Heerlijk lijkt me een zoete inval-familie of -buurt om deze reden ja! Het is toch super dat je net je was aan het opvouwen ben en een vriendin komt langs met koekjes en ze vermaakt je kind even 10 min. Of jij gaat langs bij een vriend en helpt met de afwas of zet alvast koffie? Pas ging ik bij een vriendin langs en zij moest toevallig net naar dezelfde supermarkt waar ik ook geen wilde, zijn we samen gegaan. Ik heb dit soort spontane dingen (nog) niet zo vaak in mijn omgeving, maar is echt mijn droom.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een pakje koekjes op voorraad hebben.
Dat is bij mijn sportschool ook het geval. Maar vorig jaar merkte ik dat het voornamelijk in het begin van het jaar zo druk was, daarna haken toch een hoop mensen af en is het weer rustiger.
Dit is ook echt weer zo’n discussie die alleen online plaats kan vinden
110% dit, ik zou er heel wat voor over hebben dat mijn vrienden wat makkelijker aan zouden kunnen komen waaien. Maar dat werkt niet als je er a. Nooit in de buurt komt en b. Op minimaal 30 minuten rijden woont.
Ik heb er daarentegen op dat moment zelf wel wat shame van dat m’n huis altijd bende is
dat dissociëren net als overprikkeling een trendwoord begint te worden? dissociatie is niet cute en gewoon even in gedachten verzonken zijn
PRECIES!
En mijn andere lievelingssituatie is dat je met saaie of stomme dingen bezig moet maar ineens heb je gezelschap met wie je gezellig kan bijkletsen terwijl je je taak doet of zelfs je taak samen doet. Is het saaie toch gebeurd maar heb je tegelijkertijd een leuke dag gehad.
En @Merel ik ben dol op in pyjama zijn thuis, ik ben ook dol op avonden thee (of wijn) met spontaan bezoek thuis, het haalt ook juist alle druk eraf, je eet en drinkt gewoon wat je in de kast hebt, want het was niet drie weken op voorhand gepland dus je hebt natuurlijk niet de hele dag in de keuken gestaan om voor te bereiden, je hebt lekker je meest comfortabele joggingbroek of pyjama aan, want je ging de deur niet meer uit, heerlijk, als jij ook een joggingbroek aan wil leen ik je er een.
en als er dan iemand voor de deur staat die je wel leuk vindt dan zeg je “ach wat leuk, ik kom echt net thuis!”
Dat m’n salaris al op is en het is pas 12 januari
Nee dat gaat niet met mijn vriend een pak koekjes is hier een uurtje of wat houdbaar voordat t op is hahaha. Maar dat is weer een andere ergernis.
Ik heb een EHBO-cursus voor baby’s en kinderen gedaan en de kosten gedeclareerd bij mijn zorgverzekeraar. Blijkt dat ik in mijn polis alleen EHBO voor volwassenen kan declareren. Wat een bullshit, het grootste deel is vergelijkbaar en daarbij: voor kinderen en baby’s is toch ook belangrijk (en potentieel zorgkostenverlagend) om te kunnen?
Ik ben weer eens met allemaal vertragingen onderweg met de trein en de trein was zo vol dat ik een eersteklas wissel heb gedaan. Had alleen geen rekening gehouden met mijn schaamte tegenover alle mensen die op het tussenstuk gepropt zijn en me door het raampje heen aankijken not me de Marie Antoinette van de NS
Dit!! Ik word er gek van. Mensen die moe zijn ‘ja echt gedissocieerd vandaag, zo moe!’ Uh nee.
Blame it on the mental health social media
ik zag net een filmpje van een comedian die tegen zijn publiek zei ‘ik zag al dat jullie aan het dissociëren waren tijdens mijn set’ boy what
nu al zin in mensen die ‘oh ja heb ik ook wel eens last van echt crazy he heeeelemaal aan het dagdromen ben ik dan’ gaan zeggen tegen mensen die in crisis zitten of zaten en vertellen last te hebben van dissociatie die directe gevolgen heeft op levenskwaliteit en wanneer men dan uitlegt wat het echt is is het niet meer cute en mag je het weirde en verguisde mental health verdomhoekje in waar niemand op begrip of empathie kan rekenen
Dit doet me denken aan toen ik net aan het daten was (een week ofzo) met mijn huidige vriend en we op zondag net na de seks met wild haar + chill kleding op de bank zaten en zijn ma en stiefvader spontaan langskwamen. Ik had ze dus nog nooit ontmoet. Dat was wel echt ongemakkelijk level 100.
Ik had geen parfum erbij, maar wel een sample van de super BB concealer van Erborian, die ik super fijn vind. Dus maar gekocht
Dit vind ik juist een heerlijk gevoel, zeker in combinatie met de blik van oude witte mannen die denken dat je verkeerd zit.
Love ook het moment dat je met je oude kloffie daar tussen de mensen in pak gaat zitten, en je de conducteur al triomfantelijk ziet aankomen lopen om je vervoersbewijs te vragen
Dat bij ons in de straat iemand met een eigen invalidenparkeerplaats zijn auto al meer dan een week op een random parkeerplaats staat en die invalidenplek dus leeg is. Snap ook gewoon niet zo goed waarom je dat zou doen.
Misschien dat er, toen hij wilde parkeren, toch iemand anders op zijn plek stond en hij nu even niet in staat is de auto te verzetten?