Ik weet niet wat ik een grotere ergernis vind: extreem trage mensen in het verkeer of dat ik me hier zo druk om maak.
Ik merk ook al dat de sympathie bij patienten voor deze acties verdwijnt. Bij ons als voorschrijvers trouwens ook. Uiteindelijk kost het ons nu meer tijd/energie/negativiteit en het is niet alsof er bij ons nog veel rek in zit.
Trage mensen
Dat ik mijn telefoon aan het opschonen ben, alle gesprekken op whatsapp heb verwijderd en mn telefoon alsnog aangeeft dat het 14gb ruimte kost???
No shit, dat snap ik ook wel, maar om je er zo aan te gaan ergeren als iemand iets fout zegt of schrijft vind ik gewoon totaal nutteloos en om iemand dan te gaan verbeteren die daar niet op zit te wachten vind ik al helemaal lame. (Tenzij iemand de taal leert en dit graag zou willen.)
Ja ik dacht ook al, nu gaat iedereen natuurlijk de huisarts (assistent) plat bellen, alsof die daar op zitten te wachten zo vlak voor de kerst. Zijn echt niet alleen de patiënten die er last van gaan hebben.
Ja en wat hebben ze te staken. Geen weekenden, geen diensten, feestdagen vrij en van 08:30 tot 17:00 werken. en links en rechts nog een gratis paracetamolletje
En ze nemen toch al nooit de telefoon op
âDat ergert meâ is gewoon correct Nederlands hoor.
Ergeren kun je in tegenstelling tot irriteren wel twee kanten op gebruiken.
âDat irriteert me.â
âDat ergert me.â
âIk erger me daaraan.â
Allemaal correct. Alleen âik irriteer me daaraanâ is fout.
(Sorry, ik vind het altijd heel grappig als mensen een taalfout benoemen en in dezelfde post een taalfout maken )
Wie werken er eigenlijk op de dienstapotheek? Is dat een vast team dat altijd daar werkt of is dat net zoals met de HAP dat iedereen uit de regio moet komen werken?
Volgens mij is dat bij de dienstapotheek bij mij in de buurt een vast team.
Ik had bij de een Turkse supermarkt twee bloedsinaasappels gekocht, de eerste van het seizoen. Blijken het grapefruits zo smerig
Wat een teleurstelling Ik vind het wel altijd fascinerend dat je met zout grapefruit wel zoet kan maken!
Als ze fouten maken moeten ze blijkbaar nog leren
In principe is dat een andere functie met een andere schaal, daar zit volgens mij het venijn ook, maar ken wel apo-ass die dat erbij deden, doordeweeks in de openbare apotheek af en toe een dienst op de DAP.
Ja âmoetâ dat? Op het niveau van de opmerking waar het over ging (irriteren/ergeren) vind ik het nogal arrogant om te stellen dat ze dat verschil âmoetenâ leren.
Ok, ik had geen serieuze reacties op mijn voor mijn gevoel duidelijk grappig bedoelde opmerking verwacht. Maar ok, dan hierbij ook mijn serieuze antwoord:
Dat mensen begrijpen wat je bedoelt maakt het niet minder fout. Ja, taal verandert constant, en dat is logisch, maar er zijn desalniettemin bepaalde regels aan verbonden. En als je daarin een fout maakt en je wordt daarop gewezen kun je dat ook aannemen en ervan leren in plaats van in de verdediging te schieten en andere mensen van arrogantie te betichten.
Dat is overigens ook wat degene die erop gewezen werd deed overigens, dus snap ook niet waarom jij je er zo druk om maakt als degene die op de fout werd aangesproken er geen probleem mee heeft.
Die van mij heeft zelf nog 1,5 uur lunchpauze waar ze de toko sluiten. Heeel irritant. En zo 1996.
Oh was dat grappig? Had ik niet opgemerkt. Zal wel aan mijn ontbrekende taalgevoel liggen. Misschien kan ik dat hier nog leren op dit forum met zoveel taalgenieën.
Dat hebben tegenwoordig toch bijna alle apotheken, juist vanwege de tekorten en werkdruk?