja het is een gammel ding van de action. Heb m nu maar uitgezet want mijn kat vindt het eng :joy: ze drinkt er wel uit als ie niet stroomt dus morgen maar weer verder proberen.

Hier noemen wij de drinkfontein ‘het kabbelende beekje’ en ik vind het geluid echt mega relaxed hahaha kan er zo bij in slaap vallen.

Spaghetti carbonara, super simpel

2 likes

Mijn moeder haar overbezorgdheid rondom mijn zwangerschap. Ze bedoelt het allemaal goed, maar mijn god he, ik ben zwanger niet ziek of invalide. Nu ook weer, er moet een kast van de gang naar de babykamer en dat is, en dan neem ik het ruim, 5 stappen zetten. Dus ik had gezegd dat mijn man en ik dit samen wel ff doen als we klaar zijn met het verven van de kamer. Krijg ik meteen naar mijn hoofd geslingerd dat ik niet goed bij mijn hoofd ben dat ik die kast ga tillen. En zo gaat het al mn volledige zwangerschap, ik mag echt niks meer doen van haar. En dat betekent niet dat ik ook niks meer doe, want ik doe bepaalde dingen gewoon nog, alleen als ze bij ons thuis is doe ik ze niet om gezeik te voorkomen.

9 likes

Love een carbonara, ik heb speciaal guanciale voor gehaald.

8 likes

Oh vreselijk he? Ik deed van alles waarvan mijn moeder + schoonmoeder vonden dat ik dat niet meer mocht doen. Ik heb dus ook een kast verplaatst naar een andere kamer tijdens mijn zwangerschap. En heb het toen hetzelfde als jou aangepakt: wanneer 1 van de 2 (of beide) bij ons thuis waren deed ik niets.

1 like

Fruitvliegjes :laughing:

11 likes