Ja klopt wel. Diegene is gestopt met begeleider zijn. Maar we zijn ook gestopt met stagiaires van een bepaalde school, gezien de meeste die we kregen minstens 2 stage periodes achterliepen qua ‘vaardigheden’ maar dan wel binnenkort praktijkexamen moesten doen. Bovenop de vele persoonlijke problemen die een grote hindernis blijken te zijn. Geen communicatie met de school hierover en de studenten delen het ook niet. Na pluizen komen we er achter en moeten wij het allemaal snel fixen. Waarom wordt dit verzwegen? Waarom moet je weken aan ze trekken om te horen ‘ja dat moet ik eigenlijk ook nog leren’ nadat er was gezegd dat het wel was gedaan. Ik vervloek ook andere stageplekken die ze blijkbaar niks leert, maar aan de ene kant snap ik het heel erg gezien het super moeilijk is om dit aan de gemiddelde 17 jarige te leren en toe te vertrouwen. Eigenlijk vind ik dat dat niet eens zou mogen.
Er is veel verantwoordelijkheid in dit medische beroep en tegelijk is het net het wilde westen. Niet om het goed te praten, maar deze branche is aan het instorten. No one is sane.