Waar erger je je aan? #19

Dat laatste wil ik ook niet geloven, maar het gebeurt echt. Ook vaak meegemaakt bij vriendinnetjes. Was dat ook niet gewend, want mijn moeder is soms weet het andere uiterste en stuurde mn vadwr naar de supermarkt om wat anders te halen als we iets aten wat een vriendje of vriendinnetje niet luste.

Maar het voorbeeld van @Shaaar is toch precies die Nederlandse cultuur waar mensen grappen over maken. Je kan niet mee eten want precies 3 aardappels per persoon gekookt en we kunnen niet wachten want we eten altijd om xx:xx tijd en anders komt het niet uit met de koffie bij het journaal.

20 likes

Ik vind het juist altijd ‘jammer’ als we naar een verjaardag gaan en het is tijdens etenstijd. Ik wil gewoon zelf bedenken wat ik als avondeten eet. Krijg je daar lauwwarme kip waar je helemaal geen zin in hebt. Maar is dan weer onbeschoft om niet mee te eten :sob:

4 likes

Dit doet me allemaal denken aan de stiefoma van mijn vriend die altijd te weinig kookte voor iedereen, en dan ging het schoon op en zei ze trots ‘zo, dat was weer precies genoeg!’

23 likes

Okee dan zal ik ook nog even het gierigste eetmoment op een feest delen dat ik heb meegemaakt. Ik was uitgenodigd voor een bruiloft van mensen die er heel erg mee te koop lopen dat ze veel geld hebben en ook al maanden riepen dat hun bruiloft dus spectaculair zou zijn. Nou het was een spectaculaire deceptie. Bij de receptie kreeg iedereen 2 bonnetjes. Eentje voor een drankje en de andere voor een broodje. Dat was dan gewoon een simpel bolletje met ham of kaas. Al het andere eten en drinken die dag was voor eigen rekening :joy:.

10 likes

Hebben niet voor niks veel geld dus.

14 likes

Dan ben je wel een vrek van de eerste orde.

5 likes

En altijd beginnen met een kom soep. Ik wil geen soep😭

3 likes

Dit dus!!! Als 1 of 2 extra mensen aanschuiven hoef je echt niet per se een hele extra portie te koken (tenzij je op dieet bent ofzo natuurlijk waardoor je al voor jezelf in een tekort eet, maar we hebben het hier over aansluiten bij een heel huishouden). Wat extra pasta/rijst/een extra aardappel of desnoods een paar boterhammen meer op tafel en hoppa. Echt niemand die last minute kan aanschuiven rekent je erop af als de saus ietwat karig blijkt hoor.

Snap best dat je niet op hordes onaangekondigde tafelgasten zit te wachten en dit gaat uiteraard niet over seriële profiteurs, maar het is toch juist hartstikke fijn als iemand die pas later bij je feestje of weetikveel kan zijn besluit toch langs te komen, al dan niet rond etenstijd?

7 likes

Omggg kunnen we even het gierige acties topic weer wat leven inblazen want ik leef voor dit soort vreselijke gierige verhalen :cry:

40 likes

Rijd na deze ontiegelijke schijtdag net schade aan m’n auto :sob::sob::sob: Zooooo kut, moest echt helemaal janken van frustratie en ik stuurde een foto naar m’n vriend, zegt ie ‘wow tering ook echt een grote plek’ ja gooodver dat ZIE IK ZELF OOK WEL GAP :triumph::triumph::triumph:

6 likes

Vreselijk :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

@iloveblush Oh nee wat kut!! :frowning::frowning:

Heb een bruiloft meegemaakt waar ik daggast was. Maar bij het avondeten mochten we er niet bij blijven (andere vrienden wel uit onze vriendengroep: awkward. Dus de vaste oude vriendengroep bestaat uit 15 ofzo en 4 ervan moesten elders gaan eten) en gingen we een frietje halen en in de auto wachten. Om daarna terug naar het feest te rijden. Zoiets ga ik ook niet meer doen, was echt ongemakkelijk. Nodig ons dan alleen uit voor het feest.

4 likes

Hahaha, dit is precies mijn moeder. Die maakt eten, je ziet al dat het te weinig is, dus je schept minder op. En na het eten ‘goh, hebben we weer goed uitgerekend met de hoeveelheid’. Maar we gaan dan meestal toch altijd met honger weer naar huis.

En als ze bij ons komen eten is het ‘je hebt veel te veel gemaakt’ en dan zeg ik altijd ‘liever te veel dan precies genoeg, want dan weet je zeker dat iedereen genoeg heeft’. Hint snapt ze niet.

Even wat context: vaak genoeg aangegeven dat het niet genoeg was, of ze voortaan wat meer kan maken, maar ze valt toch altijd weer terug op de oude gewoonte.

6 likes

Oh maar durf je de dit dan niet tegen je moeder te zeggen? Als ik te weinig te eten krijg van mijn bloedeigen moeder zal ze het weten ook! :stuck_out_tongue:

7 likes

Ah nee :pensive: klote reactie ook. Ben je erg geschrokken? Alleen blikschade (hoop ik)?

2 likes

Dit soort ouders heb ik ook zeg! Echt irritant, soms gaan we na het eten zelfs nog thuis eten of onderweg een frietje halen. En ze luisteren ook niet als ik vraag of ze de volgende keer wat meer pasta of rijst willen maken… Ze hebben (voor zover ik weet) geen geldgebrek, dan zou het logischer zijn natuurlijk. En bij ons verbazen ze zich ook altijd over de overvloed! Wow, we hebben gebakken ei voor iedereen of pasta bij de lunch :open_mouth:

1 like

Ja gosh, daarna m’n moeder gebeld en die reageerde gelukkig een stuk liefdevoller :joy::joy::heart: Het lijkt vooralsnog alleen blikschade dus het komt ongetwijfeld wel goed maar ik kom het er ff niet bij hebben en ik baal gewoon ZO want het was echt m’n eigen domme schuld omdat ik niet oplette en notabene in de parkeergarage waar ik elke DAG rijd :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: Maar goed het kon duizend keer erger en lief je berichtje :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Was hier laatst niet iemand die meer ouders als vrienden wilde om haar kinderen bij te dumpen?

2 likes

Was Trump maar zo snel weer weg.

5 likes

Daarom praat ik nooit met vreemde moeders

9 likes

Ik ken mensen waar je gewoon niks te bikken krijgt op een verjaardag. Geen gebak, niks. Dus alleen maar wat te drinken en that’s it. Nu ben ik dan ook nooit zo heel treurig als ik niet mee kan als we uitgenodigd zijn. Nu heb ik zelf altijd van huis uit meegekregen dat het niet meer dan normaal is om genoeg hapjes op tafel te hebben tijdens een verjaardag, en dat mensen altijd mee kunnen eten. Zelfs als we visite krijgen weet ik niet meer dan dat het normaal is dat er wat lekkers op tafel staat.

3 likes