Waar erger je je aan? #19

Maar te laat voor wat? Is er een programma? Ga je ergens heen?

Als je met 1 persoon hebt afgesproken en die komt een uur later pas aankakken snap ik het wel. Maar bij een verjaardag met meerdere gasten zou ik het juist fijn vinden wanneer mensen een beetje gefaseerd komen. Kun je makkelijker bijkletsen.

27 likes

Haha of leeftijdsverschil
Weet niet hoe oud of jong je bent

Denk dat dat wel meevalt, ik ben 40+ en bij mij zul je nooit met een lege maag weggaan en mag je ook altijd blijven eten als je wilt. En bij mijn ouders (rond de 70) ook.

8 likes

Gelukkig wel, wat vreselijk ongezellig

8 likes

Ik ben dus altijd beledigd als mensen niet willen mee eten op een verjaardag. Laat mij lekker pizza/friet of andere meuk voor iedereen bestellen. Love volle tafels.

11 likes

Nou idd wat ik hier soms lees qua eten enz hie spastich het is. Ik ben Nederlandse maar iedereen kan, en niet alleen met verjaardagen, altijd blijven eten. Ik heb ook altijd genoeg eten. En idd @Solee met verjaardagen is het echt geen 3 gangen diner. Gewoon simpel broodje met een (vega) snack maar dat vindt iedereen ook gewoon prima. Ik ben altijd in de zomer jarig en afgelopen keer waren er 20 mensen blijven zitten. Dan vind ik het juist gezellig dat ze blijven zitten en we met elkaar lekker eten en drinken.

10 likes

Als ik mensen zou uitnodigen om 13.30 voor een verjaardagsfeest dan ga ik er wel vanuit dat ze rond etenstijd uiterlijk weer gaan? Tenzij anders vermeld. Mij lijkt dat niet meer dan logisch, maargoed blijkbaar zijn de meningen verschillend :joy:

10 likes

Ik zie de laatste tijd ook steeds vaker uitnodigingen voorbijkomen met een eindtijd. Vind ik ook altijd een beetje bijzonder.

3 likes

Ik zie steeds meer mensen (buiten het forum) typen dat ze ‘een bak kwark’ eten. Een bak?? Ik zie dan koeien of schapen voor me, met een lekkere bak voer.
En je eet toch ook geen bak yoghurt of bak vla? Totaal zinloze toevoeging, als je zegt dat je kwark eet snap ik ook wel dat je het niet van tafel likt.

11 likes

Mijn collega eet geen kwark maar een ‘lekker bakkie eiwitjes’ :cry:

8 likes

Misschien omdat kwark in een bak zit? En je dus die hele bak opeet? Zo lees ik het altijd, dat iemand bijv een hele bak van 500 gram opeet. Yoghurt en vla zitten in pakken haha

18 likes

Ben jij… Nederlands? :rofl:

Ik zeg ook vaak “bak kwark” omdat het inderdaad veel is zoals @Theekransje al zegt. Dat is geen kommetje meer te noemen :sweat_smile:

Ik zeg dit en eigenlijk ook bak vla.
Of eigenlijk eerder met het verkleinwoord (sorry): bakje vla. Is toch net wat minder dierlijk.

Maar zeg je dan ook niet een bak(je) koffie? Of een bak(je) chips? Die klinken voor mij ook heel logisch, ondanks dat je het idd niet van de tafel likt

3 likes

Ja, ik ook, hoor (ook @Telefoonnummer). Als ik erop reken dat je blijft eten, zeg ik dat erbij als ik je uitnodig. En als je van wat verder weg moet komen, ga ik ervan uit dat je mee-eet. Maar dat is niet standaard, ook niet bij familie en vrienden. Uiteraard wel 100% Nederlands, want ik zie wel dat eten in andere culturen veel centraler staat. Toch onze calvinistische inborst :smile:

1 like

Vind het ook zo gek dat dan het argument gebruikt wordt van “Oh dat is zo Nederlands”. Um ja daar wonen de meesten hier toch ook dus niet zo gek.
Ik vraag me oprecht ook altijd af of ze in die andere landen dan veel eten weggooien als ze altijd veel op voorraad hebben? Bij ons zou dat alleen maar over datum gaan.

9 likes

bakjes meegeven! als ik veel eten heb gemaakt en er is over geef ik mensen gewoon eten mee altijd.

7 likes

Ik wil nooit koken op verjaardagen en bestel dan pizza’s. Maar ik vind dat het wel heel makkelijk gezegd wordt ‘dan bestel je toch pizza?’ dat kost best veel geld, niet iedereen kan (of wil dat).

31 likes

Nee joh. De restjes geef je mee naar huis/eet je de dag erna op. Het is daarnaast niet per de Nederlands in de zin van locatie, maar vooral cultureel. Het is geen 1950 meer, genoeg plekken in Nederland waar dat zuinige, saaie, ongezellige Nederlandse kringverjaardag met kaas en worst en op tijd naar huis cultuurtje op sterven naar dood is.

9 likes

Dat blije gedoe dat TikTok weer terug is in Amerika. Het is maar een app, stel je aan.

6 likes