Waar erger je je aan? #19

Mensen lijken ook compleet vergeten wat ze moeten doen als ze verkouden zijn, ziek zijn en/of hoesten? Echt iedereen belt ons weer, terwijl we er over het algemeen nog steeds heel weinig aan kunnen doen? Ik vind dat onbegrijpelijk.

15 likes

Herkenning ook in het verpleeghuis ja.

‘Mw is snotterig en hoest, wil je even naar de longen komen luisteren?’

Wat verwacht je dat we daarmee kunnen? Het hele verpleeghuis is snotterig en aan het hoesten, kan niet al die longen gaan beluisteren :smiling_face_with_tear: Laat mw uitzieken, bel me maar terug als de controles afwijkend zijn, ze benauwd wordt of zieker.

3 likes

Hahaha ja herkenbaar. “Mw klinkt vol,” is ook zo’n bekende. Boeiennnn

2 likes

Ja hahaha: jij ook als je snotverkouden bent … :poop:

5 likes

Een volwassen man die niks spannends mankeert had ook om 4.30u ‘s nachts de HAP gebeld omdat ie niet kon slapen van het hoesten? “Daar moet toch iets voor zijn!?!?!”

Mensen zijn gek geworden.

15 likes

Hoe bedenk je dan toch ook in godsnaam van ja, ik ga de HAP bellen.

1 like

Omdat de zelfredzaamheid van de volwassen mens (lees: man) echt nul komma nul is op gezondheidsgebied. Alles moet nu over zijn.

46 likes

Ja echt bizar. Wat verwachten ze ook, hier een pilletje en dan tada hoesten is voorbij.

3 likes

Ja en vooral de verdraagzaamheid is nul. Iedereen denkt maar dat alles meteen opgelost moet kunnen worden. Soms moet je gewoon even uitzieken.

4 likes

Ik kreeg vanuit het niks een bloedneus, zag opeens bloed op mijn trui en schrok er best wel van, ik heb dit jaren niet gehad.
Dus nu zit ik met een kleine tampon in mijn neus te wachten tot de ossengal zijn werk doet om de bloedvlekken uit mijn trui te krijgen. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Sowieso met koud water spoelen straks! Dan hoort het er makkelijk uit te gaan, vooral als het nog vers is.

Edit: ik merk aan de hygrometer in huis dat de luchtvochtigheid laatste 2 dagen bijzonder laag is, dus misschien komt het daardoor.

4 likes

Dank je wel! Hopelijk gaat het er nog uit, het was echt donkerrood en veel, op een witte trui (ik draag normaal amper wit, zal je net zien).
Ik heb even gecheckt en bij mij is de luchtvochtigheid ook heel erg laag momenteel. Ga ik meteen wat aan doen.

3 likes

Oh jemig, krijg ik daarom van alles een schok de laatste tijd! Zo hinderlijk!

4 likes

Even weken in koud water en dan gaat het er echt uit :slight_smile:

3 likes

Is dat het??? Ik word soms gewoon geëlektrocuteerd man

2 likes

Weken in koude melk helpt hier ook heel goed voor!

4 likes

Ja dikke vonken toch? Ik gaf gister mijn vriend een kus en dat deed gewoon echt pijn, mega kut. Misschien moet ik met zo’n ding gaan rondlopen:

12 likes

Haha ik raak inmiddels eerst met mijn handen mijn man aan voor ik weer op mijn gezicht een schok krijg
En ik durf ook niet met een open hand de deurklink ofzo aan te raken, eerst even ergens op ‘patsen’

4 likes

Zout schijnt ook te helpen. Maar wel royaal strooien. Voor als het buiten de deur gebeurd.

1 like

Koud water en dan zout in de vlek smeren. Inderdaad royaal zoals hier ook gezegd wordt. Wat je ook doet NIET met warm water want dan stollen de eiwitten in het bloed en fixeer je de vlek juist

2 likes