Waar erger je je aan? #19

En hoe lang is t nu weggeweest? 23 uur?

1 like

Geen idee, maar ze doen alsof het jaren is geweest. :grimacing:

1 like

Ik snap het ergens wel, anders dan hier zijn er mensen die hele inkomens ermee verdienden door het creator fund. Ik zou het ook best kut vinden als insta of whatsapp ineens weg zou gaan met Meta omdat ik over de jaren heen ook echt leuke contacten en tips heb opgedaan.

Ik was alleen verbaasd dat mensen echt dachten dat dit permanent was haha, ik had alleen mss wel een paar dagen er tussen gedacht. En vergeet niet, veel overdreven blijdschap is ook gewoon voor de views natuurlijk, het blijft social media.

14 likes

Ik vind deze ‘de manier waarop ik mijn verjaardag vier is superieur aan de jouwe en ik ga je nu vertellen waarom’ posts zo vermoeiend

76 likes

Maar juist dat vind ik best wel heftig, dat er ‘zoveel’ gezinnen leven op een inkomen wat gegenereerd wordt uit een social media app.
Maar ja ik ben een boomer denk ik :joy:

3 likes

Ja, mee eens. Het ligt er ook echt aan hoeveel financiële middelen je hebt.

“ik geef ze pizza! Ik geef ze bakken vol met eten mee!” “wij hebben geen eindtijd, blijf zolang je wil, echt stom als je dat doet!”

En over ‘je kunt altijd mee blijven eten’ ja, bij mij is dat inderdaad niet zo, ik haal boodschappen voor de hele week voor mij en mijn kind, ik ga ik niet standaard extra eten in huis halen voor als er iemand spontaan mee wil eten.
Ik hoor dat graag een dag/paar uurtjes van te voren zodat ik wat in huis kan halen. En kinderen worden ook gewoon voor etenstijd weer opgehaald tenzij anders overlegd.

38 likes

Het staat ook in schril contrast met hoe er om wordt gegaan met spontaan bezoek en schoonmoeders :joy:
‘Je mag altijd mee eten, want we zijn super spontaan! Maar waag het niet om zomaar langs te komen, dat is echt veeeel te spontaan hoor!’

16 likes

Hmm maar voor veel grote tiktokkers was dit wel hun hele inkomstenbron he. Lijkt me best zweten als dat ineens wegvalt.

3 likes

Het is ook telkens dezelfde discussie die met de regelmaat van de klok terugkomt.

Eigenlijk net een kringverjaardag.

6 likes

Klopt allemaal maar dan kan je toch wel teleurgesteld zijn als het verdwijnt en blij zijn als het weer terug is?

4 likes

Gedurfd, het K-woord gebruiken op dit forum

Hey ik zie dat sommigen hier van keukenkastdeurtjes eten dus van de tafel likken is zo gek nog niet!

16 likes

Dat denk ik ja, want wie zegt dat dit hun vrije keuze was? Misschien waren zij wel ontslagen en hadden ze een inkomen nodig? Dan maakt het bedrijf waar je inkomsten uithaalt niet uit hoor. Er werken ook nog steeds mensen bij andere bedrijven waar je je vraagtekens bij kan zetten, maar ja er zal toch brood op de plank moeten komen.

Voor ons en onze privileges die denk ik de meeste van ons hebben, is het wellicht niet voor te stellen. Maar in andere landen is er een veel minder goed vangnet dan wij ervaren.

4 likes

Nee, ik gebruik volgens mij normaalgesproken geen hoeveelheden om aan te geven wat ik ga eten of drinken.

Wil je koffie?
Ik ga even brood eten
Vanmorgen had ik kwark als ontbijt

Zinloze ergenis natuurlijk :sweat_smile:

2 likes

Snap je nou echt niet dat het gaat over het stereotiepe beeld van de gierige en ongastvrije Nederlander? Waar je één koekje krijgt waarna de koektrommel weer dicht gaat.

5 likes

Niet dat ik mezelf nou wil opwerpen als een grootse voorvechter van TikTok/influencers maar dit is toch nog steeds prima mogelijk? Je ontwikkelt ook gewoon echt wel vaardigheden en ervaring die je op een cv kan zetten lijkt me

3 likes

Ik ben het ook helemaal niet met je oneens op deze punten. En van mij mag tiktok vandaag nog eruit gegooid worden, alleen dan wel dat mensen die nu afhankelijk zijn van tiktok op een bepaalde manier geholpen worden/ondersteund worden. En dat is, van wat ik kan zien, niet het geval.

2 likes

Nou, ineens
 het is al maanden aan de gang. TikTok bannen is altijd wel een dingetje geweest.

2 likes

Dat ik in de hondenpoep heb gestaan en een uur in de auto moet zitten met een stinkende poepschoen.

2 likes

Ja nou wij waren dan in een bos waar de honden los mogen lopen, dus ergens kan je het dan opzich nog verwachten. Maar ik lette daarom juist heel erg op, alleen ergens is het toch mis gegaan :smiling_face_with_tear:

3 likes