Waar erger je je aan? #19

Is goed

1 like

dit is toch een gebrek aan assertiviteit? En dan nog, hoe vaak komt dit voor en hoe zwaar is het dan nou om even een kletspraatje met elkaar te maken, wat te drinken, etc. Lijkt me juist ook dat hoe normaler dit is, hoe minder druk erop zou staan dat je huis netjes is of dat de standaard heel hoog is voor dat het dan heel gezellig is ofzo.

5 likes

Het beste is als mensen langskomen als je iets stoms doet als stofzuigen of de was opvouwen. Meteen een excuus om ermee op te houden.

23 likes

Zoals ik ook zeg, omdat het als ik het van te voren weet, hoe kort van te voren je ook even belt of appt, het vaak wel kan, maar ik het zelf gewoon prettig vind om dan even die stofzuiger weg te halen.

Het is niet dat ik het niet leuk vind als iemand langskomt, juist wel, maar geef mij ook gewoon even de ruimte om te schakelen en te zorgen dat ik ook klaar ben voor een bezoek. En ja dat zal per persoon verschillen, maar in situaties schakelen ben ik nou eenmaal niet goed in en gelukkig weten mijn heel leuke vrienden dat en houden er rekening mee.

Uiteindelijk is het jn deze discussie ook een geval accepteeer dat anderen er anders over denken en dat niet iedereen het zo leuk vindt als jij.

3 likes

ja precies dit en je daardoor eigenlijk een soort community mist. Ik denk, als ik de topics zo lees dat veel mensen hier juist best baat bij zouden kunnen hebben. Juist omdat de meeste er wat alleen voor lijken te staan in de opvoeding voor de kinderen en ook sociaal gezien wat afhankelijk zijn van partner (gezien er niet veel andere contacten zijn). Juist als je dan mensen om je heen hebt die op je kind kunnen passen en waar jij omgekeerd op die van hun past geeft dat meer vrijheid en ook wat meer sociale binding.

7 likes

Jullie worden wel allemaal oud en boomerig ook zeg

50 likes

Wat een onaardig gezeik weer. De een vindt het chill, de ander niet. Dan is de ene niet meteen de persoon met de beste social skills en de ander ook niet zonder. En sowieso, je bent meer dan de eigenschap “sociaal”. Je kan altijd mensen binnen laten, maar misschien praat je dan alleen maar over jezelf. Het zegt echt niks

28 likes

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik vind spontaan bezoek leuk maar heb ook het liefst dat iemand dan even belt of appt met hee ik ben in de buurt, vind je het leuk als ik over 10 min bij je ben? Zoals nu lig ik bijv. nog in bed maar heb verder geen plannen, dus alleen maar gezellig als iemand langs wil komen. Alleen geeft die 10 min mij dan net de gelegenheid om niet in mn onderbroek en slaaphoofd de deur open te moeten doen. En het is niet zo dat mn vrienden me absoluut niet zo mogen zien maar als ik het voor het kiezen heb dan trek ik toch liever eerst iets aan.

25 likes

Precies dit ja

2 likes

Ik niet, en ik heb dat als kind zo gemist! Ik was overal welkom, maar mijn vriendinnetjes mochten niet bij mij thuis komen.

Ik zou willen dat vrienden spontaan op bezoek kwamen. Maar ik woon in the middle of nowhere en de dichtstbijzijnde vriendin woont 20 minuten verder.
Mijn ergernis voor vandaag: ik wil graag terug naar de stad verhuizen maar de prijzen zijn zo ontzettend hoog :cry:

9 likes

Ik vind het forum helemaal niet leuk meer haha :cry: :cry:

37 likes

Mijn moeder is heel vaak bang dat haar broer op bezoek komt en dan legt ze haar jas in de woonkamer, als hij dan aanbelt doet ze die aan en zegt ze ‘ik had net mijn jas aangedaan om …… te doen ‘

54 likes

Nou echt dat. Lees hier soms situaties waarvan ik denk: diepe ellende en honderd procent het gevolg van dat we in Nederland liever alleen dan samen ten onder gaan. Maarja nmsvpe.

10 likes

Hahaha, de moeder van Karl, onze goeroe bij ongewenst bezoek. :sparkles:

8 likes

Mijn moeder had vroeger een briefje bij de telefoon liggen met “druk even op de deurbel” en dat hield ze omhoog als ze aan de telefoon was met iemand waar ze geen zin in had, dan ging ik op de bel drukken en zei ze “Oh de bel gaat, wat jammer nou!”

86 likes

Ik weet t wel graag vantevoren als iemand langs wil komen zodat ik wat in huis haal. Ik heb nooit koekjes of lekkers in huis en we drinken zelf alleen koffie/thee/water, dus dan is het ook zo schraal om iemand alleen een glas water te kunnen geven :sweat_smile:

1 like

Hahaha
Goh, waar zouden de meesten het gebrek aan assertiviteit toch vandaan hebben…:roll_eyes:

4 likes

Nouja als je onaangekondigd langskomt lijkt het me ook wel redelijk om niet allerlei verwachtingen over de catering te hebben toch

7 likes

Ja is ook wel zo hoor, maar ik vind het toch altijd fijn om iemand iets voor te zetten wat ze graag eten/drinken.

2 likes

Wij zaten vroeger altijd met het hele gezin in pyjama beneden op zondag te chillen, en als we nergens heen hoefden bleven we de hele dag in pyjama. Soms kwam er dan onverwacht bezoek en dan was de sport om niet de laatste beneden te zijn, want die moest dan in pyjama de deur open doen en koffie zetten :sweat_smile:
Dat vond dan ook niemand van het bezoek gek voor zover ik me kan herinneren?

3 likes