Waar erger je je aan? #20

Ik vind het ook stom als mensen zich zo indekken met ‘ja ik had moeite met dit en dit / dit meegemaakt balabla en nu eindelijk gaat het beter’. Dan probeer je toch ook super manipulatief iedereen buitenspel te zetten om wat van je gedrag te zeggen. Want je hebt laten weten dat je het daar zo moeilijk mee hebt gehad.

2 likes

Er ging vanmorgen een alarm op den haag centraal en ik vond het zoooo slecht georganiseerd? Er was niemand die een beetje begeleiding of sturing gaf, heel weinig NS personeel of ondersteunend personeel, alleen een omroep dat iedereen het station moest verlaten maar ondertussen kwamen er wel nog de hele tijd trams aan en waren er daardoor gewoon continu toch nog veel mensen op het station

Ik had denk ik verwacht dat er minstens bij de buitendeuren dan mensen (van NS of wie dan ook) zouden staan om te zeggen “er is brand, graag buiten blijven” ofzo, maar iedereen stond echt een beetje schaapachtig te staan.En mensen met een koptelefoon merkten het alarm ook helemaal niet en daar werd ook nul actie op ondernomen

Naja zal vast allemaal organisatorisch lastig zijn geweest en weet er natuurlijk allemaal niks vanaf maar vond de hele situatie beetje weird

Haha ja dit was een jaar geleden op Rotterdam centraal ook zo. Werd toen omgeroepen dat mensen het station moesten verlaten, en op hetzelfde moment kwam mijn trein aan.

Mijn logica was: ik ben sneller weg in die trein dan als ik heel het station weer door moet om naar buiten te komen. Iedereen werd ook binnengelaten, maar pas na 10 minuten (?!) moest iedereen de trein weer uit en toch het station uit. Vond het allemaal heel vaag, het kwam tergend langzaam op gang. En als er echt een noodsituatie was geweest, dan werden er veel meer mensen in gevaar gebracht dan nodig.

En inderdaad, toen iedereen buiten stond waren er nog steeds mensen die naar binnen liepen, omdat ze net aankwamen oid.

Echt veel chaos en onduidelijkheid.

2 likes

Ja dit echt precies. Ik dacht ook: beter ga ik in deze tram die nu binnen komt want dan ben ik hier weg, als er straks een bom ontploft dan sta ik hier bij de schuifdeuren te staan :grimacing: ben uiteindelijk naar Spui gelopen en daar gewoon weer in een tram gegaan

Doortje Smithuijsen.

Ik vind het zo irritant als zij weer even van stal wordt gehaald om iets te “duiden”.

Het is altijd een soort havermelkelite circlejerk die stukken van haar. En ik vind dat ze als “filosoof” ook weinig diepgang heeft in haar analyses.

Nu ook weer met dat boekenweekessay ughhh :sob:

25 likes

Ja, sowieso als er een bom is heb je weinig kans op Rotterdam. Het station loopt onder de sporen door, je moet daar sowieso doorheen. De trappen over de sporen heen bieden geen uitgang. Je bent veiliger in de trein dan als je het station door moet :laughing:. Tenzij de bom op de trein ligt, maar die kwam net aan.

1 like

Aan bedrijven die je nog een mailtje sturen als bevestiging dat je je hebt uitgeschreven. Laat me met rust

3 likes

Ja en dan vooral die teksten van “we vinden het zo jammer dat je gaat!”

1 like

Ik erger me er ook echt aan. Heb echt hetzelfde met haar als Jonas Kooijman, ze kunnen echt best leuk trends/tijdsgeest duiden, maar zodra het dan iets verder moeten gaan dan in een instagrampost of een podcast (dus een boek of een essay als dit idd) realiseer ik me hoe weinig diepgang er achter zit en dan erger ik me echt kapot

9 likes

Ja deze zag ik ook voorbijkomen inderdaad! Dat stuk herinnerde aan een irritatie die ik al langer heb haha.

Ook altijd die vergezochte conclusies bij reality tv of zuurdesembrood ofzo :sob:

1 like

Ja echt zo terecht deze vernietigende recensie. Doortje heeft heus wel zicht op trends en populaire cultuur etc etc maar zodra ze over feminisme of ongelijkheid of kapitalisme praat/schrijft slaat het gewoon echt helemaal nergens op. Ze koppelt altijd allemaal dingen aan elkaar waarvan je denkt ehhhh

9 likes

Ja same. En dan nemen ze zichzelf zo serieus en dan is het helemaal irritant.

10 likes

Ik had dit op de boot naar Ameland :sweat_smile:. Het alarm ging af en zo’ n automatisch bandje zei dat we geëvacueerd moesten worden, maar er was helemaal geen personeel, niemand deed iets, en we voeren gewoon door.

Ik was met iemand die niet kon zwemmen dus kneep ‘m wel wat.

pfff ja ik vind die Jonas ZO’N doodvermoeiend figuur

2 likes

Ik vind die Nienke met die heel zware stem hier ook onder vallen, kan er niet naar luisteren.

3 likes

Ik schreef me ooit uit voor een opleiding die ik volgde.
Het antwoord was: “Je kunt je niet uitschrijven. Je kunt gewoon besluiten om het niet af te maken.”
Oké, ook prima.

Maar nu krijg ik dus steeds mailtjes met: “Beoordeel je opleiding!” “Geef uw mening over uw opleiding!”
Ik doe geen opleiding, ga weg!

Ik heb een collega waarbij het vaak zo is als hij iets niet ervaren heeft dat het niet echt bestaat in zijn wereld.

Op kantoor is er onderzoek gedaan bijvoorbeeld naar ongewenst gedrag. Een bepaald percentage (voornamelijk vrouwen) heeft afgelopen jaar ongewenst gedrag ervaren. Nou in zijn beleving was dit toch niet. Ik ben dus een van deze personenen die dit ongewenste gedrag heeft ervaren. Maar volgens hem speelt zoiets toch niet op onze afdeling.

Hij is best wel kortzichtig hierin. Ja dat jij het niet ziet wilt niet zeggen dat het er niet is. Andere collega die aangeeft, ja het is dan de vraag of het echt ongewenst gedrag is of dat die mensen het meer van zich af moeten laten glijden.

Ja beide mannen. Maar ik kan niet tot ze doordringen dat dit gewoon speelt en als mensen die ervaren dat het voor hun de waarheid is. Dat het bedrijf hier echt wel wat aan moet doen.

4 likes

Ik heb blond haar, waar mijn moeder highlights voor me in zet omdat ik te gierig ben voor een kapper. Ben er wel klaar mee dus wil al MAANDEN het weer rood verven (als in ginger). En ik twijfel zo omdat je daarna niet terug kan. Dus ik erger me al de hele tijd aan mijn eigen twijfel. Nu heb ik mijn laatste blonde verf gebruikt (wat ik normaal meer als ‘toner’ gebruik, maar het is wel gewone verf) en dat is ook een soort ginger uitgeslagen maar dan niet mooi :rofl: :rofl: :rofl: Maar nu heb ik wel meteen rode verf besteld en ga ik het dit weekend meteen goed doen :pray: Maar ik erger me dat ik dat gewoon niet meteen goed heb gedaan!! Anderzijds heb ik nu wel echt de keuze kunnen doorhakken haha.

2 likes

Ik had een collega die midden op kantoor een handstand deed ‘want daar had ik zin in’. Eh ja zo werkt het niet he

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Waar erger je je aan? #20 (Deel 14).