Waar erger je je aan? #19

Oke maar dan is er toch geen probleem? Jij hebt die ruimte in de kliko niet meer nodigen iemand gooit iets netjes weg. Of begrijp ik het verkeerd?

7 likes

Ja als je eigen afval erin zit is het goed toch? @Mirke

2 likes

Volgens mij moet er in sommige gemeentes betaald worden per gewicht of per leeging. In ieder geval is het niet bij iedere gemeente gewoon een vast bedrag per jaar. Dus dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.

4 likes

Wauw ja sorry maar dan ben je wel echt heel zuur en schiet je beide niks mee op

3 likes

Als er afval bovenin komt wat niet bij het restafval mag maar naar de gemeentewerf moet, ben je ook de pineut.

2 likes

Container zat al dusdanig vol dat er geen afval meer bij kon. Klep stond nu open doordat deze persoon zijn rotzooi erbij gooide.

Lijkt me niet de bedoeling.

Bovendien vind ik het helemaal niet erg wanneer men iets kleins achterlaat in de kliko maar dit betrof een gevulde action shopper.

Vind ik behoorlijk asociaal.

6 likes

Oke zal aan mij liggen maar zolang je niet per kilo moet betalen zie ik hier echt geen probleem. :woman_shrugging:

17 likes

Ik belde laatst de hap en toen moest ik eerst dit riedeltje invullen en als er dan zou staan dat ik de hap moest bellen kon ik dat alsnog doen. Een soort online triage.

De gemeente is hier helaas nogal streng wat betreft de ledigingen van de containers.

Wanneer deze overvol zitten en de klep dusdanig ver open staat wordt deze niet geleegd.
Zo moeten ze ook per twee geplaatst worden anders krijg je een label met een waarschuwing.

2 likes

Ik zou toch denken dat juist de medewerker van de HAP bellen de triage zou moeten zijn

3 likes

Maar het probleem daarmee is, volgens mij, dat er te veel mensen bellen die eigenlijk niet zouden hoeven bellen zeg maar. En daarom word je nu eerst verwezen naar die site/app.

6 likes

Ligt er aan wat er in wordt gegooid, hier wordt je plastic bak bijv niet geleegd als er ook maar een flintertje piepschuim in zit. Zou ik niet heel leuk vinden als ik dan twee weken met een al volle bak zit door iemand die ook gewoon een eigen kliko heeft.

6 likes

Ja als je al hier op 't forum leest hoe vaak er wordt aangeraden ā€œeven de huisarts te bellenā€

3 likes

Ja en de uitwerking is dat de mensen die daar gevoelig voor zijn dus helemaal niet meer bellen. Ik heb nog nooit iets gehad waarvan die tool zegt dat je mag bellen, maar als ik de assistente bel blijkt het toch iets om naar te laten kijken.

8 likes

Dat heb ik dus ook. En ik betaal per keer dat die geleegd wordt. Dan is het extra kut dat die weer bij de weg moet voor rotzooi die niet van mij is. (Mogen mensen mij best zuur voor vinden, maar mijn oud buurman had ook een extra container kunnen aanvragen.)
Ik wist niet dat er ook gemeenten zijn die een vast bedrag handteren. Dat is wel handig.

2 likes

Verkoopt je gemeente geen slot voor de container? Dat slot wordt dan automatisch het slot gehaald door de vuilniswagen bij het legen.

In Leeuwarden hebben ze dit (kost wel 60 euro).

5 likes

Ik denk eerder dat dit een probleem is van hoe de zorg wordt ingericht dan die mensen. Ik zie echt geen argument waarbij zulke tools tot kwalitatievere zorg zullen leiden.

4 likes

Aan mannen die footies dragen. Ik krijg er de ick van.

16 likes

Ik heb ook soortgelijks meegemaakt. Iemand heeft volle vuilniszak in mijn kliko aan de weg gegooid. En het werd inderdaad niet geleegd omdat deksel niet helemaal dicht kon/was. Gelukkig kon ik de gemeente diezelfde ochtend bellen en hebben ze mijn kliko alsnog geleegd. Het hoort gewoon niet om zonder overleg vuilnis in een andere kliko te gooien.

8 likes

Dat ik voor de tweede keer in een paar maanden tijd het koppelstukje voor mijn laptop ben verloren / waarschijnlijk ben vergeten mee te nemen nadat ik een presentatie heb gegeven.

In aats van de hdmi uit mijn koppelstukje te halen, trek ik de hdmi met koppelstuk en al uit mijn laptop en dan laat ik hem gewoon achter.

WHY (en dit is dus waarom het veel fijner zou zijn als die poorten gewoon in de laptop zouden zitten).

1 like