Waar erger je je aan? #19

Bedoel je verrekt?

22 likes

In het Vlaams is t waarschijnlijk verrokken.

1 like

@AutumnStorm Blijkbaar inderdaad een manier van vervoegen waar geen uitsluitsel over bestaat!

In Belgiƫ en het zuiden van Nederland wordt verrekken ook vrij vaak vervoegd als onregelmatig werkwoord, vooral in gesproken taal: verrok(ken) - verrokken. Toch is er een niet te verwaarlozen groep taalgebruikers die die onregelmatige vormen afkeurt. Daarom is het niet duidelijk of dat gebruik tot de standaardtaal kan worden gerekend.

3 likes

Ik heb een hotel geboekt voor morgen en direct alles betaald. Nu heb ik in een paar uur tijd al vier mails gehad dat ik nog moet betalen en of ik dat zo snel mogelijk kan doen. Uiteraard is de receptie niet bereikbaar als ik probeer te bellen. Het zal allemaal wel loslopen want kan gewoon aantonen dat ik heb betaald. Maar vind het wel irritant en overdreven om zo vaak te mailen.

1 like

Is het via Booking.com? Want zo ja, oppassen. Is een bekende oplichtingstruc. Ze zetten er dan idd flink wat haast/druk achter, met dat je boeking wordt geannuleerd als je niet binnen x uur betaalt. Maar is dus nep

3 likes

Ja daar dacht ik ook meteen aan. Maar dan komt het van booking toch? Dit zijn mailtjes van het hotel. Er staat ook niet dat ze mijn boeking annuleren ofzo.

In mijn geval waren het wel berichtjes van het hotel echt (wat dus niet het hotel bleek te zijn) maar verstuurd via Booking!

1 like

Bij ons leek het ook van het hotel te komen. Ik zou sowieso even bellen.

Ja echt net. De mails waren wel van hunzelf. Het duurde blijkbaar wat langer voor zij konden zien dat ik inderdaad heb betaald. Blij dat het is opgelost!

2 likes

Meiden die de curly girl methode toepassen op hun overduidelijk steile haar waardoor ze van dat viezige slierterige haar krijgen. Aanleiding van deze ergernis is Cynthia die ook de curly girl methode probeert en ons ā€˜mee gaat nemen op deze journey’.

42 likes

Het ziet er ook echt niet uit.

1 like

Ik vind bij meiden met krullen het ook vaak vettig en slierterig uitzien. Ik zag gisteren nog 2 meiden voorbij fietsen en het zijn gewoon platte strengen die aan hun hoofd plakken. Totaal geen volume

10 likes

het doet me altijd denken aan de middelbare school/00s r&b periode :two_hearts: low waist flares, sticky natte krullen en babyhaartjes gedaan, en de goede oude tijd dat de jongensgezichten smooth & shiney waren van de babyolie en ze niet naar een goor mannenparfum roken maar johnson & johson, en de meisjes niet naar penetrante smerige molecule 01 maar naar zoet & zwitsal. mis dat

6 likes

Ik heb daadwerkelijk krullend haar en als ik puur de curly girl methode gebruik is mijn haar binnen twee dagen ook vies en slierterig :’) ik vind het heel fijn dat er iets meer aandacht is voor krullen en dat mensen ermee bezig zijn en zo maar ik vind de anti-shampoo brigade die zegt dat je dan wel super zware producten moet gebruiken zo irritant. ik heb best wel fijn haar en mijn krullen zien er juist veel beter uit als ik van die ā€˜gevaarlijke’ shampoo met sls gebruik

7 likes

Dan komt er binnen een half jaar ook weer een betaalde cursus aan dus

27 likes

dat je op Instagram nu ook comments kan disliken😫

2 likes

Vandaag was dag 6 van mijn werkweek, ik ben moe. En daar was maar 1 dag betaald van :slightly_frowning_face: de overige dagen was stage en een meeloopdag.

Maar nu wel gezellig met vriendinnen afspreken en morgen wil ik precies niks doem!

5 likes

Maar volgens mij kan je dat verder niet zien toch?

2 likes

Haha echt? Dus dan zie je het aantal dislikes op een bericht? Of wordt dat van het aantal likes afgetrokken?

1 like

ā€œKan nog een ronde meeā€

3 likes