Door jouw post Facebook ook eindelijk verwijderd! Ik had het nog omdat het handig was voor m’n vorige baan, maar verder deed ik er eigenlijk niks meer mee. Heel chill om eindelijk weg te zijn. Had nog wel even m’n tijdlijn teruggescrold naar 15 jaar geleden, echt cringe haha
gebruik is sowieso niet
Ik heb ook nog wel mijn cringe-y foto’s van toen ik 15 was opgeslagen hoor haha.
Ah ja, dan is het makkelijk. Ik heb sws fb en insta nodig voor mijn werk, dus kan dat niet verwijderen :(, maar als ik dat niet zou hebben zou ik sowieso een probleem hebben met Whatsapp, datis echt mijn meest gebruikte communicatiekanaal. Zou willen dat iedereen die ik ken op Signal bijv. over zou stappen, maar helaas kan ik ze ook niet dwingen…
Ik heb instagram vorige week ook verwijderd om dezelfde reden (en omdat ik vond dat ik er te veel tijd spendeerde), Facebook had ik al een tijd niet meer. Ik vind het vooral ook fijn om te merken dat ik nu veel minder op mijn telefoon zit. Nog wel laptop en ik wil denk ik op den duur ook hier mijn account wel opdoeken, maar dat vind ik toch iets minder problematisch dan mijn Instagram gebruik.
hoe communiceer je dan?
Ik moet mijn dode Facebook account ook eens een keer weggooien idd. Ik heb een aantal vrienden die al langer van de whatsapp af zijn om allerlei redenen, ook wel iets om te overwegen.
Misschien bellen? Ew
ja vind ik ook wel en kijken naar alternatieven, maar voor nu vind ik whatsapp wel heel handig omdat er zoveel mensen op zitten.
Het is inderdaad wel meer gedoe momenteel. Met de vrienden die er vanaf zijn gebruik ik iPhone messenger of sms, in groepsverband heb ik met sommigen een Slack (vind ik niet ideaal tbh) en Signal heb je natuurlijk zo gedownload. En belangrijker misschien nog: je zit dan dus ook niet een deel van je tijd onzin te appen en domme links te delen. Als je er niet voor zou bellen of mailen of sms’en, is het dan zo belangrijk? We zijn er allemaal tering verslaafd aan en denken daarom dat het noodzakelijk is. Ik heb ook vrienden die het gewoon amper gebruiken omdat ze geen zin hebben in die manier van communiceren en altijd bereikbaar zijn. En qua werk enzo, iedereen die je nummer heeft kan je ook bellen en sms’en. Een alternatief voor de groepsapp is het lastigst denk ik.
Vind het ook wel tekenend dat de vrienden die er al het langst vanaf zijn journalisten zijn die allang weten dat het niet te vertrouwen is
ja of discord ofzo maar er is geen enkele chat-app die in europa zo veel wordt gebruikt als whatsapp. het lijkt me op sociaal vlak dus wel een gat want natuurlijk kun je bellen voor belangrijke zaken maar gewoon yappen in een groespapp is soms ook wel leuk
Maar yappen in de groepsapp kan ook prima op telegram of signal toch
Al zijn er tegen telegram inmiddels ook allemaal bezwaren geloof ik haha
Ja precies, af en toe als ik moe word van whatsapp dan besef ik me dit weer, we sturen elkaar continu alles wat in ons opkomt waardoor je de hele tijd het idee hebt iets met die telefoon te moeten. Het volgende is echt een dom voorbeeld, maar ik kreeg laatst een kaart van een vriendin via de post en bedacht me toen dat het zo fijn was dat ik niet direct hoefde te reageren (echt mega millennial).
ja maar niet iedereen heeft signal/telegram/discord/slack dus dan wordt het toch een beetje sprokkelen, of iedereen moet voor jou overstappen of hetzelfde downloaden
Ja het is echt vreselijk eigenlijk. En interessant tot hoe weinig we bereid zijn (een gratis app downloaden) om achter onze zogenaamde principes te staan.
Ik heb in mijn omgeving wel heel erg gemerkt dat de meeste mensen echt wel mee overstappen! Uiteindelijk is de enige manier om dat in gang te krijgen ook gewoon door te gaan denk ik en zelf initiatief te nemen.
maar goed heb zelf ook nog whatsapp hoor, maar dat open ik veel minder vaak ook merk ik omdat m’n echt close contacten me daar niet meer contacteren
Via mail, ik ben een halve kluizenaar en de mensen waar ik op vriendschappelijke basis contact mee heb werken allemaal als zelfstandige dus daar mail ik mee.
Ik denk dat Telegram wel meer een valabel alternatief kan worden als het gebruikerspatroon zich inderdaad verbeterd zoals het nu lijkt sinds de arrestatie van de eigenaar laatst. Maar eigenlijk snap ik ook niet dat Zuckerberg Whatsapp heeft mogen kopen van Europa, lijkt me toch wel dat je een zaak kan maken van belangenvermenging en monopolie.
Ik hoop trouwens dat iedereen die nu FB en dergelijke verwijdert nu ook Tiktok gaat verwijderen want daar zie je gewoon verkiezing na verkiezing dat het daadwerkelijk als effectief propagandakanaal gebruikt wordt…
Ook al staat het in de voorwaarden, dan nog heb je gewoon een wettelijk recht op een niet-defect product. Je kunt dit wettelijke recht niet uitsluiten als verkoper.
Ik dacht op een handig moment naar de apotheek te gaan en er zijn ook weinig wachtenden voor me, maar iedereen die aan de beurt is is zijn hele levensverhaal aan de assistenten aan het vertellen
Edit; iemand hoestte net even flink in zijn open hand 1 seconde voor hij de deur met de deurklink opendeed
Met een bril op fietsen in het donker in de mist.